• sagofröken

    "Sned" mage på morgonen?

    Jag är i v.17 och längtar som många andra efter den "riktiga" bebismagen Glad
    Den har mest sett svullen ut och nästan platt när jag legat ner.
    Men sedan ungefär en vecka tillbaka får jag, särskilt på morgonen när jag
    är kissnödig, en stor bulle på höger sida av magen från naveln och neråt.
    Magen känns alltså helt sned! Det stämmer med formen på livmodern tycker jag,
    och jag vet att livmodern kan "poppa upp" när urinblåsan är full, men att den
    ligger åt ena sidan verkar väl konstigt?

    Någon annan som har eller haft en "sned" mage? 
     

  • Svar på tråden "Sned" mage på morgonen?
  • Det blåa huset

    Min mage har varit sned båda graviditeterna. Det är där liten ligger som det blir en bulle. Specielt snett efter att ha legat på sidan eller vid en sammandragning.


    Are 19/5 -06, BF 31/7 -10, aresmamma.blogspot.com
  • Lattemorsa

    Att livmodern ligger mer åt ena eller andra sidan är inte ett dugg konstigt.
    Det är faktiskt vanligare att det är på det viset, än att den ligger precis i mitten.

    Kul va?


    Jag bär den finaste titel en människa kan få - Mamma
  • Kakan Mascha

    Är i vecka 32 och min mage har mer eller mindre varit sne hela tiden, mest mot slutet dock! Sne på ena sidan, sen behagar bebis vända på sig och då blir den sne åt andra hållet..!

  • Mamma till två mirakel

    Magen är ju sned bara för att din bebis förmodligen ligger på den sidan...i v.17 så känner bebisen av din läges situation...ligger du på sidan och sover så sjunker bebisen lite åt sidan den med '

    Jag har likadant i v.18..men min son var det samma,på morgonen när jag var längre gången så kunde jag puffa på honom så han la sig till rätta i mitten på magen igen när jag skulle gå upp det du


    Adam 090108 & Bebis i magen BF 26/12-10
  • Novelli

     Urinblåsan kan göra så att livmodern hamnar mer snett, men den bör hamna lite rakare och längre ner då du kissat.

    När jag väntade första så upptäckte jag också en sån bula, som jag trodde var en cysta, jag visste inte då att jag var gravid.Skäms

  • Ilus

    Har precis likadant som dig! Fast för mig ligger bulan på vänster sida! Märks mest på morgonen när jag är kissnödig!
    Är i v 17+2!

  • Nisan

    Har också haft det fenomenet några morgnar på vänster sida av magen, har dock inte haft nåt samband med kissnödigheten, mer att jag legat mycket på sidan den natten.
    Blev helt förskräckt första gången det hände, trodde jag hade fått en alien i magen typ

  • sagofröken

    Hahaha, vad många snedmagar vi visst var! Puh, lite skönt att höra ändå... Då ska jag lugna min sambo med att det inte är en svullen mjälte eller någonting, han tyckte det var rätt otäckt med en stenhård bula på sniskan Glad 
    Sov på rygg inatt och ta mig sjutton om magen inte var mindre sned imorse iaf! Kvinnokroppen är allt bra spännande...

  • LillaFsMamma
    Hallojs!

    Var och gjorde ett UL i tisdags och då tog ja upp med BM om detta .. Har nämnligen samma fenomen :P
    Att magen är sne på morgonen , och frågade då om det var så att bebben låg mer på ena sidan än den andra ..Men jag fick som svar att det berodde på hur tarmarna låg i magen ..Och att det "rättade" till sig när man kommit längre i graviditeten ..Är nu i v19 (18+3) ..

    Hejsvejs!
  • Alfonsmamman

    Har inte läst allas svar så kanske har någon redan skrivit vad jag nu tänkte skriva.

    Jag är gravid i v 19 och har en tid också haft sned mage, då och då. Den förändras beroende på vart den lilla ligger menar min BM. Vidare menade hon även och  jag vet sedan innan att livmodern lutar åt höger hos oss. Alltså redan från början tenderar vår lilvmoder att vara högerstäld. Så som vårt hjärta lutar åt vänster. Jag tänker att din mage faktiskt lutar åt höger, dels pga vart den lilla ligger förnärvarande, (sedan när du ställer dig upp lägge den sig mer till mitten kanske), och dels för att din livmoder är redangt högerställd.

    Kram

Svar på tråden "Sned" mage på morgonen?