• annahojn

rmc linköping - ivf

Hej, jag hoppar in här. Genomför mitt första IVF på RMC i Linköping. Hade äggplock igår och återföring imorgon. Spännande, hur har det gått för er andra?

• annahojn
    bebisdrömmar skrev 2012-02-18 20:38:09 följande:

Känns lite bättre idag. Har intalat mig själv att det är kört, går lättare att uthärda väntan då. Vet att man ska tänka positivt, men efter två glädjebesked som slutade med missfall är det svårt! Som att ramla rakt ner i ett bottenlöst hål! :( Ett litet ljus av hopp finns kvar och tänd varje gång det hugger till i magen. Håller tummarna för er andra!

Tänker på er!
  • annahojn
    Emsie83 skrev 2012-03-04 12:47:35 följande:
    Grattis annahojn och bebisdrömmar! Själv är jag på rd 10 och det känns som om mensen ska komma när som helst. Men än så länge ingen blödning så det är bara att hålla tummarna.
    Hur har ni känt er innan ni plussade?

Kram

Tack emsie och bebisdrömmar, känns galet. Har inte kännt ngt särskilt förutom mensvärk till och från typ och lite sammandragningar/kramper i nedre delen av magen.

Lycka till!  
  • annahojn
    mörlin skrev 2012-03-08 20:05:23 följande:
    tack för ditt svar!! Ja, jag har väntat på ÄL i över 1 år nu å bara haft det 2 ggr så väntan e olidlig.. samtidigt som det känns som att det endå e på g nu.. jag vet ju hur allt med sprutor å sånt går till med vad händer eg vid IVF?? jag vet att remiss skickas, sen gäller vårdgarantin så max 3 mån innan samtal sen kan det dröja ytterligare 3 mån. sen spraya och spruta, gå på kontroller och sen äggplock och befruktning antar jag?? eller har jag fått allt om bakfoten? 

Tittade på alla avsnitt av "drömmen om ett barn" när det gick och efter det känner jag mig inte ensam längre.. Någon mer i den här tråden som gör IVF pga PCO?? 
    Hej Mörlin, jag har PCO och helt utebliven ägglossning, den kommer endast om jag stimulerar med sprutor. Jag har precis gjort mitt första IVF och har plussat, är i vecka 6 nu, så fortfarande supertidigt. Vi hade vårt första samtal på rmc i december, vi fick vänta på behandlingsstart till mitten av januari pga julledigheten. Sen går det fort, fast det känns inte så när man är mitt uppe i det.

Lycka till!!!
  • annahojn
    LillaRäven skrev 2012-03-23 12:57:09 följande:
    Är det någon som vet hur vanligt det är med att få blödningar/flytningar som är bruna när man är i början av sin graviditet? För man borde väl få en riktig blödning om det skulle vara ett missfall? 
    Hej, det är relativt vanligt, ca hälften får det om jag fattat det rätt!

Jag har haft det en vecka av ljusbruna-rosa flytningar. Vecka 6-7. Men blöder man ordentligt med färskt blod och klumpar samt har ont i magen då ska man börja bli orolig, annars är det fullt normalt!

Hur mår du annars?
  • annahojn
    LillaRäven skrev 2012-03-26 11:37:34 följande:
    Jag mår väldig bra, nästan inga symtom alls, lite ont i brösten. Hur är det med dig?
    Tror att jag kan blåsa faran över för denna gång iaf för blödningarna försvann igår Glad
    Jag går in i vecka 9 imorrn och ska på VUL, det ska bli så otroligt spännande. Jag mår oxå bra, sjukligt trött och ömmande bröst. Lite växtvärk och lite illamående.

När ska du på VUL?
  • annahojn
    LillaRäven skrev 2012-03-27 07:38:07 följande:
    annahojn; Vad spännande!!! Hoppas allt ser bra ut Glad  Hur länge har du haft dina gravidsymtom?
    Jag ska in den 11/4, och det känns som en evighet!!

Miamorot; tack för hjälpen med matematiken Glad
    Alltså mina gravsymptom varierar nåt helt galet. Just nu har jag en period som jag är galet trött och mår otroligt illa på kvällarna. Tidigare har jag varit trött och haft mkt acne. Konstant har jag lätt ömmande bröst.

Men jag skulle säga att symptomen har varit där hela tiden mer eller mindre, sen har ju de första symptomen varit en biverkan av progesteronet.

Tiden kommer att gå fort!
Svar på tråden rmc linköping - ivf