-
-
Vad spännande majsanna! Håller tummarna för dig!
Önskar att tiden skulle gå lite fortare, väntan är alltid lång.. -
Bara två dagar kvar, sen äntligen dags att få starta.. Känns samtidigt lite nervöst.

-
Äntligen min tur att flytta ner!
Väntrum
lärkan80: Väntar på spraystart...
strumpa: IVF 1, samtal 8/9
Sprayare/sprutar
våranresa: IVF1: Spraystart 2/9
Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9
Sprutare
Grynets Gryta: IVF 1, sprejstart (Suprecur) 13/8, sprutstart (Gonal-F) 2/9, VUL 8/9, VUL 13/9.
Äggplockning
Ruvare
majsanna : IVF 2, sprutstart 22/8 Puregon. Äggplock 2/9, ET 4/9. Testdag 18/9.
Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9
Gravida
1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9 -
Stort GRATTIS Piggelin frå mig också!!
Är själv inne på spraydag nr 7. Det går i alla fall framåt
-
LindaBell & Strössel: Lycka till!
Har nu fått tid för första läkarbesöket. Är inte så glad i det här med sprutor men vad jag förstått så är det fler som har känt samma sak..
Så förhoppningsvis så klarar jag av det också.
Väntrum

lärkan80: Väntar på spraystart...
strumpa: IVF 1, samtal 8/9
majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
Sprayare/sprutar
Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, VUL och blodprov 5/10
Sprutare
FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10
Äggplockning
Strössel: Äggplock tors 30/9.
LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). ÄP onsdag 29/9.
Ruvare
Gravida
1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt -
Har nu varit på första kontrollen. Ultraljudet såg bra ut, får se vad de säger om blodprovet idag. Fick även träna på sprutan, och lyckades faktiskt sticka mig själv en gång! Kände mig helnöjd! Gäller bara att komma ihåg hur jag gjorde när det är dags

-
Piggelin80: Måste vara härligt att uppleva ett litet hjärta slå.. Jag gläds med dig!
Jag flyttar ner mig ett steg. Fick börja med sprutorna igår. Blev lite chockad att det kom så snabbt på.. Var jätte nervös när jag satt där med sprutan men det gick bra!
-
FRULILA: Önskar dig Lycka Till imorgon!
-
Jag har en liten fråga, hur många dagar ungefär ska man ta sprutorna? Jag tar puregon med en dos på 125. Du strumpa hade visst en dos på 150..
-
Ok tack. Ja, jag ska ju på provtagning på måndag och ultraljud på tisdag. Blir spännande att se då.
-
Mitt bredband strular, irriterande.
Vi ska nu äta lite middag, sen blir det lördagsmys i soffan. Får önska er en trevlig lördagskväll! -
Jag är en dag efter dig vad gäller sprutorna. Min mage är uppsvullen och idag är jag riktigt öm. Har du känt av något mer?strumpa skrev 2010-10-09 20:58:11 följande:Idag är jag på sprutdag 5 och jag har väldigt ont i huvudet, vet inte om det kan ha med sprutorna att göra... Ska bli spännande på måndag och se om äggblåsorna har växt ytterligare.. -
Skönt att du har fått en tid så att de får kolla upp dig! Hoppas det går bra!strössel skrev 2010-10-11 10:48:01 följande:Ska snart in till sjukhuset för vul, hade enorma smärtor i magen igår och kräktes igen. Ringde akuten igår men dom ville inte jag skulle komma så vi ringde RMC idag som sa jag måste åka in till sjukhuset direkt. Fick en tid kl 14.40 är nervös RMC sa det kan vara början till en överstimulering men jag har haft det innan och det är inte samma sorts smärtor som jag hade då 2004 men vi ska åka in och kolla. Rädd dom ska säga nåt annat som typ mensen är på väg tror dom kan se det på ett vul. Men samtidigt är det skönt att kolla och slippa gå runt och vara orolig -
Håller helt med. Jag blev också jätte trött. Tröttheten har i och för sig hållt i sig även nu när jag tar sprutor. Har även lagt till illamående ocksåKarli skrev 2010-10-13 12:53:07 följande:Hej!
Nån annan här i tråden som blev grymt trött av att spraya.
På morronen är det värst,ögonen bara rullar på mej och jag kan verkligen inte hålla mej vaken.
Nästa vecka är det ju dax för undersökningen och ja lär väl somna i gynstolen då jag har tid 9.30
Funderar starkt på att ta med tandpetare så ja kan hålla ögonlocken uppe haha.
-
Jag måste hålla med! En fantastisk personal! Varm och omhändertagande. Har bara gott att säga om både läkare och sköterskor.piggelinis skrev 2010-10-25 09:39:05 följande:Förstår precis din känsla när det gäller väntan. Jag har känt (och känner) precis likadant! Några veckor känns som en evighet och då ska man inte prata om hur det känns med månader! Jag har haft Barbara och tycker hon var jättebra. Jag har överhuvudtaget fått ett väldigt positivt bemötande från all personal i Linköping.