• Nelia10

rmc linköping - ivf

Måste bara göra ett inlägg, har följt tråden ett tag men aldrig skrivit något.
    Vi har gjort 3 behandlingar på RMC och aldrig fått något av toppkvalité och när sista försöket misslyckades tidigare i höstas så valde vi att gå vidare på CVL i Uppsala och då fick vi 8Förvånad st till frysen så jag tror verkligen det kan var skillnad på klinikerna. Det var ju ganska rejäl skillnad för oss! Ruvar nu och hoppas det ska gå hela vägen denna gång!
    Har även en i min bekantskapskrets som gjort IVF på RMC och det var likadant för dem de fick toppembryo först när de bytte till privat klinik. 

• Nelia10
    boomis skrev 2010-12-15 22:02:01 följande:
    Vi går hos rmc i Linköping. Vi är jättenöjda med dom!!! men vi har ju iofs inget annat att jämföra med :)
    Men vi har fått bra bemötaande både vid besök och telefonsamtal.
    Det låter ju konstigt om dom gör något sämre än andra kliniker, för att få embyon av sämre kvalitet?
    Vi fick ut 11 ägg varav 10 befruktades med toppkvalite!
    Första färskförsöket misslyckades :(
    Och nu ruvar jag på vårt frysförsök!! Testadag på måndag=dag 21. Ingen mens i sikte än iaf :)
    Mig plockade de mycket tidigare nu. På RMC har blåsorna varit större över 20 innan jag fått ta sprutan och på CVL var det runt 16-18 ungefär.
    Jag bor ju i Linköping men vet många här som åker långt till andra kliniker istället även att man kan göre det på hemmaplan
    Håller tummarna för att du plussar nu! Har du några symptom?  
  • Nelia10
    boomis skrev 2010-12-15 22:27:56 följande:
    Nelia: Jaa vi har ca 35 mil till Linköping :/ Så hoppas att man inte behöver åka mer nu i vinter :)
    Jag mår väldigt illa i korta perioder, yr till o från, tycker att brösten blivit sörre och blodådrorna syns tydligare.
    Men jag vet att man har analyserat allt detta varenda gång man har hoppats på plus:)
    Så man vågar knappt leta symptom.
    Molvärk i magen med ibland, men det kan man ju ha innan mens med.....
    En sak till föressten!!! Jag kan knappt äta!! Jag jobbade idag mellan 7-16 och fick bara i mig en macka??
    Annars brukar jag ständigt va hungrig :)
    Tycker det låter väldigt lovande...hoppas hoppas hoppas
  • Nelia10
    boomis skrev 2010-12-19 12:00:00 följande:
    Ingen mens än så länge :) Är på dag 20 idag :)
    Imorgon blir det testdag!! Om jag vågar :O
    Testade ju minus i torsdags, men hoppas att det va för tidigt då :)
    Jag uppdaterar när jag vet :)
    Hoppas det blir en bra dag i morgon
  • Nelia10
    boomis skrev 2010-12-19 22:10:05 följande:
    Nelia10: Jaaa verkligen!!! Men jag är sååå nervös :S
    Förstår det! Hoppas det går bra
  • Nelia10

Boomis:Lider med dig, så tråkigt med minus Men tycker inte du ska ge upp! Så fint resultat som du hade med så många till frysen. Just när man får minus så orkar man inte tänka på fler försök men brukar bli bättre efter några dagar när det lagt sig lite. Men tycker absolut du ska ta hjälp av psykolog om du känner att du behöver det.
    KRAMIZ 

• Nelia10

Jag har tjuvtestat plus idag på RD 9 Det är ju ett tag kvar till TD men för oss var det ju ett vinnande drag att byta klinik men försöker vara lite försiktigt glad än så länge

• Nelia10
    Erica b skrev 2010-12-21 08:07:21 följande:
    nae fy fasen men du ingen mens iaf men ja förstår att det känns piss. ta o superdeppa ett par dagar-det får man! osen tar du jul o nyår o har det bara bra sen efter helgerna tar ni ett snack om hur ni ska fortsätta/om ni ska fortsätta o benar o reder ut alla era funderingar. som sagt må såhär månad efter månad ä ju kanske inte så kul men sätt upp en plan för just er, det har vi gjort nu innan så vi vet exakt hur vi ska göra vid varje gång.
    Styrkekramar!'

Jag ska nu åka t mitt jobb o ha lite julmys o då kommer en kollega t oss o visar upp sin bäbis o ja mår illa så nervös ä ja...nu ä ja så nervig o skör efter allt vi gått igenom o kommer att gå igenom så det behövs inte mye för att ja ska bryta ihop, har tillome haft hallucinationer så stressad ä ja....den här människan säger-OJ så det gick när vi missa p-pillret med ett par timmar, ja ä så fertil o detta va inte planerat menmen det får väl gå!!!

Usch.
    Hörs då
    Hoppas det går bra på jobbet. Visst är det orättvist hur olika det kan vara, en del blir gravida även att de äter p piller och vi får kämpa på med massa IVFer. KRAM
  • Nelia10
    Erica b skrev 2011-02-08 13:46:50 följande:
    Inge fara med nedreglering, ja hade lite biverkningar men det var helt hanterbart! va inte orolig! Lite biverkningar är bra för annars går man o inbillar sej att man INTE är nedreglerar o man vill ju inte hålla på i 2 månader sm vissa stackare fått göra! O när du sätter igång går allt så sjukt fort!
    g l i m r a skrev 2011-02-08 11:04:01 följande:
    Hej alla.. Väntar fortfarande på första besöket 9/3 känns som en evighet dit:( nån som kan berätta vad som händer första gången?
    jag fick en kort info om allt o vilken metod de tänkt ut för oss, sen fick ja göra ett vaginalt ultraljud där de konstaterade att ja tränat bort min PCO(?) Satte startdatum, gick hem. Ta med frågor du har på ett papper! Du glömmer när du sitter där! =)

Jag har tagit 6 sprutor monopur -24 äggblåsor funna idag,12 i varje äggstock =) 7-10 mm stora.
    Ska öka dosen menopur till 225 enheter om dagen  o upp till RMC på fredag den 11 feb igen.
    Ja va inne o ute på 10 min idag, de är inte lika stressade när man plockar ägg va, huga??

kämpa på!!

Kramis <3
    men höjer de din dos när du har så många äggblåsor??? Låter ju galet med tanke på överstimulering
Svar på tråden rmc linköping - ivf