• TB1

rmc linköping - ivf

Hej tjejer! Förlåt att jag hoppar in här och ställer en fråga som inte har med IVF att göra utan om donatorinsemination. Hittar ingenstans som jag kan ställa denna fråga och eftersom ni alla går i Linköping så kanske någon vet någonting.

Är det någon som vet hur lång väntetiden för donatorinsemination är? Läkaren skickade iväg remissen till Linköping den 14 februari så vi borde väl få komma på första samtalet innan sommaren va?

Jag ber om ursäkt att jag hoppar in med denna fråga i eran underbara tråd och jag önskar er alla ett stort lycka till ! :)

• TB1
    pållan skrev 2011-02-28 20:15:07 följande:
    g l i m r a: Ja man är ju expert på väntan vid det här laget. Hoppas att ni slipper vänta mera än absolut nödvändigt... 

Arona79: tack, det känns verkligen helt fantastiskt! Jag hoppas också att värdena är ok, har ökat dosen lite för säkerhets skull så fort jag plussade. kram tillbaka!

TB1: vad skönt att läkaren har skickat in remissen! Tyvärr vet jag inte hur lång tid det tar att få donatorinsemination. RMCs hemsida är ganska informativ, kanske står det nåt där? Stort lycka till! 
    ok tack ändå har du adressen till deras hemsida?
  • TB1
    pållan skrev 2011-03-01 07:57:41 följande:
    TB1: Här är hemsidan:  www.lio.se/Verksamheter/Barn-och-kvinnocentru.../

Den sidan har jag sett förut men tycker inte att den gav nånting, kan man maila dem på någon adress och fråga om dem har fått in våran remiss och hur lång tid väntetiden är? eller måste man ringa? Isf om man kan skicka ett mail, vad ska man få med? Våra namn och personnummer?
  • TB1
    Englali skrev 2011-03-01 11:40:27 följande:
    TB1: Jag mailade våra personnummer och namn och frågade hur det såg ut med våran remiss. Fick svar dagen efter vilket datum den kom in och att den ännu inte var beh. Två veckor efter det ringde min man och frågade hur vi låg till och då så dom att en kallelse var skickad och att vi var välkommna 10/2 men att posten inte hunnit ännu. Så det lönar sig att ligga på lite och fråga. Vi har blivit så väl bemötta hela tiden när vi varit i kontakt med dom.
    Åh va härligt att höra :) ska kanske skicka iväg ett mail nu på engång? Har du mailadressen till dem? Jag var hos läkaren 14/2 sista gången och då skulle han skicka ivg remissen efter det. Är det för tidigt att fråga hur remissen ser ut hos Linköping?
  • TB1
    Englali skrev 2011-03-01 15:47:12 följande:
    TB1: Det är den adressen jag har använt när jag varit i kontakt med dom. Fru Lila: Jag fick svar dagen efter, har bara mailat dom en gång. När vi var på infomöte var jag på dag 25-26 i cykeln (har 30-40 dagars cykel) och vi fick börja beh. på cykeln direkt där efter, det var upp till oss när vi kände oss redo så Barbara. Så nu börjar vi spraya om 1,5 vecka.
    ok då ska jag genast skicka ett mail och fråga om remissen har kommit in och hur det ser ut :)
  • TB1
    pållan skrev 2011-03-01 17:28:43 följande:
    Fru Lila: så kände jag också när jag gjorde VUL i början av cykeln, men det gick bra. Tror att det kommer gå fint för dig också! 

Arona79: konstigt att läkare kan så lite om TSH. Jag kollade vad det står om levaxin i FASS , där står all korrekt info om gränsvärden osv. Kan du inte vara så svårt att kolla där... Men jag fick info om det där med mjölkprodukter i smaband med levaxin när jag började med tabletterna. 

Englali: inga problem, det går fint att läsa!

Erica b: hur mår du? har du några roliga symptom ?

TB1: hoppas att det går bra att mejla! 

Imorgon  är min officiella testdag då jag ska meddela RMC hur det har gått. Köpte ett digitalt gravdtest på vägen hem från jobbet, får verkligen anstränga mig för att inte testa i förtid. Hoppas att det digitala kommer göra det lite mera verkligt, just nu är jag jättefånigt nojig, är rädd att jag innbillar mig (trots tusen positiva test) och är hela tiden rädd att jag ska börja blöda. Det är väl för att jag så gärna vill...

Jag håller mina tummar för dig! Klart du är gravid :)
  • TB1
    pållan skrev 2011-03-02 08:30:25 följande:
    bebisdrömmar: tack! Beklagar ditt missfall, det måste vara väldigt kämpigt. Hoppas att du snart är gravid igen och att det går bra hela vägen nästa gång! Om du tar levaxin och har rätt TSH-värden ska det inte påverka fertiliteten. Du vet säkert redan att det är jättetviktigt att ta nya prover så fort man är gravid och följa TSH-värdet var 4:e vecka under graviditeten, eftersom hormonpåslaget kan får TSH:t att öka. Om man gör upprepade hormonbehandlingar bör man också ta nya blodprover. Lycka till, hoppas att ni snart får komma igång med ivf! 

Jag testade med det digitala testet idag på min officiella testdag. Gravid 2-3 veckor, stod det! Dags att våga tro att jag verkligen är gravid, kanske . Lika bra att glädjas, jag kommer ju inte bli mindre ledsen om jag får missfall och inte vågat vara glad. Vi åker på semester den 12:e och är borta i två veckor, så tyvärr får jag inte göra mitt första ultraljud förrän den 28:e mars eller senare. Ska själv ringa och beställa tid. Å vad jag längtar! 

Nu håller jag tummarna för många fina, starka plus här i tråden! Kram på er, alla!

Ett stort grattis :) Njut nu :)

Själv så skickade jag iväg ett mail igår till Linköping om dem hade mottagit remissen. Fick svar nu på morgonen att dem inte hade fått någon remiss än. Men att hon kunde lugna oss med att dem inte har några långa väntetider :)
    Men vart är remissen då? Jag var ju hos läkaren den 14/2.. Tar det så lång tid att skicka?
  • TB1
    pållan skrev 2011-03-02 10:51:43 följande:
    emsm: vad roligt att hjärtat syntes så tidigt! Vi åker bort när jag är i vecka 5 + 6, så jag får nog vänta snällt till vecka 8... 

TB1: Tack! Ring till din läkare och fråga vad som har hänt med remissen. Men jag tror att det tog 2-3 veckor för vår remiss att komma fram, fast då var det via Huddinge sjukhus.  
    Ok, men då kanske man ska vänta med att ringa då.. Det kanske tar lite tid
  • TB1
    FRU LILA skrev 2011-03-02 11:01:30 följande:
    TB1: Påminn läkaren om remiss tycker jag. Jag ringde också RMC då det igått 1,5 månad och den var inte skickad. När den sedan väl var skickad kom svar från RMC inom 3 veckor tror jag det var. Så när det väl är i rullning går det ändå fort. Trist att man ska behöva fråga om de gör sitt jobb. Hur svårt är det att skicka en remiss, går det inte med automatik?
    Ja precis ibland börjar man undra. När man får svar från RMC är det bara att remissen är mottagen eller får man en tid på engång?

Våran läkare sa att först ska remissen gå till kvinnokliniken på landstinget sen vidare till Linköping.. Så den kanske har fastnat nånstanns.. Men ska nog ta och ringa och kolla
Svar på tråden rmc linköping - ivf