• Pinglan73

rmc linköping - ivf

Tittar in och kollar läget....vi gjorde IVF och ET 2008+09 på RMC LInköping. Önskar er all lycka till och GE INTE UPP!!!

• Pinglan73

Jag bedövade huden lite med en isbit innan jag stack, tyckte det kändes mindre då.

• Pinglan73

Vi hade med egen dryck att ha innan ÄP, bl a nyponsoppa. Sen tog vi med smörgås och frukt att äta så fort jag fick för då var man skapligt hungrig.

Någon som provat att använda isbit innan ni sticker er? Fungerade bra på mig, kändes inte lika mycket. Men som någon skrev, det är en kort period som kan vara värd guldGlad

Håller tummarna för er alla då jag vet vad ni går igenom.

• Pinglan73

En "gammal" RMC-are önskar er alla lycka till i höst. Skickar lite peppningskramar. Ge inte upp!!!!

• Pinglan73
    lisala skrev 2011-09-28 18:25:34 följande:
    Någon av er som fått samtalshjälp efter att ha testat negativt på RMC?

Jag ringde och meddelade testresultat igår och sa att jag var i behov av att få prata med någon.. och det enda sköterskan kunde erbjuda mig var ett uppföljningssamtal med vår läkare.... Jag vill ju prata med en kurator!!!! Inte planera fler ivf:er...

Man måste vara frisk och stark för att orka få hjälp!! 
    Efter missfall och neg test bad jag få stöd och att få prata med någon. Vi fick tid till en klinisk beteendevetare som heter Gunilla Sydsjö. Vet ju inte om hon finns kvar då detta är snart 2 år sedan. Men finns inte hon kvar måste det ju finnas någon ny. Hoppas du får kontakt med någon. Jag tror att det är jättebra att få prata av sig med någon annan än läkarna...
  • Pinglan73
    g l i m r a skrev 2011-09-30 14:07:27 följande:
    De ska ju veta sånt där så man får bara släppa kontrollen (hur lätt nu det är) håller tummarna för er.
    Jag har börjat analysera molande värk, om det börjar skifta färg på toapappret o ja kommer bli galen. Är på rd7 idag. När kan ja testa som tidigast? Mår pyton av denna väntan:(
    Jag har aldrig testat innan TD då det finns en anledning att vänta tills dess. Men förstår din iver, man vill veta men ändå inte. ..jag tror dock att det är lite tidigt ännu. Håller alla tummar och tår.
  • Pinglan73
    lisala skrev 2011-10-01 11:22:01 följande:
    Hej! 
    Ja det är fortfarande hon fick jag höra. Är hon bra? Konstigt att de sa första gången jag ringde RMC och efterfrågade någon pyskolog/beteendevetare etc. att de inte hade någon men att de kunde boka in mig på ett vanligt läkarbesök.. för att när jag sen ringer dagen efter och är förbannad får en remiss till Sydsjö direkt!! Ingenting flyter på inom vården, det är min erfarenhet!! 
    Jag hann aldrig utnyttja tiden då vi blev spontant gravida precis när vi fått tid. Visst är det tråkigt att behöva bli arg och förbannad för att få en tid, men utnyttja tiden nu och lägg inte energi på det mer. Önskar er all lycka och ge inte upp!
Svar på tråden rmc linköping - ivf