• Arona79

rmc linköping - ivf

Hej!

Är ny här och tänkte höra om man fick vara med?? 
    Skulle kännas så bra att få tala med flera som går igenom samma sak.

Är 29 år och har endometrioser som gör at vi behöver lite hjälp på vägen!!

Har varit på vårat  första besök och väntar nu på att få börja spraya =)
    Har tagit decapeptyl sprutor sedan Juni -09

Kram till Er alla

• Arona79

FRU LILA
    TACK Skrattande

pållan Usch vad jobbigt!! Men vad skönt att Du fick en tid ändå.
    Så får det ju inte gå till, det finns ju en mening att man ska göra VUL
    och på en speciell tid. Hoppas dom inte är så flera gånger. Lycka till
    imorgon =)

Har pratat med RMC och ska få börja Spraya den 17/2 Tjohoo!!!

Hade för höga TSH värden , men förhoppningsvis har dom gått
    ner tills jag ska börja spruta...annars skjuts allt upp =(

• Arona79
    FRU LILA skrev 2011-02-10 14:58:15 följande:

Börjar också spraya 17/2. Kan vi slå följe.

Ja det skulle vara jätte trevligt  Tungan ute
    Det ska bli så spännande!
  • Arona79
    pållan skrev 2011-02-10 16:21:00 följande:
    Arona79: Ja skönt att det ordnade sig, nu känns allt bra igen Och allra bäst var att det reagerade på RMC. Vad skönt att du snart är igång, den 17:e är ju jättesnart - hurra! Jag har också haft för höga TSH-värden, men fick snabbt ner dem med levaxin. Vad låg ditt förhöjda värde på? Håller tummarna för att de är ok till den 17:e!  

Fru LIla: Toppen att det snart är dag för dig med! Och att ni kan följas åt! 
    Vad skönt att höra att allt ordnade sig =)

Tack Solig Mitt TSH-Värde va 5,2 =( Ska ta 150 micorgram Levaxin nu. Vad trevligt att höra att det kan gå ganska snabbt att få ner värdet. Vad låg ditt värde på när du hade fått ner det?

Cathy Tack =) Längtar såååå till den 17:e!! Hi Hi

Kram Till Er ALLA
  • Arona79

Tack för svaret =)
    Hoppas mitt värde oxå går ner så mycket..hihi tar ju lite större dos så det borde ju gå ner!
    Hoppas dina värden fortfarande ligger bra =O) när du tar tag i det Flört

• Arona79
    Nelia10 skrev 2011-02-10 21:18:26 följande:
    TSH på 5,2 är ju ganska högt så vore jag dig skulle jag vänta med behandling tills det har sjunkit. Hormonerna man tar under IVF behandling gör ju att värdet stiger. Det bästa är om man kan få ner TSH till närmare 1 innan start.
    Oftast går det ju ner ganska så snabbt med Levaxin, men kan ju också ta några månader.
    Chanserna att lyckas är ju mycket större med ett stabilt TSH
    Läkarna på RMC har inte så stor koll på detta jag gick hos en specialtist på detta istället.
    Lycka till och hoppas du snabbt får ner ditt värde  
    Tack för omtanken.
    Jag är nerreglerad sedan Juni-09 Tar Decapetyl sprutor en gång i månaden, så det kan vara en bidragande orsak till de höga värdena. Ja vi får hoppas det går ner, läkaren sa att om det inte gått ner så får vi skjuta på det  snyft snyft men man får ju tänka på hälsan i första hand!
  • Arona79

Jag ska ju få börja spraya den 17/2 trots det höga TSH-Värdet, men ska ta nytt blodprov den 21/2. Är det fortfarande högt då så får jag inte börja spruta. Då är det bara att avvakta och vänta tills ärdet har gått ner!
    Dom trodde oxå att det kunde bero på att jag har fått Decapetyl sprutor sedan juni -09 och att nu när jag inte tar dom ängre att värdet skulle gå ner + ökad dos levaxin =) Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas värdet är bra vid nästa blodprov =)

• Arona79
    Cathy skrev 2011-02-16 16:34:11 följande:
    Arona79; tack snälla! Jag hoppas också jag kan få ner värdet igen fort, innan vi börjar med ivf. Jag måste öka dosen igen..

Lycka till med sprayandet!

KRAM
    TACK Sååå Mycket!

KRAMIS
Svar på tråden rmc linköping - ivf