• Ylva75

rmc linköping - ivf

Hej på er!
     Är ny på detta forum. Var på rmc första gången förra fredagen den 4/2. Fickträffa Barbarav var planerat att fräffa  Karin men hon hade tappat rösten. Remissen skickades ibörjan av december så ganska snabbt gick det ialla fall.
     Fick information om den långa cykeln, och får starta igång i nästa menscykel. Är spännande och jobbigt sammtidigt. Har beränad mens till runt den 23 feb.
    Ja der är där vi står just nu.  Verkar ju som att anlijoos och vi ligger i ungefär samma fas.

Lycka till pållan på måndag!!!

• Ylva75

Pållan: Grattis till det liiite tidiga plusset, klart att det kommer att hålla hela vägen.

Englali: Kommer dej nu hack i häl, är två dagar efter dej. Lycka till på er.

Ego: i natt kom mensen, så har ringt rmc idag och skall börja spraya den 16/3. om tre veckor med andra ord. Är ju ett tag tills man kommer igång, men får hoppas att tiden skall gå fort.

• Ylva75

Englali: Vi ska göran våran första IVF...hoppas ju så klart att det inte behövs fler. Jag har ju spraystart ett par dagar efter dej. Vi har lite inplanerat de kommande veckorna oxå, men ska försöka att passa på att träna mycket oxå. Får ju pausa i det vid spraystart. Och vet ju att hormonbehandlig inte är smikrande för vikten. Har gått ner 40 kg för att få göra IVF, så det vill jag ju inte spoljera nu.

Erica B: Hoppas så klart att det går bra, skall hålla alla tummar och tår. Kram!!

• Ylva75

glimra: Hej, vår remiss gick iväg i decemver och fick komma på första besöket i början av februari, sedan fick vi starta första IVF tidigast i nästa menscykel  dvs mars för oss, och behövde inte vänta 90 dagar. Så nu har jag fått spraystart till den 16/3. Men de sa att sista dag att starta för att hinna innan sommaren var mensstart 27/4.  (långa behandlingen).
    Hoppas ni snart får komma dit även om man helst skulle slippa....
    Lycka till!!!

• Ylva75
    Erica b: Ett stooort jätte GRATTIS  till ett enornt fint  Plus. Gläds så med er.

Vad jag föstod så gör de ET på lördagar, men inte söndagar. Så vid ÄP fre, så blir det åter på måndag.

Nu har jag vaknat efter  tre arbetsnätter, och kommer vara ledig i en vecka. Ska bli så skönt,  att bara kunna ägna mej åt vad jag har lust för. Ha en god helg allihopa. Vi åker bort över helgon och kommer inte vara här ngt.
  • Ylva75

Hej på er!

Har hållt mej lite lågt då jag tycker att tiden går så långsamt fram till behandlingsstart. Men har varit inne och läst å kollat ibland.

Pållan & Erica B: Vad kul med era pluss, det ger åtminstonne mej  hopp.

Honken: Håller tummarna för ett fiiint guldägg till dej imorgon.

Fru Lila: Härligt med promenad i solen. Ger energi det oxå. Ha en skön myskväll med mannen....

Aurora79: Förstår att du reagerar. Jobbigt med magar överallt. Trist med folks inställning bara.
     Här i vår lilla by är det en familj där det knakar i fogarna som skall ha en försoningsbäbis efter sommaren.... som tar sej på första försöket, och de tar inte ens hand om barnen de har.  Med andra ord de finns överallt.

Nu ska jag börja min arbetsvecka i kväll. Jobbar hela helgen, så mannen får roa sej själv. Ni andra får ha en mysig helg.

• Ylva75

Erica B: Nej , vad hemskt tråkigt, när det som man absolut inte vill ska hända händer ändå. Livet är inte rättvisst. Skickar varma kramar tiill dej och tänker på er.
    Sköt om er.

• Ylva75

Hej på er.!
    Nu är jag igång med sprayandet. Hade satt klockan på 07 för att ta första dosen. Har kommit fram till att det är  07-15-23 somm är tiderna som passar bäst in i mitt liv. Nu ska jag nog sova en stund till (jobbar i natt).

Anlijoos: Det är väl dax för dej snart oxå?

Svar på tråden rmc linköping - ivf