rmc linköping - ivf
Vi är oxå i Linköping. Plockade 25/1 och satte tillbaka 27I1....
Nu håller vi tummarna!
Vi är oxå i Linköping. Plockade 25/1 och satte tillbaka 27I1....
Nu håller vi tummarna!
Vårt första försök! Och testdag på torsdag den 10/2..så snart. Men en massa "symptom" har redan visat sig så det ser ljust ut...men man vet ju aldrig så noga :/
g l i m r a:
Vid vårt första besök trodde vi attd et var ett så kallat acceptans samtal..men vi va ju accepterade sen länge sen. Så vi fick bara information. Fick fråga tusen frågor och bestämma hur och när näst steg skulle bli. Ett behagligt och bra möte! INGET att vara nervös för för!!
pållan:
Jag fick spruta i ca 8 dagar sen blev det hastigt och lustigt tid för äggplock. Så nu är det nog nära för dig!
SLAPPNA av och andas!!! o lycka till!!!
Pållan:
hmmm...enligt min kalender började jag spruta den 12/1. Sista sprutan den 23/1 och äggplock den 25/1. Så inte alls 8 dagar..sorry. Men det gick hejdundrans fort när jag väl började med sprutorna. Jag fick ta nässprayen i typ FEM VECKOR...höll på att gå sönder. Så sprutorna var en välkommen förändring!
Bara att fråga om du undrar mer!
LYCKA TILL!!!
Erica b:
De va välldans trevliga och "långsamma" vid äggplockning OCH tillbakasättningen! Man får tid på sig, att vänta och ta det lugnt.
Så det behöver du inte vara orolig över! De är hur snälla som helst tyckte både jag och maken!
Lycka till!
Kul Erica b att du hade många äggblåsor. Kanske blir äggplock nästa vecka då?! Tror jag skrivit det tidigare, så tjatigt hihi.
Håller med emsm om äggplock. De tar det väldigt lungt och man får ligga i deras sjukhuskläder i en säng och drick saft i mängder. Men de tar hand om en bra under tiden. Har även bra koll på en efteråt också innan man får gå hem. Kan skriva så långt inlägg om detta så jag stoppar här känner jag för er skull haha.
Vi är många i tråden och TS är inte kvar. Tänkte om vi skulle skriva lista seperat och ha koll på varandra under våra IVF/insemination försök?

erica b:
Nu när man mår illa...förhoppningsvis pga graviditet.. så är man helt plötsligt lite tacksam över att må fis....konstigt det här vi utsätter oss för ;P
Men du är ju INTE ensam! Hittade hit först nu.. så jag(vi) gjorde hela proceduren fram till nu utan "likasinnade" Har två underbara vänner att pratat med men de är int eens i närheten av att vara i samma situation så att ha en plats som denna är guld värd!
Pållan: Måste du själv ringa o fråga om det?
Ok. ja de sa till mig oxå att de ringer om det inte blev nåt...men jag blev inte erbjuden att själv ringa o kolla, vilken lyx ;)
Men lycka till då!!!!! och isättnigen e ju lätt som en plätt jämfört med plocket! Jag mådde dåligt o hade jätteont i flera dgara efter plock :(
Pållan: GRATTIS!!!!!!! 
Erica b: Hur går dte för dig? När va din testdag??
Pållan: Jag mår hur bra som helst egentligen men samtidigt har jag aldrig mått så här dåligt :/ Jag är ju upp över öronen överlycklig för det lilla livet som snart firar 8veckor i magen! Men jag mår ju skrutt, skit och pannkaka heeeela tiden :/
Men jag hoppas på att detta ska gå över när vi kommer till v12...då vi ska till Grand Canaria....
Hur mår du själv?
Pållan.Jag är oxå hemskt trött. Somnar lätt innan kl 21 VARJE KVÄLL!!! och har oerhört svårt att komm aupp på morgonen. Jag började må illa tidigt...några dagar efter isättning bara :/ Så jag hoppas VERKLIGEN att det går över snart! Ska på hälsosamtal imorrn på mvc, får se vad hon säger då....
Va kul att ni ska iväg. Hoppas du får må bra!
pållan: Jag var på VUL i måndags. Fick se ett underbart liiiiiitet hjärta som slog supersnabbt och bra 
pållan: jag var nog i v 6+2 om jag int eminns fel...