• lisala

rmc linköping - ivf

Hej!
    Tänkte hoppa tillbaks in här:)
    Gjorde min första Ivf på RMC i Linköping för ca 2 år sedan. Sen bytte vi till Falun efter rekommendationer, men även där fick vi minus!
    Efter det blev vi spontant gravida och lyckan hade inga gränser. sen kom missfallet... och sorgen var total. Missfallet vägrade komma ut och slutade med en operation 6 månader senare! Nu har det gått en tid och nu är vi tillbaks i Linköping. Väntar bara på mens sen kör vi korta varianten med menopur!

• lisala

Hej!
    Har precis gjort vår tredje IVF... de andra gångerna har jag kört med akupunktur för att få bättre ägg och bättre cirkulation i slemhinnan.
    Den här sista gången struntade jag i det för jag ville se om det verkligen gjorde någon skillnad.

De andra två gångerna fick vi ut 6-8 ägg, 1 med toppkvalité så tyvärr inget till frysen. Den här gången, utan akupunktur  fick vi ut 5 ägg, ingen av dem hade toppkvalité så vi fick tillbaks två..
    Undrar hur man ska tänka runt det? Funkar akupunktur eller inte? Tycker att det gör så ont.. fast det är klart det är ju ingenting jämfört med smärtan att vara barnlös... Slemhinnan verkar inte ha påverkats av akupunktur då den var lika tunn som vanligt:(

Hur stor är chansen att man blir gravid på de äggen de satte in, som inte hade toppkvalité? Någon med erfarenhet och kunskap?

• lisala
    anmaelli skrev 2011-09-08 20:52:04 följande:
    Hejsan,
    Vi fick inga toppembryon alls, och fick därför två tillbaka. Jag blev ledsen först men sen sa läkaren att vi hade ca 45 % chans att lyckas bli gravida med de förutsättningarna vi hade... så det beror ju inte bara på kvaliteten, utan orsaken till IVF/ålder osv. Vi såg sedan två små foster, som sedan blev till ett och vi är nu halvvägs och överlyckliga :)

Så tänk inte på det nu, det kommer säkert gå bra för dig! 

Lycka till!
    Gullig du är:)) Tack för pepp & uppmuntran!!

• lisala
    Englali skrev 2011-09-14 12:40:24 följande:
    I morgon klockan 13 är det dags för FET i Lkpg för vår del. Vi har 4 embryon i frysen. Jag har förberett min kropp ända sen missfallet i maj med rätt kost, lagom med motion, positivt tänkande, akupunkturbeh och så lite "hokuspokus" från en naturläkare Känner att jag gjort allt jag kan för att förbättra chanserna på bästa möjliga sätt!
    Lycka till!! Kram

• lisala

Någon av er som fått samtalshjälp efter att ha testat negativt på RMC?

Jag ringde och meddelade testresultat igår och sa att jag var i behov av att få prata med någon.. och det enda sköterskan kunde erbjuda mig var ett uppföljningssamtal med vår läkare.... Jag vill ju prata med en kurator!!!! Inte planera fler ivf:er...

Man måste vara frisk och stark för att orka få hjälp!! 

• lisala
    Pinglan73 skrev 2011-09-30 14:36:04 följande:
    Efter missfall och neg test bad jag få stöd och att få prata med någon. Vi fick tid till en klinisk beteendevetare som heter Gunilla Sydsjö. Vet ju inte om hon finns kvar då detta är snart 2 år sedan. Men finns inte hon kvar måste det ju finnas någon ny. Hoppas du får kontakt med någon. Jag tror att det är jättebra att få prata av sig med någon annan än läkarna...
    Hej! 
    Ja det är fortfarande hon fick jag höra. Är hon bra? Konstigt att de sa första gången jag ringde RMC och efterfrågade någon pyskolog/beteendevetare etc. att de inte hade någon men att de kunde boka in mig på ett vanligt läkarbesök.. för att när jag sen ringer dagen efter och är förbannad får en remiss till Sydsjö direkt!! Ingenting flyter på inom vården, det är min erfarenhet!! 
  • lisala
    plask skrev 2011-10-02 10:53:32 följande:
    Vad var du förbannad för? Det var kanske ett missförstånd. Du fick ju en tid och då är väl allt bra.
    Håller med Diddi73, lägg inte energi på sådant.
    Jo jag var förbannad på att de sa att de inte hade någon jag kunde få prata med förutom en ny läkartid där vi skulle planera vidare IVF:er... Jag ville inte göra det utan få hjälp med att överhuvudtaget fortsätta leva... Att man hela tiden måste kämpa, skrika och gråta för att få rätt hjälp är påfrestande! Och jävligt irriterande. Missförstånd eller inte... 
    Men nu så verkar det ju flyta på så då ska jag försöka att inte slösa energi på det!
  • lisala
    Hjärtefröjd skrev 2011-12-13 13:17:37 följande:
    TD idag och fett minus... hoppas få köra igång med en ny IVF-omgång så fort som möjligt efter nyår.
    Stor kram till dig!
Svar på tråden rmc linköping - ivf