• Lila

rmc linköping - ivf

Tillbaka på familjeliv efter två misslyckade ivf. Känner igen några av erTungan ute
    Hjärtans Fröjd: Dig känner jag igen. Tråkigt att läsa att ni misslyckats igen. 

Var inne på RMC´s sida och ser att de öppnar 9 januari. Tänker inte hänga på låset men innan våren är det väl tänkt att höra oss för igen. Har ett embryo i frysen...rädd att det inte kommer överleva och då har vi inget...
    Hoppet finns till att vara ruvare till våren och det största feta plusset jag någonsin skådat...japp 2012 målet  
    Vill NU men ändå inte. Rädd för att misslyckas igen. 

• Lila

Det Cathy skriver om att träffa läkare stämmer nog, får be om det i så fall. Vårt andra försök var det telefonkontakt, recept över telefon tills första besöket för kontroll.

• Lila

Hjärtans fröjd: Har du pratat med RMC nu denna vecka då du fått startbesked? Sa de något om det är fullt upp eller om det går att starta mest när det passar en menscykel? Jag är i valet och kvalet när jag ska höra av mig till dem för start. Jag vill nu men ändå inte då vi bara har ett i frysen. Är rädd att det inte klarar upptining. Min man tycker det är upp till mig då det påverkar mig mest och sen om det skulle bli aktuellt med helt ny IVF-behandling.

• Lila

Vi har ett FET att kunna göra men sen om det blir fortsättning blir det att betala själv. Är den någon som har erfarenhet och fortsatt på RMC privat? Rekommenderas? Byta? Jag har varit nöjd med Linköping förutom en sköterska i telefonkontakter med medicinrådgivning efter kontroll, styrkor på sprutor och så men men..
     Linköping är ju närmast och det känns ju ändå som "lättare" om man kan använda det ordet.

• Lila

inte negativ alls, bara sakligGlad
    Jag har varit inne och läst på andra klinikers hemsidor och försöker bilda mig en uppfattning. Har hört bra om både Falun och Uppsala. Dessa två har varit i tankarna också. Klart det blir dyrare med behandlingar, resor,övernattning och allt sånt men det kanske det är värt. Ska kolla mer. Jag är tacksam för rekommendationer. 

Jag har också frågat Linköping om det faktum att vi inte får så fint befruktade och inte många men de kan inte svara på det. Undrar om någon klinik kan det, kanske bara är så, naturen. Är inte villig att ge upp. Undrar om Linköping är mer tillmötesgående om man betalar själv?

• Lila

Hjärtans fröjd och emmwis: Lycka till båda! Har skrivit till dig, Hjärtans Fröjd i en annan tråd med. Hoppas som sagt på det bästa. 

Svar på tråden rmc linköping - ivf