• Lillflickan

rmc linköping - ivf

Hej! Jag går också i Linköping. 5 sprutor tagna. Kontroll på måndag. Jag börjar känna mig uppblåst och öm i magen ( var och köpte större underkläder idag). Är det inte lite tidigt att märka något? Har aldrig kännt något förrän efter första kontrollen. Tror ni jag behöver oroa mig?

• Lillflickan

Jag tar fostimon. Jag har i alla fall kontroll i morgon. Får se vad de säger då. Hoppas bara jag inte behöver avbryta!

• Lillflickan

Minime, det är min tredje hormonstimulering. Långa protokollet varje gång. Har sprutat ca två veckor de två första försöken. Har fått ny medicin den här gången. Kanske är därför jag känner annorlunda? Det är skönt att vara igång igen. Hoppas att det är sista gången! Men jag känner mig lite avdomnad kan man säga. Vågar inte tro att det ska gå, samtidigt som jag tror om ni förstår hur jag menar. Vågar inte riktigt tänka alls.

• Lillflickan

Det går säkert vägen Minime! För oss har de inte kommit på någon anledning. Det här blir vårt 6:e försök om man räknar med även de tre FET vi också gjort.

• Lillflickan

Vi är väldigt lika i processen Hjärtefröjd. Exakt samma antal försök. RMC ser ingen anledning att det inte ska fungera, men säger att det ju inte är positivt att vi inte lyckats än. Lagom vagt!

• Lillflickan

Hjärtefröjd, allt har sett bra ut säger de. Har inte fått något annat än standardstimuleringen. Har du? Ska dit i morgon. Ska se vilken läkare jag får om kag kan ställa lite frågor. Men det känns som om de kör efter en mall.

Ljusgläntan, fick två ägg tredje och fjärde insättningen trots bra kvalité. Inget jag frågade om utan de frågade om jag ville ha det. De börjar med ett för att minska risken med tvillingar. Men efter tredje försöket ansåg de visst inte att det var så stor risk för det längre. På femte försöket hade jag bara ett ägg i frysen. Frågade om jag kunde få börja från början ändå och samla till två ägg i frysen, men det gick inte alls. Så gör man tydligen inte..

Åsa, oroa dig inte för äggplocket. Du klarar det. De är jättesnälla och gulliga när man är där. Första gången höll sköterskan mig i handen. Jag har gjort det två gånger tidigare och är på väg mot en tredje. Värre än så är det inte.

• Lillflickan

Hjärtefröjd, VUL gick bra idag. Ca 10-12 st blåsor. Ungefär hälften runt 10 i storlek. Fick läkaren att se till att nästa undersökning blir på fredag så jag kan gå på kurs tis-tor. Och så lovade hon mig en undersökning i mitten av mars för att kolla om det är säkert att börja träna igen! Ovanligt samarbetsvilligt!

• Lillflickan

Hjärtefröjd, ja idag är dag 7. Jag vet inte än hur länge jag ska hålla på. Får se om de säger något när de ringer idag. Men tidigare har jag sprutat ca två veckor.

• Lillflickan

Hjärtefröjd, jag tränar mycket stötigare sporter som jag absolut inte får träna enligt läkarna.

Svar på tråden rmc linköping - ivf