• Ocean Pearl

rmc linköping - ivf

Har haft telefonkontakt med Barbara idag. Vi ska göra vårat tredje försök på RMC nu till våren.Glad De tidigare försöken vi har gjort har varit med nässpray i ca. 14dagar och sen sprutor, men nu tyckte hon vi skulle göra en kort behandling, utan nässpray (vad jag föstod.) Är det någon som vet hur den korta behandlingen går till? 

• Ocean Pearl

Hjärtans fröjd: Tack för svaret Glad. Jag hade lite svårt att förstå Barbara när vi pratade i telefon, men jag skulle ju visserligen få mer info när det närmar sig, men kontrollfreak som man är så kunde jag inte väntaSkrattande.

• Ocean Pearl

Jag och min man ska göra vårat tredje ivf-försök nu till våren (det första vi får betala för själva) och har valt att göra det på rmc. Vi har alltid upplevt att vi blivit bra bemötta och att de har lyssnat på oss. De två första försöken gick vi den långa vägen, men nu när vi ska göra det tredje försöket tyckte Barbara att vi ska försöka med den korta metoden. Tycker det känns bra, men har lite svårt att "ladda om" inför ett nytt försök. Det är väl bara att leva på hoppet och inte ge upp. Drömmer
    Håller tummarna för alla er som ruvar!!!Glad

• Ocean Pearl

Nu har jag/vi påbörjat våran tredje ivf (den första vi betalar för själva). Den här gången tyckte Barbara att vi skulle testa den korta metoden, har kört den långa två gånger innan. Även fast man har gjort det här förut och vet ungefär vad som ska hända så känns allt ändå lite nervöst. 
    Jag har sprutat med Puregon i fem dagar nu och idag var jag inne och gjorde vul. Det såg bra ut sa hon, så nu ska jag fortsätta att spruta och sen tillbaka på fredag.
    Jag har följt den här tråden rätt länge nu och det känns så bra att ha ett ställe man kan ventilera saker som man inte vill diskutera med vem som helst. Det är skönt att kunna dela med sig av allt som händer till andra som vet vad det handlar om.
    Ett stort lycka till önskar jag er allaDrömmer .

• Ocean Pearl

Var och tog nytt blodprov och gjorde ett nytt vul igår. Allt såg bra ut och äggblåsorna växer som de ska, så på tisdag är det dags för äp. Ser fram emot att ha kommit så här långtGlad. Hoppas nu bara på fina toppenägg också. 

• Ocean Pearl

Nu är äp avklarat. Det gick riktigt bra tack vare trevlig och omtänksam personalGlad. Det är klart att det kändes lite, men inte värre än att det gick att genomlida. 
    14 ägg blev det, nu återstår bara att se hur det går med dem, om vi har tur och kan få några till frysen. På torsdag får vi veta lite mer för då ska vi tillbaka igen. 

• Ocean Pearl

Glimra: Jag tror tyvärr inte att man kan önska att bli först när det är äp. De sa till mig att det beror på vilken tid man får ta den sista sprutan (Ovitrelle el Pregnyl, vilken man nu fått utskriven), men fråga dem när de ger dig den tiden. Jag skulle ta min spruta kl. 21:30 och blev nummer tre vid äp. 
    Jag ser verkligen fram emot imorgon då jag ska få mina ägg tillbaka och få veta om det blir något till frysen. Sen börjar den jobbiga ruvartiden, men, men bara att härda ut. Bara det blir ett positivt resultat så är det värt alla våndorDrömmer .

• Ocean Pearl

Nu är det gjort, et gick jättebra. Ett ägg av toppkvalité och ett ägg med lite sämre kvalité sattes in. Nu hoppas jag verkligen att de "boar" in sig ordentligt och stannar där i nio månaderDrömmer. Tyvärr blev det inget till frysen, men förhoppningsvis gör inte det något. Tredje gången gillt brukar man ju säga. Hoppas på det!!! 
    Jag har en del vätska i ena äggstocken så det är inte konstigt jag är så öm i magen sa hon, men om jag bara tar det lugnt ska det inte vara några problem.
    Nu börjar den jobbigaste tiden, denna väntan på resultat. Den 14/4 har jag td. Kan bara hoppas och hålla tummar och tår på att lyckas den här gången.
    Hoppas det går bra för er andra med sprayande och sprutande{#emotions_dlg.flower} .

• Ocean Pearl

Arona 79: Jag är så ledsen för din skull. Förstår att du måste vara jätte besviken. Du gör rätt i att bädda ner dig i soffan och bara vara ledsen och besviken idag, sen får du försöka ta nya tag. Jag vet precis hur det känns att höra det, men man kan ju inte bara ge upp. Det lyckas ju för andra så det kommer att lyckas för både dig och mig också. 
    Det är tufft att bli så besviken men försök att bevara hoppet på att ni kommer att lyckas en dagDrömmer. Tänker på dig!

• Ocean Pearl

Glimra: Jag håller med dig, det gjorde inte ont att ta själva sprutan med Orgalutran men efteråt sved det en hel delRynkar på näsan.

• Ocean Pearl

Är helt nojjig! Fick lite blod på pappret när jag var på toa förutRynkar på näsan. Tycker jag känner mig spänd och lite lustig i magen. Jag vet inte vad jag ska tro. Det är ju egentligen lite tidigt för mensen att komma också men efter en ivf vet man ju aldrig. Tycker verkligen det här är skitjobbigt.

Svar på tråden rmc linköping - ivf