• Askungen

rmc linköping - ivf

Hej på er! Har fått en kallelse till Barbara i början av april och kommer förhoppningsvis att få påbörja vår första IVF-behandling innan sommaren. Efter drygt två år av ofrivillig barnlöshet känns det skönt att äntligen få komma igång med IVF efter flera försök med Pergotime som inte resulterat i annat än besvikelse... Hoppas på att få hänga med er här på tråden!

• Askungen

Tack! mg79: Tänkte passa på att fråga dig om ett tidigare inlägg du skrivit, om att man måste vänta med IVF-försök om man varit tillsammans kring ägglossningen den månaden. Detta bör väl bara gälla om man kör den långa metoden, eller tänker jag fel? Om man väljer den korta startar väl den några dagar efter mens?

• Askungen
    Honken skrev 2011-03-26 11:14:30 följande:
    Hej alla.
    TD idag, fick ett fint och tydligt minus! Blä!
    Men det är bara att hoppa på det igen..
    Vet ni hur länge man måste vänta tills man sätter igång med ett nytt fösök? Har inga frysisar.
    Har lite ångest, Linköping har väl inte fullt fram till sommaren..
    Beklagar! Fy vad tråkigt för er! Om det kan vara till någon tröst tror jag inte man behöver vänta mellan behandlingarna, i alla fall har vänner i min närhet inte behövt göra det. Dessutom så fick vi en tid till Linköping ganska snabbt så det verkar inte som om dom har fullt! 
  • Askungen
    mg79 skrev 2011-03-26 16:45:42 följande:
    Det är bara så att de vill veta att man absolut inte blivit spontant gravid innan man kör igång med en IVF och jag antar att det gäller den långa metoden då man nerregleras. Korta metoden har jag inte koll på.. tyvärr.. 
    Ok, tack för ditt svar. 
  • Askungen
    Honken skrev 2011-03-26 18:50:47 följande:
    Tack snälla ni! Jag berättar sen hur länge man måste väntat sen när jag pratat med Linköping.

Vi körde den långa och körde med avbrutet hela tiden. Kändes säkras.. Tror dom sa att man skulle skydda sig under hela spray och sprut tiden.
    Anledningen till att jag undrar är att jag förmodligen kommer att ha ägglossning vilken dag som helst och det känns bortkastat att då inte försöka... Hoppas få prova den korta metoden men det vore ju trist om det blev uppskjutet pga detta!  Ni vet hur det är, att vänta en månad känns som en hel livstid  
  • Askungen

Honken: vad skönt att du får prova den korta varianten nästa gång, ta nu vara på din vilomånad! 

Får hoppas att mensen inte krånglar, så jag hinner med ett försök innan sommaruppehållet. Lycka till alla ni som är igång med sprayande och sprutande, låter kanske konstigt men jag är lite avis  

• Askungen

Arona79: Verkligen supertråkigt att höra, lider med dig! Håller med Ocean Pearl, man får vara ledsen ett tag, så länge man behöver men sen gäller det att ladda om och försöka igen! Klappa hundarna från mig, stor kram. 

• Askungen

Hej på er!

Grattis till alla er som börjar närma er äggplock, spännande!

Var på inskrivningssamtal på rmc för ett tag sen och det blir den korta metoden för min del. Väntar min mens vilken dag som helst nu och undrar bara hur det blir kring påsken, någon som hört något om detta? Borde kanske vara ok att börja spruta snart så länge inte ÄP eller ET infaller under påskhelgen eller?  

• Askungen

Hej på er!

Hade hoppats att få ansluta mig till er som håller på med sprutor, äggplock o.s.v men dessvärre blir det till att vänta en månad till p.g.a den jäkla påsken... Bara hoppas på att månaden går snabbt.

Önskar er alla ett stort lycka till! Vill även passa på att skicka en kram till fru lila, skönt att du mår bättre!

• Askungen
    pållan skrev 2011-05-09 21:16:23 följande:
    Oj, Södertälje! Well, om man ska vara positiv så är det är i alla fall inte lika långt som till Linköping  
    Oxbackskliniken i Södertälje är en jättetrevlig klinik om ni orkar ta er dit. Det är närmast för mig och således dit jag kommer att gå för koller när det väl är dags. Enligt RMC samarbetar de med dem så det borde inte vara några problem om ni vill dit, öppet måndag-fredag
  • Askungen
    g l i m r a skrev 2011-05-09 22:05:23 följande:
    Ååå ja vill också spruta o ha datum för äp. Istället måste man vänta vänta o åter vänta tills dom öppnar v 32:(
    De vågade inte köra innan fast ja e säker på att ja skulle hinna. Så surt...
    Ska du göra långa metoden? Annars kan jag verkligen inte se hur du inte skulle hinna...
Svar på tråden rmc linköping - ivf