• piggelinis

rmc linköping - ivf

Erica b skrev 2010-10-25 09:04:28 följande:
    Imoron ska ja på första läkarbesöket...äntligen händer ngt!
    Det värsta som kan hända är att ja inte får börja förens dec-januari...tyvärr lutar det däråt när ja räknar i kalendern Gråter
    Kanske inte låter som hela världen att få vänta men för mej är det verkligen det så som ja väntat o kämpat så behöver ja få ngt för det snart.
    Ja ska ha Barbara som läkare, ngn som haft henne, min svägerska har haft henne o hon tyckte hon va super förutom lite språkprob.
    Kram Icka
    Förstår precis din känsla när det gäller väntan. Jag har känt (och känner) precis likadant! Några veckor känns som en evighet och då ska man inte prata om hur det känns med månader! Jag har haft Barbara och tycker hon var jättebra. Jag har överhuvudtaget fått ett väldigt positivt bemötande från all personal i Linköping.

Jag har gjort en IVF tidigare, som blev lyckad så nu har jag en underbar son på snart 2 år. Solig Nu är det syskonförsök på gång, satte in ett ägg i torsdags. Blev lite knäckt bara när det visade sig att jag denna gång skulle behöva vänta 3 veckor innan jag gör grav.test. (Trodde alltid att det var 2 veckor, så jag var helt inställd på det.) Så det där med tiden är verkligen relativt...  Var insälld på 2 långa veckor och nu känns 3 veckor som en evighet!!! Gråter
  • piggelinis
    Erica b skrev 2010-10-26 12:40:17 följande:
    jaha läkarbesöket idag va inte så kul...måste vänta t decmensen(slutet på dec) och sen 21 jävla dagar t innan ja ens får börja närspraya....Dr Barbara sa " tänk på stockholmarna som får vänta 2 år"....o hur hjälper det mej ja skiter väl i dom?
    Nej idag har ja en pessimistdag, usch!
    Oktober nu.....slutet på januari känns som 10 år bort.....

Hoppas ingen tar sina barn för givna där ute.
    Icka
    Usch! Ännu mer väntan! Som sagt... känns som en evighet. Och att få veta att andra får vänta längre är ju inte precis tröst. :/

För min del har jag varit ruvare i sju ynka dagar, men det känns som två månader ungefär. Fortfarande två veckor till gravtest... En evighet, det också. :(
  • piggelinis
    Mumlan74 skrev 2010-10-29 10:27:05 följande:
    nila77: hu.. jag kommer ihåg hur jäkla lång den där ruvarperioden kändes. och då vet jag att jag testade efter 14 dagar. men... u can do it!

håller mina tummar för alla ruvare här!
    Tack för ditt stöd! :) Ibland kan jag själv tycka att jag är så fjantig. Det finns ju annat här i livet, kan inte fatta att tiden kan gå såååå långsamt... :p
    Men... bara 13 dagar kvar nu... ;)
Svar på tråden rmc linköping - ivf