• Honken

rmc linköping - ivf

Hej alla!
    Jag har följt denna tråd ett tag, utan att ha skrivit något, då jag själv ska göra IVF nere i Linköping i början av januari.
    Först vill jag säga lycka till till alla ovasett vilket statium ni är i!

Jag och sambon var nere på RMC förra veckan för vårt första besök. Allt gick bara bra, vi ska köra den korta metoden, Menopur, när de öpppnar efter jul. Träffade Karin som var jättegullig!
    Men nu sitter jag här och känner mig ganska uppgiven..
    Har just börjat ett nytt jobb, första cheftjänsten med personalansvar och allt som hör till det. Ett jobb som jag inte riktigt fått grepp om än och nu ska detta toppas med en IVF/ICSI också! Plus alla dessa resor från Stockholm till Lindköping som innebär en hel del frånvaro från jobbet. Förhoppningsvis så är det endast tre besök till som behövs göras i Linköping men man vet ju aldrig.. Plus VUL under sprut perionden..
    När vi kom hem från Linköping i fredags kändes det som all energi hade gått ur kroppen.. Jag var helt död hela helgen, mådde illa och ville bara sova.. Kräktes natten till måndags, är hemma från jobbet nu.. Jag orkar inte..

Min fråga är, hur får ni ihop IVF med ert vanliga liv/jobb?!

Kram till alla!

• Honken

Tack g l i m r a!
    Några vet på jobbet, min chef bla men inte mina medarbetare.. Men jag får för mig att alla vet exakt vad som är på G, jag är 30 år, extremt barn kär och jag och min sambo har varit ett par i lite mer 2 år.. Man får ju frågan titt som tett..

Vi kör igång i januari för att RMC har julstängt. Tänkte planera in min mens till den 10 januari, äter provera.
    Åkte ner till Linköping med blandade känslor, FL skadad som jag är Skrattandeså hade jag läst en del mindre bra saker här om dem..Träffade Karin som gick igenom allt i lugn och ro, hon gjorde även ett VUL, sen fick jag träffa en syster som lärde mig ta sprutorna. Allt tog ca 1.5 tim. Dom tog sig verkligen tid med oss och de kändes inte alls stressade, de var jättegulliga!!

Men dessa resor Stockholm-Linköping känns så där.. Vi åkte ner i fredags i snöstormen, de var mindre roligt!
    Men man ska väl inte gnälla så mycket.. Man ska vara glad för att IVF nu ingår i vårdgarantin och att man får hjälp relativt snabbt nu mera! Resultatet av detta kanske blir en liten 2011!!Flört Längtar!

• Honken

g l i m r a, Vi sitter lite i samma sitts! Jag är fast på företaget jag jobbar för men inte i min nya tjänst. Min chef vet dock mina planer, men inte när. Går på prov fram till 31/12. Han vet inte att jag var i Linköping i fredags, tog ut en komp dag bara. Kommer inte berätta det förens de nya papprena är skrivna. Fult? Ja, kanske men men..

Det var inga problem att ta sprutan! Hjärnan säger ju nej till att sticka in något i sig själv, därför känns det lite konstigt. Men när man väl sticker in den så känns det inte så mycket! Skönt att ha provat en gång innan det väl gäller!
    Det känns riktigt skönt att få köra den korta metoden! Hade fått för mig att de flesta kör den långa? Men så verkar inte fallet vara?
    Ska köra med Menopur, lite läskigt med blandningen men det ska nog gå bra!

• Honken

Några frågor till er som sprutar med Menopur. Glad
    Har ni börjat på dag tre från mensstart?
    Efter hur många dagar har ni gjort VUL?
    Och efter hur många dagar skedde ÄP:et?

• Honken

Hero2009: Häligt med så många ägg! Vi hoppas på att din morfars själ flyttar in i ett av embrona som stannar i dig!

Mumlan74: Hur mycket tid har ni på er när ni åker från Stockholm till Linköping? Jag bor oxå där..

Hur är det med mat innan äggplock?

• Honken

Mumlan: Vi åkte bil ner till första besöket.. Funderar hur det kommer att kännas att göra samma tripp efter ÄP..
    Tanken har slagit mig att att åka ner kvällen innan. Och även stanna till insättningen, om det nu blir någon?!
    Vad vet jag? Jag kommer att ändra min minst 1000 ggr innan det verkligen är dax! :)

Spugnola: Här är en frukost människa till. Måste äta innan jag ställer mig i duschen på morgonen annars svimmar jag! Endast saft på morgonen och en lång bilresa på det, hmm.. Jaja, som sagt jag kommer att hinna ändra mig 1000 gånger! :)

• Honken

Hjärtans fröjd: Håller tummarna på att du kommer iväg ordentligt imorgon! Lycka till!! Glad

• Honken

Vi fick inte välja, det var endast prat om den korta. Men sen har jag ingen egen mens heller, om det nu spelar någon roll? Däremot om drog hon lott om vilken typ av sprutor vi skulle få, det blev Menopur. Verkar vara lite vad dom känner för..?! Träffade Karin, och du?

• Honken

Känner att tråden spårar lite.. Önskar er alla lycka till ovasett län och antl försök!

Nu är det bara 39 dagar tills den 10/1!! Planerar min mens som bara den nu!Skrattande Äter provera.

Hjärtans fröjd: Skönt att det gick bra för dig idag! Och skönt att du fick de sprutorna du ville! När sätter du igång? Hur var Barara?

• Honken

Humlan: Lycka till på tisdag!

Summan av allt borde vara att vi nu är ganska nöjda med RMC Linköping! Skönt!! Skrattande

Svar på tråden rmc linköping - ivf