• ljusgläntan3030

rmc linköping - ivf

En fråga till er som plockat ägg förut.. har ni fått  bli nersövda om ni velat det?

• ljusgläntan3030
    Piggelin80 skrev 2010-08-02 12:27:23 följande:
    Jag har inte hört någon som blivit nedsövd... Det går så snabbt o man får morfin. Att bli nedsövd är nog bara jobbigare då man riskerar illamående o andra komplikationer. Alla pratar bara om hur jobbigt äggplocket är (inklusive mig själv) men egentligen är det en upplevelse att bara med o se på skärmen vad de gör:)
    Men jag har hört att morfinet inte räcker till och att det gör så ont, så man blir ju så rädd tyvärr..
  • ljusgläntan3030

Hjärtans fröjd - det kanske beror på vilken läkare man har på rmc om de gör korta varianten. Har du barbara kanske?

• ljusgläntan3030

Hjärtans fröjd - jag tror med det handlar om vilken läkare man har. Barbara verkar mest öppen till kort behandling. Syns de ska vara så och man inte får samma möjligheter.

Men vad jag hört är att den långa metoden ska ge bättre ägg?!

• ljusgläntan3030

Men om korta behandlingen ger bättre ägg varför ger de inte det till alla?

• ljusgläntan3030

Hjärtans fröjd - hur ställde de sig till prednisolon? Fick du dom att skriva ut det?

• ljusgläntan3030

Hjärtans - de borde du ju få göra. Jag hörde om en tjej som blev stimulerad för inseminering men hon fick flera ägg och de gick över till att göra ivf då istället. Ni kanske får välja hur ni vill göra...

Svar på tråden rmc linköping - ivf