• Kajsa84

rmc linköping - ivf

Var på mitt första info möte på RMC i Linköping med Barbara den 8 Februari. Fick ett väldigt bra intryck av henne. Bestämdes att vi ska köra den långa kuren.
    Har precis fått min mens och det kliar i fingrarna för att sätta igång men min man jobbar utomlands så denna gång fungerar det inte för att han ska vara hemma på äggplocket....Frustrerande... Men man kommer ett steg närmare hela tiden

Jätte tacksam för denna tråd. Kul att följas åt alla och kunna dela tankar och erfarenheter

Kram K

• Kajsa84

Hejsan Alla Kämpare

Jag har precis vart i samtal med Barbara på RMC i Linköping och vi startar nässpray för långa behandlingen den 2 April. Nu vill man bara att dagarna ska gå fort.
    Någon som ska starta samtidigt ungefär?

Lycka till alla! 2011 är det väl ändå vår tur att få ett pluss i alla fall

Kram

• Kajsa84

FRI LILA: Hoppas på att tiden rusar iväg. Men ett steg närmare målet vad som än händer. Dock kommer jag vara otroligt orolig den gången jag blir gravid eftersom mitt förra slutade i missfall i vecka 11 efter två års kämpande... Men positiva tankar

• Kajsa84

Ylva75: Kul att vara igång!

Längtar till 2 April när jag startar också.

Är glad att Barbara skickade alla recept på en gång för i min stad fanns INGET av det utan skulle beställas. Dom rekommenderade mig att alltid komma i så god tid med dessa mediciner. Dom ska alltid finnas men gör inte det säger dom.
    Har en kompis som stod mitt i en behandling och fick avbryta för sakerna inte fanns varken i min stad eller närliggande. Hemsk, hemsk tanke. Men jag har mina saker nu i alla fall

En snabb fråga. Gonal-f färdigblandad har jag. Är det krångligt att förstå sig på sprutorna sedan?

Tack alla

• Kajsa84
    g l i m r a skrev 2011-03-16 12:30:37 följande:
    Kajsa84: har oxå haft Barbara och hämtat ut allt. Ja har oxå gonal-f och den verkar jätte smidig så där behöver du inte vara orolig:) när ska du börja? Har du fått veta dos?
    Jag har spray start den 2 april så det är ju ett tag kvar men ändå snart Längtar så att man kommer någon värt. Har du startat behandlinge ännu? Kul att kunna följas åt alla. Kan inte sluta att tänka på att när jag var på mitt första samtal där så kanske någon av alla ni också var där. Vem vet. Kanske springer på varandra på RMC hehe

Kram
  • Kajsa84
    g l i m r a skrev 2011-03-16 20:12:43 följande:
    Kajsa84: när va du på info möte? Har inte börjat än, väntar på mens som ska starta nästa vecka men idag kom första spottingen.. Sen ska ja börja dag 3 men ringa innan har inte fått dos än.
    Jag var där 8 Februari vid 14:00. Så om någon annan var där vid den tiden så kanske man såg varandra i väntrummet
  • Kajsa84
    Har du den korta behandlingen då? Jag börjar med nässpray på dag 21 som är den 2 april. Men skönt att vi är på gång
  • Kajsa84
    mg79 skrev 2011-03-22 21:26:36 följande:
    ET = Embryo Transfer
    FET = Frozen Embryo Transfer

Egentligen borde en ordbok finnas för alla förkortningar.. som ny tar det ett tag innan man lär sig betydelsen av alla.. Glad 
    Ja, det är ju bra llt förvirrande så här i början Tur att man har er som kan försklara
    Arona79 skrev 2011-03-22 22:23:28 följande:
    Var på VUL idag med..fasiken fortfarande för få och för små blåsor!!
    Känns lite jobbigt att det tar sådan tid...
    Fick ta bort en av mina hästar idag oxå =(
    Har gråtit så mycket så det finns inga tårar kvar!

FRU LILA Lycka till imorgon med ET =)
    Beklagar din sorg...Varför fick du ta bort den?
    Hoppas att dina blåsor växer till sig snart
    Kram på dig
  • Kajsa84
    Arona79 skrev 2011-03-23 12:06:42 följande:
    Kajsa84
    Tack så mycket.
    Han fick reumatiska besvär / Atros, Han fick så ont i benen tillslut ,
    så det var dax att få somna in =( Saknar honom så mycket.

Kramisar tillbax
    Tråkigt men jag vet hur det kan påverka en häst. Bäst för honom i slutändan då. Nu är han på eviga gröna ängar med kompisar.

Kram Kram
  • Kajsa84

Var på VUL idag och förmodligen ÄP på måndag Håller tummarna., Får veta mer i eftermiddag.

Vi ska sova på hotell kvällen innan och fixa "utlösningen" på hotellet innan vi åker in. Hur fungerar det? Har någon mer gjort det?? Dom sa att det inte var något problem men har inte fått någon mer information :-/

• Kajsa84

Precis hemkommen från Linköping.
    Fick ut 34 äggblåsor som gav 13 ägg Mycket nöjd.

Själva Äggplockat gick jätte bra och var inte alls så farligt som jag trodde MEN jag hade mycket blåsor i höger äggstock så dom fick sticka tre gånger i den vilket gjorde att jag fick otroliga smärtor efter äggplocket och fick ligga kvar i tre timmar och spydde och hade mig. Det ska dock vara väldigt ovanligt. Dom trodde eventuellt att äggstocken hade lyckats "vrida" sig. Fick kolla extra med ultraljud men att såg bra ut.

Håller tummar och tår att det går bra denna gången för ett äggplock till är jag inte sugen på på långa vägar igen! (Skulle ju dock göra det om det krävdes så klart)

Lycka till alla

• Kajsa84

Snart på väg till Linköping för att bli ruvare Hoppas det blir bra resultat med dom 13 äggen vi hade. Är jätte nervös och samtidigt så otroligt glad och förvämntandsfull

Anlijoos - Lycka till Kanske ser dig där. hehe

Lycka till alla andra

Svar på tråden rmc linköping - ivf