mörlin skrev 2012-03-08 20:05:23 följande:
tack för ditt svar!! Ja, jag har väntat på ÄL i över 1 år nu å bara haft det 2 ggr så väntan e olidlig.. samtidigt som det känns som att det endå e på g nu.. jag vet ju hur allt med sprutor å sånt går till med vad händer eg vid IVF?? jag vet att remiss skickas, sen gäller vårdgarantin så max 3 mån innan samtal sen kan det dröja ytterligare 3 mån. sen spraya och spruta, gå på kontroller och sen äggplock och befruktning antar jag?? eller har jag fått allt om bakfoten?
Tittade på alla avsnitt av "drömmen om ett barn" när det gick och efter det känner jag mig inte ensam längre.. Någon mer i den här tråden som gör IVF pga PCO??
Hej Mörlin, jag har PCO och helt utebliven ägglossning, den kommer endast om jag stimulerar med sprutor. Jag har precis gjort mitt första IVF och har plussat, är i vecka 6 nu, så fortfarande supertidigt. Vi hade vårt första samtal på rmc i december, vi fick vänta på behandlingsstart till mitten av januari pga julledigheten. Sen går det fort, fast det känns inte så när man är mitt uppe i det.
Lycka till!!!