• strumpa

rmc linköping - ivf

Hej tjejer! Jag hoppar in i tråden här också. Remiss är skickad till RMC i Linköping och förhoppningsvis öppnar de mitt kuvert och stämplar det med datum så fort de har öppnat nu i augusti. Sen är det bara att vänta på datum för acceptanssamtal tror jag det kallades och sen behandlingsstart, jag hoppas på behandlingsstart innan årsskiftet. 
    Annan info om mig är; underfunktion av sköldskörteln men äter nu Levaxin för det, men mitt stora problem är tyvärr två blockerade äggledare Gråter 
    Allt annat ser väldigt bra ut och Susanne Damm på Karolinaklinken tror vi har väldigt stor chans tillsammans, så jag hoppas VERKLIGEN detta går på första försöket, ser inte fram emot sprutorna, buhu.

Kram 

• strumpa

Jag hoppas verkligen jag får göra den korta metoden...den långa skrämmer mig med alla biverkningar.  Jag vet att det inte är alls säkert att man får några biverkningar men känner jag min mottagliga kropp rätt så är jag säkerligen i riskzon.

• strumpa

Hur lång tid efter att remissen skickats in fick ni komma på första samtal? 
    Fru Lilja: Vad kul att ni fick komma igång med behandling så snart efter samtal :) 

• strumpa

Okej, då ska jag inte hoppas på för mycket, men det är ju tur att detta går inom vårdgarantin i Östergötland, inte så kul för de som bor i Stockholm som får vänta jättelänge. Hoppas att jag får påbörja behandlingen innan årsskiftet iaf...men det borde hinna bli så... 

• strumpa

Nu har jag äntligen fått min datum för "första samtal" det blir den 8/9, vilket är väldigt snart :) Min remiss kom in den 27/7 så behövde bara vänta 1,5 månad :). Hoppas på behandlingsstart så snart som möjligt efter samtalet, men efter att ha läst lite i trådar här verkar det som många har fått komma igång rätt snabbt ändå. Vi ska träffa Karin Gunnarsdotter (tror jag hon hette i efternamn).

• strumpa
    majsanna skrev 2010-08-24 19:54:27 följande:
    Jag började med puregon-sprutor i söndags. Kör korta metoden dvs ingen nedreglering med nässpray. Ska på ultraljud på fredag och hoppas då att äggen börjat växa ordentligt!
    Spännande! Jag hoppas jag får köra den korta metoden också, ska blinka extra snällt med ögonen. Ska på samtal den 8/9 så det börjar närma sig. Jag hoppas på behandlingsstart så snart som möjligt efter samtalet :)
  • strumpa
    Väntrum
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9

Sprayare/sprutar suprefact

Sprutare
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8.

Äggplockning
    majsannaIVF 2, sprutstart 22/8 Puregon. Äggplock 2/9

Ruvare

Gravida Gravid
  • strumpa

Idag har jag varit på mitt efterlängtade samtal. Det blir den korta metoden så jag börjar direkt med sprutor Puregon ca 1/10. Måste invänta nästa mens först och den kommer om typ 3 veckor. Fick prata med Karin och jag tyckte hon var bra, lite rolig också. Anneli visade lite sprutteknik och jag fick med en spruta hem för att leka/testa lite på nån stressboll eller så. Jag berättade att jag var sjukt spruträdd men vem är inte det.. Den 24/9 ska jag tillbaka till Anneli för att visa att jag klarar av att ta sprutan... Det känns jättebra att vara igång nu eller iaf veta när saker och ting blir av på ett ungefär.

• strumpa
    majsanna skrev 2010-09-08 21:07:44 följande:
    Vad skönt att du snart är igång. Sprutorna kommer gå bra. Jag har aldrig haft problem med det, men jag förstår att du tycker att det är obehagligt. Om du inte klarar att sticka dig själv kanske din man kan göra det?

Vad är orsaken till att du kommer göra korta metoden? Jaghar ju gjort den två gånger och tycker det är väldigt smidigt. Hela behandlingen blir ju ca 2 veckor kortare när man slipper nässprayen.
    Precis, det känns lite enklare. Jag har hela tiden varit lite negativt inställd på sprayen och idag sa jag att jag föredrog den korta och då blev det visst så Glad. Jag har blockerade äggledare som mitt "problem" så det kasnke har med saken att göra? Jag är inte förtjust i hormoner och stuff och frågade faktiskt om jag fick göra det helt naturligt men det fick jag inte.

Håller tummarna för dig Piggelin80! 
  • strumpa

Idag har jag varit på RMC för att visa att jag kan ta sprutan själv. Jag träffade Annelie och hon är ju lugnet själv och det smittade verkligen av sig, vi skålade i saft efteråt ;). Det gick iaf jättebra och nu är jag inte lika nervös när jag snart ska börja. Allting närmar sig med stormsteg nu...mens nästa vecka och börjar med sprutorna på dag 3, nån vecka efter det äggplock osv...spännande. Måste ändå erkänna att jag har lite kalla fötter nu när det närmar sig..

Svar på tråden rmc linköping - ivf