• FruLila2010

rmc linköping - ivf

Hej allihopa! Kanske inte kommer ihåg mig men jag kommer ihåg erFlört
    Tagit en lång paus efter vårt misslyckade IVF-försök i oktober. Nu är det någon gång i början av 2011 dags för försök 2 och tänkte det kan vara skönt att ha er med på vägen.
    Eftersom jag blev bitter och radera hela familjeliv som jag gjort en gång tidigare fick jag inte använda samma alias fick bli med 2010, så nu är Frulila tillbaka.

Ser att det är många nya här med och hoppas jag får hänga med er. Skönt för er i Stockholm att kunna få möjligheten att få snabbare behandling i Linköping än att behöva vänta så länge i Stockholm. Och med tre försök, skulle jag också vilja haTungan ute. men ni kanske bara behöver ett Drömmer Hoppas.

• FruLila2010

Ja får hoppas att 2011 har något gott med sig. Som en graviditet och ett barn tillexempelTungan uteDrömmer
    Har varit tungt efter att vi misslyckades med vårt IVF-försök men nu är det till att blicka framåt.

• FruLila2010

Hur känner ni som börjat eller ska börja IVF nummer 2? Jag är nervös att det kommer gå som förra gången med dåliga ägg. Av 25 ägg fick vi ett toppägg och två så där och inget till frysen. Jag tänker att det kanske inte blir något toppägg alls denna gång. Undrar om det är mina ägg som har dålig kvalitet eller om det bara var behandlingen i sig som gjorde att det blev dåligt resultat den gången. Vid första försöket var jag så taggad och hoppades jätte mycket och nu känner jag inte samma hopp. Allt var så nytt förra gången och det känndes så hoppfullt att äntligen få hjälp. Jag trodde att det skulle vara vår hjälp till bebis och hoppas så.

Hur känner ni andra? Hur kände ni vid start av behandling 2?

• FruLila2010

Mumlan74: Vilket bra resultat  att alla befruktades. Men man vill ju alltid ha mer, så känner jag i alla fall. Några till frysen vill jag ha denna gång. HoppasDrömmer.
    Jag fick också bara ett toppägg av hela 25. Känns väldigt lite och förvånad blev jag när de berättade resultatet för jag trodde verkligen det skulle bli fler och något till frysen när de ändå fick ut 25.
    Undra om man får annan medicin eller om de kör samma protokoll som innan?
    Ruvar du nu?

Vädur 78: Alla är välkomna att säga sittGlad
    Det kanske är något i det du säger med kvaliteten. Eftersom jag svarade på medicinerna så fort och blev lite överstimulerad kanske jag fick många ägg men att de då inte var av bra kvalitet, att det blev fler omogna istället. Kanske är bättre att gå sakta fram och få bra kvalitet och färre antal ägg. Vet inte...snillet spekulerar...

Känns tråkigt också att byta klinik även då vi betalar och kan välja själv. Tänker på resor, tid och pengar. Att denna är närmast och nära hem. Men vi får se vad denna sista behandling visar.

Man tycker ju att alla kliniker ska köra på samma sätt med samma resultat men när man läser i forumet ser man ju stora skillnader i tillvägagångsätt och mediciner och rekomendationer.

• FruLila2010

Jag tror RMC har äggplock varje dag för jag hade på en fredag och insättning på måndagen.
    Vet inte om vårt resultat är pga av kliniken eller att mina ägg är sämre. Läkaren kunde inte svara på det efter bara en behandling. Jag vill tro att läkarna gör rätt och de som de bedömer är rätt för oss och med tidigare resultat som grund. Om de kan göra några ändringar i medicinerna för att jag ska slippa överstimulering och att behandlingen blir lite längre så det inte blir många ägg snabbt som kanske är omogna. Jag tog sprutor i bara några dagar och redan vid första VUL hade det blivit många stora äggblåsor. Jag sprutade nog en vecka ungefär totalt.
    Jag tror och hoppas de gör vad de kan. Jag måste ju det då vi vill lyckas.

• FruLila2010

Ja absolut. Bara att kämpa på.

Hur känner ni andra när ni började med ert andra eller tredje försök? Hur fick ni upp hoppet och drivet att fortsätta?

• FruLila2010

Spugnola: Stackars er, verkligen. att få gå igenom det ni gjort. styrkekram till dig med Hjärta

Jag känner som du säger, att inte vänta så mycket längre då som sagt tiden går. Allt blir ju tuffare med tiden och även kvaliteten ju äldre man blir. Och jag känner med att jag vill göra det jag kan för att bli gravid. Att jag känner att vi gjort det vi kan. Nu är det nog bara nerver då jag tänker tillbaka på första försöket och det kan nog bli att jag försvarar mig känslomässigt. Att inte hoppas för mycket men det gör man ju så klart. Vill ju inget annat än att bli gravid och bli mamma.
    Det är nog mer oro, hopp, nerver och allt innan behandlingen kommer igång. Blir nog bättre under behandlingens gång. Det gäller att vara stark. Det kommer vara värt det.

• FruLila2010

Calimba: Man måste tro på vad läkaren säger och det var som jag skrev, måste tro att läkarna gör rätt. Det är ju ändå de som jobbar med det och de som kan detta. I forumet är det ju bara spekulationer och det spårade nog ut förut med negativitet tycker jag. TRO ABSOLUT PÅ LÄKAREN. Hoppas vekligen och håller tummarna för dig. Tänk inte negativt utan tänk att läkarna har gjort allt de kan för att hjälpa er.
    Jag har hört både nära vänner till mig och arbetskamrater som lyckats på första försöket och det finns chans att du är en av demDrömmer{#emotions_dlg.flower}

Men som sagt det spårade nog ut med spekulationer förut. Är ledsen för det. Ville absolut inte att någon ska känna obehag.

Har en fin artikel med graviditet vid första försöket.

http://www.nt.se/norrkoping/artikel.aspx?articleid=6488282

• FruLila2010

Jag tycker det balla ur igår med allt om att kliniken är så dålig. Själv tycker jag personalen har varit bra mot oss och vi fick bra bemötande under behandlingen. Sen att resultatet var så där för oss kan nog varken personalen eller jag och min man rå för. Det är ju vad det är helt enkelt. Sen nu när vi ska börja vår andra behandling nu kommer mycket nerver, tankar och funderingar så klart. Jag ville få lite respons om hur ni känt och så och gjorde för att hålla hoppet uppe för det är tufft.

Himla77: Stort grattis till pluset. Roligt för er.{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden rmc linköping - ivf