• lärkan80

rmc linköping - ivf

Hej!

Är helt ny på FL och vet inte riktigt hur det går till, men skulle gärna haka på den här tråden om jag får!?

Ska göra första IVF-försöket nu i sep/okt i Linköping. Har just slutat med Provera och skall börja spraya på 3:e cykeldagen. Väntar således på mens just nu. (Första gången jag hoppas på mens..Glad)  Hoppas det är ok att jag hoppar in hos er, det vore roligt att få följas åt!

• lärkan80

Vad roligt att hänga med!

Piggelin80: Vad spännande för er! Håller tummarna att minst en av de små rackarna slår rot!!

(Börjar f.ö bli otålig, vill sätta igång nu!! Men ingen mens i sikte.Rynkar på näsan)

• lärkan80

1 Tea: Vad fantastiskt härligt med ett plus!!!

Blir så glad av att läsa att det faktiskt finns de som plussar! Det ger hopp om livetGlad  Började spraya imorse, så nu är tåget satt i rullning... Har fått tid för UL 29/9.  (Hur ändrar man i listan? Är inte så haj på det här....)

• lärkan80

Hej igen!

Har legat lite lågt ett tag, men har följt er ändå! Grattis Piggelin- fantastiskt!

Började spraya med Suprecur 16/9, men vid VUL 29/9 visade det sig att min kropp reagerat på ett väldigt annorlunda sätt. Jag hade flera stora äggblåsor på ena äggstocken, tjock slemhinna i livmodern och ett skyhögt östrogenprov. Fick inte börja spruta, utan istället börja med Primolut-Nor för att framkalla en blödning. Nu 5 dagar senare har jag fortfarande inte fått ngn blödning och det känns allmänt deppigt....

• lärkan80
    Erica b: Tack för peppningen! Jo, visst känns det som att tiden stannat upp litegrann. Hade liksom räknat med ÄP vid den här tiden och nu har jag inte ens nån aning om när jag får börja spraya.Rynkar på näsan

Karli: Välkommen! Jag har gjort ett försök att uppdatera listan och har lagt till dig. Om jag misslyckats kanske nån vänlig själ kan rätta till..

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, VUL och blodprov 5/10
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}

FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10, VUL och blodprov 8/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    Strössel: Ivf 1 ett toppen ägg i magen och 3 till frysen TD 16/10

Gravida Gravid

1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt
  • lärkan80

Hej!

Fick börja spruta igår! Har en fråga dock som jag hoppas nån kan svara på!! Är det någon mer som haft vansinneshuvudvärk i slutet av spraytiden? Det känns som om huvudet ska gå sönder.. Hoppas attd et lugnar sig nu när jag är igång med sprutorna!

Lycka till mg79 och Frulila!! Håller tummarna här också!

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2. 
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.
    Mumlan74: har spraystart 6/11. IVF nr 2, men första på RMC

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10
    Mmiaa: IVF 2, spraystart 29/9, sprutstart 14/10, VUL 20/10
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, sprutstart 20/10, VUL 26/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10 (negativt), nytt TD 23-24/10.
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10, ÄP 8/10, ET 11/10, TD 25/10
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL 13/10, ÄP 18/10, TD 3/11

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

• lärkan80

Usch vad ledsamt Frulila Gråter. Skickar lite varma tankar och kramar. Hoppas ni orkar ta nya tag!

Mg79: Vad skönt att höra att det inte bara var jag! Nu har huvudvärken släppt. Är på 4:e sprutdagen och nu börjar oron för att bli överstimulerad ta över. Fy vad jobbigt det är att inte kunna sluta oroa sig. Det är liksom hela tiden nåt som gnager. Kände ni andra av nåt redan efter 3 sprutor? Jag har som molvärk nere i ryggen till vänster. Kanske är helt som det skall vara..?!

• lärkan80

Ok. Jag får väl helt enkelt ta det hela med ro och vänta tills på tisdag när det är dags för VUL. 

Håller tummarna för dig mg79, när du testar i helgen!

• lärkan80

mmiaa: Tack för det! Känns lite bättre när man vet att nån annan känt likadant.. Hur långt har du kommit? Såg i listan att du hade VUL 20/10?

• lärkan80

mg79:  Det var verkligen tråkigt att höra Rynkar på näsan  Lite tips för viktnedgång; Ät grönsaker till maten istället för pasta/ris/potatis och prova att äta bara kött/kyckling/keso/skinka mm. när du blir hungrig. Undvik såklart söta saker... Ät inget bröd och om du gör det så välj knäckebröd el rågbröd (osötat). Har själv kört den här metoden flera gånger med väldigt bra resultat!! (Har varit lite för fokuserad på min vikt i vissa perioder av mitt liv och gått ner lite väl mycket) Men metoden fungerar, på riktigt. Sen måste man inte tokgympa på Friskis för att tappa kilon! En 45 min. rask promenad om dagen räcker långt! Ett tips är att lyssna på en talbok medan du går- då vill man inte avsluta promenaden Glad

Det påverkar kroppen på olika sätt, detta med övervikt/undervikt. Själv har jag haft oregelbunden mens och utebliven mens när jag varit normalviktig, för att bli mer regelbunden när jag varit i princip underviktig. Det är nog lite individuellt hur man fungerar. Jag förstår om du känner att du vill göra allt du kan för att optimera era chanser att lyckas! Hoppas det går bättre nästa gång! Kom ihåg att varje försök är en helt ny chansDrömmer

mmiaa: Vad spännande för er imorgon!!! Håller tummarna för att det går vägen! Själv skall jag på VUL imorgon bitti.. Lämnade blodprov idag. Har jobbat hela dagen och är helt mör i kroppen. Lite nervös för vad det ska visa imorgon...

Svar på tråden rmc linköping - ivf