• Englali

rmc linköping - ivf

Hejsan! Är ny här och ska snart påbörja vårt första ivf-försök. Vi var på infomöte i torsdags den 10/2. För våran del gick det snabbt, remissen landade hos rmc 13/1 och vi blev kallade 10/2 på en extrainsatt tid stod det i kallelsen. Toppen, så skönt att slippa en lång väntan! Känns som att vänta är det enda man gör på utredningar, prover och liknande. Vi träffades Barabara och fick ett mkt bra intryck. Hon var lugn, ingav trygghet, proffsig och förklarade allt mkt bra. Vi ska köra den lång metoden och jag har beräknad mens runt den 21-22/2 så det dröjer inte så länge till spraystart. Är mkt förväntansfull och så glada att vi är igång!! Vi har försökt få barn i 3 år, men det hittas inga "fel" på ngn av oss, dock har jag en ganska oregelbunden cykel. Jag är 27 år gammal och min man 30 år. Verkar som att det är några stycken här inne som ligger ungefär på samma ställe som oss i behandlingen.

• Englali

Arona 79:
    Tack tack!! Ja förhoppningsvis så ska det inte dröja allt för länge, men jag är både spänd, förväntansfull och lite nervös. Mkt att hålla reda på känns det som!!

• Englali

Då har mensen kommit igång och jag har idag varit i kontakt med RMC, spraystart 14/3 för vårat första Ivf-försök. Känns riktigt spännande!!

• Englali

Tack alla! Ja det ska bli toppen, jag känner mig väldigt lugn och tillfreds inför hela processen. Tror att all akupunktur, massage, avslappningsövingar och pilates gör sitt till. Jag har gjort/gör allt jag kan för att förbereda kroppen på bästa sätt, även med kost och motion. Mannen lika så.

• Englali

Anlijoos: Ja det bör vi göra. Hoppas den kommer igång snart, när ska du ha? Är den försenad? Ylva75: Vi ligger ju precis i samma fas, spännande!! Nu är det bara dryga 2 veckor tills jag börjar spraya. Vi har massa roligt inplanerat nu så att tiden ska gå fort. Har du gjort ngn ivf innan eller är det erat första försök också?

• Englali

TB1: Jag mailade våra personnummer och namn och frågade hur det såg ut med våran remiss. Fick svar dagen efter vilket datum den kom in och att den ännu inte var beh. Två veckor efter det ringde min man och frågade hur vi låg till och då så dom att en kallelse var skickad och att vi var välkommna 10/2 men att posten inte hunnit ännu. Så det lönar sig att ligga på lite och fråga. Vi har blivit så väl bemötta hela tiden när vi varit i kontakt med dom.

• Englali

TB1: Det är den adressen jag har använt när jag varit i kontakt med dom. Fru Lila: Jag fick svar dagen efter, har bara mailat dom en gång. När vi var på infomöte var jag på dag 25-26 i cykeln (har 30-40 dagars cykel) och vi fick börja beh. på cykeln direkt där efter, det var upp till oss när vi kände oss redo så Barbara. Så nu börjar vi spraya om 1,5 vecka.

• Englali

Ni får ursäkta att texten i alla mina inlägg är så ihopklumpad. Jag gör styckeindelningar och börjar på ny rad men sen när jag postar inlägget så blir dt såhär. Ipaden och jag är inte riktigt överrens... det är bara när jag skriver från den det strular

• Englali

TB1: Vi fick svar att remissen var mottagdn men ej behandlad när jag mailade dom. Vår remiss skulle också via ett sjukhus först och då kan det ta lite längre tid. Men ring du och kolla så den inte fastnat ngn stans. Så trist bara att man ska behöva jag och tjata! Nu har jag varit och hämtat ut mitt nässpray, känns bra. Det är iofs inte förrän den 14e jag börjar men jag har lite svårt att komma till apoteket då jag jobbar samma tider som dom har öppet, och till helgen åker vi på spa några dagar för att koppla av lite så då funkar det inte heller att hämta.

• Englali

Karli: Jag vet inte riktigt vilka veckodagar det är, men jag trodde inte dom gjorde ÄP eller ET på helgen? TB1: Jag vet inte riktigt när den skickades, ngn gång i sista halvan på december, sen vidare till vårat sjukhus och sedan till RMC. Den anlände till RMC 13/1 och vi var där på infirmationssamtal 10/2. När vi fick kallelsen från rmc så stod det att vi fått en extrainsatt tid och att det var därför vi blev kallade med så kort varsel, de hoppades vi hade överseende med det. Sá jag vet inte hur lång tid det brukar ta från dess att remissn anländer till rmc fram till dagen för infobesök. Vi ska verkligen njuta och rå om varandra i helgen!!

Svar på tråden rmc linköping - ivf