• mg79

rmc linköping - ivf

Hej på er.. .hoppas ni hinner se detta. Jag ska till RMC på äggutplock på måndag den 4/10, och vet väl inte riktigt vad som väntar.. är lite nervös. Vad kommer att hända, ni som varit med om det berätta gärna!

Vi har ganska långt att åka så vi åker till Linköping redan i morgon eftermiddag.. Räknar med att kunna köra dit själv vid nästa besök, är det ok eller rekommenderar ni att jag har min partner med mig så han får köra då??

Jag vill veta allt...

• mg79

Strössel: Tack!
    Dum fråga kanske, men vad är en progesteron? Låter bekant men kan inte placera det..  
    Sätter oss i bilen om en liiiten stund, håll tummarna för oss - Linköping here we come!

• mg79

Hemma igen efter äggplock i Linköping. Blev otroligt bra bemött, själva ingreppet gick bra - gjorde inte alls speciellt ont, men fy tusan efteråt. Jag reagerade jättekonstigt, ont i magen och fruktansvärt illamående. Alla andra i samma rum verkade må fint och fick gå hem efter två timmar. Jag var kvar i Linköping till fyra i eftermiddags. Fick ligga med dropp sista 1½ h. De tre timmarna i bilen hem var en ren mardröm, spydde två gånger och lyckades tillslut somna en stund.

Håller tummarna för att det kommer att vara värt besväret, och att vi får åka tillbaka på onsdag, och att äggen sätter sig sen...

10 ägg utplockade... Glad

• mg79
    strössel skrev 2010-10-04 22:34:06 följande:

Lindabell:

Hur känns det för dig ?

Jag har ont i magen till och från och det gör nåt så jävulskt ont när jag ska kissa började direkt efter äggplocket. Hoppas det förvinner för det gör så ont, tror det kom eftersom hon var så hårdhänt. Sen är jag lite trött och illamående men det är nog pga progesteronen.

Känner likadant, ont i magen, stel på ngt sätt och ont då jag kissar. Har varit illamående idag, men sån tur är har jag en väldigt förstående omgivning.. Hoppas på bättring snart. Tråkigt att vanka fram som en anka då jag går.. Flört

FRULILA: Precis så! Hoppas blandandet går fint!
  • mg79
    FRULILA skrev 2010-10-05 15:13:24 följande:
    Jag tror jag är helt säker med hur jag ska göra med ägglossningssprutan men måste ändå skriva så får ni säga om jag har rätt.
    Ta upp vätska i sprutan, ner i pulverampulen, upp med allt i sprutan, ner i nästa ampul och tryck upp i sprutan, , ta bort grå nål, knacka bort luft, tryck upp vätskan i smala röret för att få bort luft, sätt på sticknål och stick. Rätt và´?Flört
    Eller ja, du ska använda den ROSA nålen vid blandandet, och den gråa som sticknål. Jag fick alla nålar och "flaskavbrygare" av sköterskan på gyn där jag går på kontroller, det finns alltså inte med i asken från apoeket.

Är du osäker tror jag RMC lagt ut en film på sin sida om hur man gör exakt, men har man haft kemi i skolan är det inte speciellt svårt! Glad
  • mg79
    strössel skrev 2010-10-06 11:00:09 följande:
    mg79:

Vilken läkare hade du vid äggplocket ?

Idag har det börjat göra mindre ont när jag kissar, men det tog en vecka. Fast det är inte över helt hade nästan gett upp om att det nånsin skulle försvinna. Önskar man kunde gå i ide och vakna när man har TD den 16/10 jobbigt att bara vänta och vänta.

Jag är sjukskriven för jag har väldigt tungt nattjobb så det blev för mycket med ivf och jobbartiderna och allt. Vad jobbar du med ?
    Jag hade Karin, men själva ingreppet kändes inte mycket - hon gjorde ett kanonjobb! Lite mindre stel idag. Vi har varit på återbesök och fått sätta tillbaka 2 embryon... hoppas de sätter sig Glad. Jag har TD 20/10... 14 lååånga dagar.

Tänkte höra om du fått några rekommendationer om hur du skall leva ditt liv fram till TD, jag har inte fått några. Är det bara att leva som vanligt tro?? Jag jobbar som lärare och har ganska lätta dagar med väldigt förstående chef och elever!
  • mg79

Strössel:
    Ok.. hoppa och studsa visste jag, men alltså bara att fortsätta som vanligt. Får nog byta cykelturen till jobbet mot prommenad. Flört 

Min bästa kompis tyckte jag skulle spendera dagen i sängen med benen i luften, för det hade hon sett på film... men tänk så långtråkigt det skulle vara.. hihihi

• mg79

By the way, nån som fåt koll på det här med toppkvalitet och inte, vad är det egentligen som skiljer... Glömde fråga idag...

• mg79

FRULILA: Håller tummarna för dig i morgon! Drick mycket av saften... så kanske du slipper må illa efteråt. Man tröttnar fort på saft, men drick iaf! Flört

• mg79

Lägger till mig på listan...

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}

FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10, VUL och blodprov 8/10
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    Strössel: Ivf 1 ett toppen ägg i magen och 3 till frysen TD 16/10
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10

Gravida Gravid

1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt
Svar på tråden rmc linköping - ivf