rmc linköping - ivf
Hej hoppar gärna med här i tråden om jag får. Ska börja min andra IVF på min nästa menscykel så det är ju visserligen inte förrän i april.
Hej hoppar gärna med här i tråden om jag får. Ska börja min andra IVF på min nästa menscykel så det är ju visserligen inte förrän i april.
tänkte hoppa med i den här tråden.. ringde till RMC idag för att få starta min andra IVF. så nu är jag "igång" igen efter en månads paus.. hoppas verkligen att det går bra denna gången
Hej. jag hoppar också gärna in här på tråden.
Jag gjorde också mitt första IVF i våras som blev negativt.. Är just nu inne på andra spray-veckan och för mig så skiljer sig denna omgång med spray från förra. I våras kände jag ingenting, möjligtvis att jag blev trött p.g.a 8 timmars intervallet (jag tycker om sovmorgnar). Den här gången känner jag mig lite yr strax efter jag sprayat och är konstant jättevarm och svettas hela tiden och brösten värker.
imorgon kväll ska jag börja med min första spruta..
När man börjar med sprutorna så ska man endast spraya i ena näsborren med suprecur, men jag glömde fråga om jag skulle börja med endast ena näsborren direkt imorgonbitti eller vänta tills kvällen när jag börjar med sprutorna..
någon som vet??
Var på VUL idag efter 6 dagar med sprutor...
resultatet var inte så bra.... tror jag..
Förra gången när jag gjorde IVF hade jag gonal-f 112.5 IE och fick 19 blåsor som var större än 6mm den här gången hade jag fått rekomendationerna att injicera 75IE och hade bara 6 stycken blåsor idag..
Läkarna sa bara att det skillde sig mot förra gången och hon gav mig ett väldigt kryptiskt svar om det var bra eller dåligt... så just nu har jag otrooooligt svårt att koncentrera mig.. Man vill ju att andra och sista försöket ska vara det perfekta.
Nu har jag fått tid för äggplock :) på onsdag ska detta ske...
jag är lite nervös.. förra gången tror jag att jag var överstimulerad så att äggen växte till sig snabbt..
idag på VUL så hade det blivit fler blåsor men inte så många "stora" och de sa att jag hade många små som kunde växa till sig..
Men nu förstår inte riktigt ja..
Ska inte äggen vara en speciell storlek när de plockas... så hur kan de som är 5 mm resp 14 mm idag hinna bli "lika stora" till äggplock om några dagar. Jag förstår inte logiken.. och jag försökte fråga läkaren men hon förklarade så konstigt och jag frågade igen och jag fick ett svar som jag inte heller förstod och efter tredje gången jag frågade så gav jag upp när jag inte förstod svaret..
eftersom jag ska höja dosen ett steg i 3 dagar nu, finns det då inte en chans att de som är stora idag "släpper" förtidigt????