• boomis

rmc linköping - ivf

Vi går hos rmc i Linköping. Vi är jättenöjda med dom!!! men vi har ju iofs inget annat att jämföra med :)
    Men vi har fått bra bemötaande både vid besök och telefonsamtal.
    Det låter ju konstigt om dom gör något sämre än andra kliniker, för att få embyon av sämre kvalitet?
    Vi fick ut 11 ägg varav 10 befruktades med toppkvalite!
    Första färskförsöket misslyckades :(
    Och nu ruvar jag på vårt frysförsök!! Testadag på måndag=dag 21. Ingen mens i sikte än iaf :)

• boomis

Nelia: Jaa vi har ca 35 mil till Linköping :/ Så hoppas att man inte behöver åka mer nu i vinter :)
    Jag mår väldigt illa i korta perioder, yr till o från, tycker att brösten blivit sörre och blodådrorna syns tydligare.
    Men jag vet att man har analyserat allt detta varenda gång man har hoppats på plus:)
    Så man vågar knappt leta symptom.
    Molvärk i magen med ibland, men det kan man ju ha innan mens med.....
    En sak till föressten!!! Jag kan knappt äta!! Jag jobbade idag mellan 7-16 och fick bara i mig en macka??
    Annars brukar jag ständigt va hungrig :)

• boomis

Jag testade neg idag på dag 17 :( Har testdag på måndag eg dag 20, men det känns helt kört :( Men mensen har ännu inte dykt upp så kanske man kan hoppas ett par dagar till :)

• boomis

Erica b: Tack för hoppet :)
    Jag är lika glad för verenda mensfria minut!!! Haha

• boomis

Ingen mens än så länge :) Är på dag 20 idag :)
    Imorgon blir det testdag!! Om jag vågar :O
    Testade ju minus i torsdags, men hoppas att det va för tidigt då :)
    Jag uppdaterar när jag vet :)

• boomis

Nelia10: Jaaa verkligen!!! Men jag är sååå nervös :S

• boomis

Testdag idag (dag 21) va neg :(
    Men ingen mens heller! Och jag mår illa som bara den!! Fattar ingenting.....
    Vore det pos, så skulle det ju visa nu??
    Usch vad jobbigt detta är :( Och gå igenom allt igen, och inte veta hur det kommer att sluta

• boomis

Spugnola: Tack för din omtanke.
    Jag ringde rmc idag men dom har redan julstängt!! Öppnar 7 januari igen.
    Man kan ju ha chans att lyckas om man gör fler förök, men det finns ju även en chan att man inte gör det. Och frågan är hur mycket man orkar med?
    Jag blir lika knäckt varje gång och bara gråter och kan inte jobba eller någonting!
    Därför funderar jag på om det vore bättre att ta kontakt med en psykolog och försöka acceptera att man får leva barnlös.
    Jag orkar helt enkelt inte att må så här verenda månad, år ut och år in.
    Lycka till er andra som har kraft att fortsätta

• boomis

Spugnola: Åhhh tack för ditt stöd!!! Det värmer verkligen ska du veta :)
    Innerst inne så vet jag att det kommer att kännas bättre om några dagar, men det är som du säger väldigt svårt att se det nu :(
    Konstigt bara, för rmc sa att jag skulle ringa som igår!! Dom borde väl ha vetat att dom skulle ha stängt?
    Nu vet jag liksom inte om jag ska sluta med vaggisarna och dom andra tabletterna, för jag har ju som sagt inte fått min mens än???

Svar på tråden rmc linköping - ivf