• Grynets krumelurer

rmc linköping - ivf

Vi har försökt få barn i lite mer än 4(!) år, började spreja enligt konstens alla regler den 13/8. Inga direkta biverkningar förutom trötthet. På torsdag nästa vecka är det dags för kontroll och därefter påbörja sprutorna. Detta är vår första IVF...

RMC i Lkpg har enligt min mening varit toppen hittills, mycket bra personal... man känner sig trygg i deras händer. Dr Karin är nog min favorit! :)

Hur länge behöver man spruta innan det är dags för ÄP? ÄP till återinförandet?

• Grynets krumelurer

Lägger till mig själv... :)

Väntrum
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    FR LILA: IVF1, spraystart 8/9

Sprayare/sprutar suprefact

Sprutare
    Grynets Gryta: IVF 1, sprejstart (Suprecur) 13/8, sprutstart (Gonal-F) 2/9, VUL 8/9

Äggplockning
    majsannaIVF 2, sprutstart 22/8 Puregon. Äggplock 2/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9

Ruvare

Gravida Gravid

• Grynets krumelurer

Får spruta ett par dgr till, nytt VUL på måndag... hoppas*

Väntrum
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9

Sprayare/sprutar suprefact
     våranresa: IVF1: Spraystart 2/9
    FRU LILA: IVF 1, spraystart 8/9, VUL och blodprov 22/9

Sprutare
    Grynets Gryta: IVF 1, sprejstart (Suprecur) 13/8, sprutstart (Gonal-F) 2/9, VUL 8/9, VUL 13/9.

Äggplockning

Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9

Ruvare
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, Återförande av 2 embryon 30/8 

majsanna IVF 2, sprutstart 22/8 Puregon. Äggplock 2/9, ET 4/9. Testdag 18/9.

Gravida Gravid

• Grynets krumelurer

Var på VUL och blodprov idag... fick ett förhandsbesked om ev. ÄP på onsdag och sen ET på fredag. Dessvärre var mina värden för höga, vilket leder till att jag måste lämna blodprov även imorgon. Urk! Ingen Pregnyl ikväll alltså... och jag som redan har flera blåmärken (smala ådror)...

Detta är lite stressande, då vi ska iväg på ett bröllop 20 mil bort på lördag... vill inte genomföra ET på den dagen.

• Grynets krumelurer

Himla hormoner som ställer till det... nytt förhandsbesked om ÄP på torsdag, men får invänta besked om provresultatet efter lunch (igen). Urk!

• Grynets krumelurer

Ännu mer urk... måste in även imorgon och lämna nytt prov. Tydligen är mina värden fortfarande för höga och jag blev ordinerad stillsamhet. Ovisst när ÄP kan ske... avskyr att inte ha kontroll. Rynkar på näsan

• Grynets krumelurer

Lämnat nytt prov även idag, samt VUL... det finns gott om äggblåsor, det är mitt hormonvärde som spökar. Preliminärt ÄP på lördag, annars blir det troligen att vår behandling avbryts. Pest eller kolera? Inväntar besked i em... många och långa timmar dit.

• Grynets krumelurer

Men oj, det blir nytt blodprov och VUL även imorgon... bara 6:e(!) dagen i rad. Hmm... undrar när mina värden ska lugna ner sig. Mitt liv blir bara mer och mer komplicerat av att springa på US varje dag.

• Grynets krumelurer

Vår första IVF-behandling har blivit avbruten... tar därmed bort mig från listan. Rynkar på näsan

LYCKA TILL ni andra!!

Väntrum
    lärkan80: Väntar på spraystart...
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9
    FRULILA: IVF1, spraystart 8/9

Sprutare
    Strössel: Sprutstart 17/9 ( Puregon 125 ml ) blodprov 22/9 VUL 23/9.

Äggplockning

Ruvare
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9

• Grynets krumelurer
    Lägger in mig i VÄNTRUMMET, då vår första IVF fick avbrytas den 18/9 pga överstimulering... Nu inväntar vi december-menstruationen för att påbörja IVF1b.  

All lycka till er andra! :)

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2.
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}

Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}

FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10

Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL och blodprov 13/10, ÄP 18/10

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10

Gravida Gravid

1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt
Svar på tråden rmc linköping - ivf