• LillaRäven

rmc linköping - ivf

Hur lång är väntetiden på ivf i Linköping?

• LillaRäven

Okej! Vi vet inte om vi kan få biologiska barn än, men jag gillar att ligga steget före. För man gör inget annat än å vänta...känns det som!

• LillaRäven

Jo men hur fungerar det där då? Om vi får ut spermier vid en biopsi på sjukhuset hur ska dom ta sig till den privata kliniken? För privata kliniker gör väl inte testikelbiopsi? Inte i Linköping eller?

• LillaRäven
    BlirSnart85 skrev 2011-12-07 16:10:23 följande:
    Stort grattis Ylviz!!!! Måste vara en härlig känsla!

Jo, det gick bra tycker jag. Gjorde ett VUL samt fick testa sprutan, sen gick vi igenom hela processen.. Skall bli spännande o se om gubben följer med in när det är dags för äggplock, han var nära att tuppa av bara när hon beskrev hur dom går till väga;) Men vet inte riktigt när vi får börja. Vi hoppas på förstkommande cykel (har BM nu till helgen), men lite osäkert eftersom dom prioriterar dom som redan gjort en behandling. Lite tråkigt att bli nekad, men vad skall man göra.
    Vad menar du med att de prioriterar de som redan gjort en behandling?
  • LillaRäven

Just det, men man vill inte vänta längre... Känns som att det är det enda som man gjort sen utredningen började :( Men vi har ju inget val. Förhoppningsvis har vi spraystart den 27:e januari! Så snälla håll tummarna att de inte har fullt upp då! 

• LillaRäven

Kunde ju börjat redan i November.... Men deras julledighet kom i vägen. Den verkar verkligen helig, för dom. Så nu är det bara å vänta! 

• LillaRäven

Hej! 
    Är det nån som har en aning om varför läkaren har skrivit ut Gonal-f i så många olika doser? De tittade väldigt konstigt på mig när jag var inne på apoteket. Och undrade om jag verkligen skulle ha alla.

• LillaRäven

Hej!
    Hur många dagar brukar det vara mellan ÄP och ET på Rmc i Linköping? Vad jag har sett så verkar det generellt vara 3 dagar. Vad tror ni om det? Alltså om ÄP är den 1/3 så blir ET den 3/3. 

Sen handlar det ju självklart om hur mycket det delar sig så klart! 

Svar på tråden rmc linköping - ivf