• amasonas

Stämmer er BH storlek??

Tänkte jag skulle kolla enligt denna sidan har för BH storlek. Har flera stl.70-75 D bh´s här hemma som sitter superbra men enligt denna sidan ska jag tydligen ha 75AFörvånad

Hade 70B innan jag klämde ut 3 barn på fem år, nu nästan 10 kilo tyngre så har brösten blivit större helt uppenbart men tog fram en av mina gamla minibh´s och provade....täckte inte ens halva bröstet!

Hur kan detta stämma? Vet att jag testade enligt h&m´s måttatbell en gång och fick samma resultat. 75A skulle jag ha tydligen.

Stämmer det på er?

(mina siffror var 76 cm under bysten 90 cm över bysten) '

Länken...

http://storlekar.se/bh-storlekar.html

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Svar på tråden Stämmer er BH storlek??
  • La Lola

Ja jag har gått till en underklädesbutik o fått hjälp så jag har rätt storlek.

Måttabeller stämmer inte alltid.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • amasonas

Men så jättefel det visade chockade mig!

• Moi Je Joue

mja, jag ska egentligen ha en H-kupa enligt tabellen, har enligt senast inköpta BH i butik med kunnig personal 65FF så det stämde inte fast år andra hållet :)
    det där med kupor är ju knepigt, det står ju helt i relation hur stor man är under bysten, en 70D är ju lika stor som en 80B i kupan. så det funkar inte att säga att man har en specifik kupstorlek för det säger ingenting om storleken på brösten.
    och du vet att man ska möta löst över brösten med bh på och dra åt över bröskorgen. du kan helt enkelt ha mätt fel?

• Cecese

Min storlek varierar väldigt mycket beroende på modell och material. Den bh jag har nu är 90G och är för stor runtom samt att jag numera får in en knuten näve i kupan. Så jag var idag och testade 85 G vilket då borde stämma och visst omkretsen var ok men brösten fick inte i närheten rum så i de modellerna skulle jag behövt 85H-I vilket inte finns :( Så jag får nog fortsätta gå med min gamla bh som är förstor samt använda de andra som är ännu större...

Enligt din länk ska jag ha 85F, hm skulle inte tro det eftersom 85G är alldeles för liten i kupan.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂-08
  • Teskedsmamman

Jag har 85D på ALLA min BH och de sitter perfekt.... oavsett om det är en för 600 kr eller en för 70 spänn från Ullared

och enligt tabellen skulle jag ha 95A. Finns inte en chans att jag får in tuttarna i en C ens... då har jag 4 tuttar....

3 killar & pojke v37 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Mela78

Enligt tabellen ska jag ha 80A, eller kanske tom 80 AA. Men jag använder 65E, de är lite för små runt om. Har även 70D och 70DD och dom är lite för stora runt om istället.

• Moi Je Joue
    anneh skrev 2010-07-21 18:40:16 följande:
    Kan det inte bli fel när man mäter om dom är hängiga? För då blir det ju mindre cm än om dom inte är häniga? En tanke bara Skrattande
    man ska mäta med bh på, löst kring tuttarna och dra åt när man mäter UNDER bysten. tror ni som får tokiga storlekar mäter fel.
  • Teskedsmamman
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 18:52:44 följande:
    man ska mäta med bh på, löst kring tuttarna och dra åt när man mäter UNDER bysten. tror ni som får tokiga storlekar mäter fel.
    Nä, jag mäter precis så, drar åt under och "Lägger" måttbandet emot på kup-mätningen
    3 killar & pojke v37 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • anneh
    Jag har aldrig mätt fel, och min strl stämmer :)
  • Cinza
    Cecese skrev 2010-07-21 17:42:17 följande:
    Min storlek varierar väldigt mycket beroende på modell och material. Den bh jag har nu är 90G och är för stor runtom samt att jag numera får in en knuten näve i kupan. Så jag var idag och testade 85 G vilket då borde stämma och visst omkretsen var ok men brösten fick inte i närheten rum så i de modellerna skulle jag behövt 85H-I vilket inte finns :( Så jag får nog fortsätta gå med min gamla bh som är förstor samt använda de andra som är ännu större...

Enligt din länk ska jag ha 85F, hm skulle inte tro det eftersom 85G är alldeles för liten i kupan.
    Jodå, de finns, men de kostar. Själv har jag på mig en BH i storleken 70 i.
  • sataya

satt och testade den där igår och även andra sidor...
    försöker hitta bra billiga i rätt storlek.

har varit in på en butik spreciellt för sånt i min stad och fick där veta att jag har 70F och de sitter som smort (ja när jag inte är gravid och magen är ivägen och att brösten inte är så känsliga för då villjag inte ha bygelbh överhuvudtaget...

men så kollade jag ju mina mått i tabellen och fick att jag skulle ha 85C vilket jag aldrig skulle kunna ha:S

• amasonas
    Nä jag har mätt precis så!
  • Moi Je Joue
    amasonas skrev 2010-07-21 20:15:09 följande:
    Nä jag har mätt precis så!
    men strunta i tabellen då och ha bh:ar som passar
  • LaFontaine

Enligt tabellen ska jag har 70A men försöker jag mig på den storleken får jag fyra bröst. Alldeles för litet alltså. Jag kör med B-kupa.

• Cecese
    Cinza skrev 2010-07-21 19:01:49 följande:
    Jodå, de finns, men de kostar. Själv har jag på mig en BH i storleken 70 i.
    Jo det kanske finns men jag råkade glömma att skriva att det inte finns här där jag bor. Så om jag ska köpa större bh här måste jag specialbeställa utan att prova innan och köpa oavsett om den passar eller inte. Sen är det lång väntetid också, jag skulle specialbeställa en amningsbh för några år sen och efter 4 veckor ringde jag och frågade efter den och då hade dom inte ens beställt den. Pga mina stora och extremt hängiga bröst så måste jag prova innan jag köper.
    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂-08
  • Clobberella

Blev förvånad, det stämde faktiskt. Förutom att jag i vissa modeller måste ha en större kupa, men det varierar lite från BH till BH.

Svar på tråden Stämmer er BH storlek??