• mbo

rmc linköping - ivf

hej alla, hoppar in här, går också i Linköping, ivf nummer två. fösta slutade med minus på TD (egenfinansierad på sophiahemmet i sthlm i väntan på att komma fram i kön)

sprayat sedan 28/7 och sprutat sedan 17/8, ev ÄP v 35

• mbo

G l i m r a denna omgång sprayande var jag mycket illamående och yr samt nedstämd. Ingen lust med något, grät lätt. Gjorde en ivf ( minus på td ) i våras då var jag endast lite yr och illamående så det kan verkligen variera.

• mbo
    Jmelb skrev 2011-08-22 11:25:05 följande:

g l i m r a skrev 2011-08-19 21:35:24 följande:
    Vi gjorde vår första i våras oxå med minus som resultat. Ska börja spraya på tors, första gången. Körde korta metoden sist. Hoppas att detta ska gå bra..

Hej. jag hoppar också gärna in här på tråden.
    Jag gjorde också mitt första IVF i våras som blev negativt.. Är just nu inne på andra spray-veckan och för mig så skiljer sig denna omgång med spray från förra. I våras kände jag ingenting, möjligtvis att jag blev trött p.g.a 8 timmars intervallet (jag tycker om sovmorgnar). Den här gången känner jag mig lite yr strax efter jag sprayat och är konstant jättevarm och svettas hela tiden och brösten värker.

Känner igen mig även i det, har haft några madrömsnätter apropå svett. Har vaknat av att täcke och lakarn varit blöta för jag svettats så mycket samt att jag svettats mer än vanligt på dagarna. Detta har tack och lov ändrats när jag fick börja med sprutorna.
  • mbo

Rmc Linköping? Nej tror jag. Det är vad jag minns från mötet i maj iaf.

• mbo

Hjärtans fröjd låter blääääää men än är det inte bevisat! Det kan ju vara bebisen som bökar runt!!

• mbo

dagens tanke

nu börjar jag bli nervös över ÄP, första delen med sprayande och sprutande är inte så kul men det händer ändå saker hela tiden, tiden efter ET är en mardröm, vill också gå i ide. Kommer vara så nervös och otålig och rädd, för att det inte ska gå vägen denna gång heller. bergochdalbana är vad detta är och jag är så trött på att bli ledsen, förkrossad och gråta. under själva sprut-spray-fasen finns hoppet där hela tiden, det kanske går, det kanske blir denna gång. Vid ruvningen är jag så rädd att det inte kommer bli. Det enda jag kan göra är att vänta och se. Varför kan kroppen bestämma annat än hjärna och hjärta vill?

• mbo

cathy, låter inge kul alls att få för lite smärtstillande. Själva ÄP var för mig helt ok, men den låånga väntan är det värsta på hela IVF tycker jag. Som för oss sist resulterade i minus och mens på TD. och så ska man ladda om igen och ta nya tag.  Jag är nog mest rädd för ett minus igen...

• mbo

nix, inga till frysen! hoppas att vi kan få både till ET och frysen denna gång.

Hoppet finns här med :)

• mbo

Ne fy, lider med dig hjärtans fröjd! Fy vilken mardrömskväll. Om jag vore du skulle jag vilja slå henne, banka vett i skallen. Vet hon vad skydd är?! Det är ren tortyr att lyssna på att någon ska få barn men detta tar priset

Svar på tråden rmc linköping - ivf