Inlägg från: kusinkokain |Visa alla inlägg
  • kusinkokain

Hur förlovade ni er?

Jag friade till min sambo skottdagen -08, när vi låg i badkaret tillsammans Flört

How long can you hold your breath?
  • kusinkokain
    PAAC skrev 2010-07-27 17:16:31 följande:
    Att förlova sig för mig är samma som att bestämma att man ska gifta sig i framtiden. Jag förstår inte alls det här nya med att bara vara förlovade men hoppa över giftemålet.
    Håller med dig!

Hade ni förresten ett kyrkligt eller borgerligt bröllop? :)
  • kusinkokain
    Oktober Längtan skrev 2010-07-27 17:21:34 följande:

Är det bara min sambo som är galet gammaldags? Jag tycker det är hur gulligt som helst..

Han vill att vi ska gifta oss inom ett år när vi väl förlovat oss, som seden säger.

Visst är det något visst med att gifta sig inom ett år efter förlovningen. Tycker att själva giftermålen tenderar rinna ut i sanden annars... I och med att vi förlovade oss på skottdagen, kommer vi att gifta oss 2012 Glad
  • kusinkokain
    PAAC skrev 2010-07-27 23:30:51 följande:
    Kyrkligt. Jag var inte ens med i svenska kyrkan och ingen av oss är särskilt religiös men det kändes rätt och vi följde den vanliga vigselakten med undantag av att vi bytte ut "tills döden skiljer oss åt" till "in i evigheten" eftersom det var det min man sa när han friade till mig och det uttrycket har stannat kvar och är väl ett genomgående tema i vårt förhållande :) Jag har egentligen inget emot borgerliga bröllop men för oss kändes det mer rätt med kyrkligt och mer rätt att lova inför Gud än inför staten :)

Efter vigseln åkte vi häst och släde med facklor till festlokalen några kilometer bort där vi först hade middag och sedan hade hyrt in ett populärt lokalband som spelade och när det började fick alla som ville, kända som okända, för oss komma förbi och vara med på vår kärleksfest :) 

åh, jag blir alldeles sentimental av att tänka tillbaka på den dagen :D  
    Hehe, när till och med jag får glansiga ögon och rosor på kinderna när jag läser om ert bröllop förstår jag att du blir sentimental Flört Varken jag eller min sambo är troende (eller med i svenska kyrkan) och ska därför hålla ett borgerligt bröllop (skriva på ett par papper och ta flyget till okänd destination..haha).
Svar på tråden Hur förlovade ni er?