• Längtande mamma

Knyta "vagga" för äldre barn?

Hej!

Vi ska åka och hämta vårt barn i ett annat land och han är nu 14 månader men stor som ca en normal svensk 10-månaders och väger som en 8-månaders ca. (73 cm och 8,4 kg). Jag har köpt en TricotSlen (förutom en Manduca) som jag gärna vill bära honom i. Nu tänker jag främst på flygresan hem då han är för stor för en "babycot" och därför kommer att sova på oss. Finns det något sätt att knyta sjalen så att det blir bekvämt för både bäraren och honom att sitta ner under flygningen? Kanske inte så bekvämt med vanliga mage mot mage-positionen utan istället om man kunde knyta någon form av "vagga" för ett så stort barn?

Jag tänkte för övrigt bära i TricotSlen första par månaderna och sedan gå över till en vävd långsjal när han och jag har blivit lite mer bekväma med att använda och knyta en sjal.

Alla tips från vana bärare tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Knyta "vagga" för äldre barn?
  • trollotta

De gånger jag flugit med trollungen så har jag använt ringsjal, nu är inte han så gammal men principen är ju densamma.. Det har fungerat hur bra som helst, man kan justera höjd etc och även låta bebisen sitta upprätt, ligga som i vagga eller titta ut. Att knyta en vagga med trikåsjal till så stort barn går säkert men för mig känns det omständigt och ostadigt på ett flygplan. Har du tittat i forumet på sjalbarn? Där kan du säkert få hur mycket hjälp som helst!

Svar på tråden Knyta "vagga" för äldre barn?