• Longing4u

rmc linköping - ivf

Dom har julstängt och öppnar igen 7/1. Var där och gjorde fet idag o fick den informationen då min testdag blir 26/12.

• Longing4u

Hej FineS.
    Jag fick oxå korta metoden den här gången, som oxå är vårt sista gratis försök.
    Menopur sprutor fick jag, vilket jag tidigare aldrig haft.
    Hoppas verkligen att det går bra den här gången!

• Longing4u

FineS - tog precis spruta nummer 2. Gillar inte dom här sprutorna lika mycket, men men.

Första omgången blev det 21 ägg, inget befruktat.
    Andra omgången fick vi 7 ägg, alla frystes ner obefruktade och tinades upp 2månader senare. 3 klarade upptiningen och ett av dem fortsatte dela sig efter befruktning.

Första gången hade jag rätt ont i huvudet och kände mig uppsvullen. Andra omgången kände jag absolut ingenting.
    Skönt att slippa nässprayen nu iaf, tycker jag!

Hur har det gått för dig tidigare?

• Longing4u
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-29 20:30:56 följande:
    Grattis till plus strumpa!

Hur länge fick ni förresten vänta på kallelse till första besöket?
    när vi skulle börja så fick vi vänta tre månader från telefonkontakt till 1:a mötet. iofs var en av de tre månaderna juli, då de har stängt. 
    Så 1:a mötet i september och första sprayen blev i april.. 
  • Longing4u

FineS - jag vet inte mitt amh. Tror aldrig dom sagt någon siffra till mig, de har bara sagt att allt ser bra ut :S
    Ska fråga nästa gång jag är där.. Vilket är om några dagar!
    Det finger iaf mycket bättre med menopuren nu.. Har väl vant mig lite. Började även med orgalutran idag. Så nu blir det två stick varje kväll.

• Longing4u
    FineS skrev 2013-02-01 22:49:51 följande:
    Okej, jag var bara lite nyfiken. Mitt är inte så jätte högt och undrar om det är orsaken till att jag inte producerar fram en hel hög med ägg som vissa andra gör. 
    Har du hunnit med några vul? Vilken sprutdag gör man det första vid korta? Har inte fått någon information om det än.

Jag ska på mitt första vul på måndag.. Första sprutan var ju i måndags så en vecka. 
    Bara hoppas det ser bra ut :S 
  • Longing4u

FineS - allt såg bra ut för mig idag. Hade 14 blåsor, 7 på vardera sida. Ska tillbaka på vul på onsdag och förmodat äp blir på fredag!
    När var det ni skulle sätta igång?
    Vi är inte från Linköping men bor bara en halvtimma bort (norrköpings kommun) så det är smidigt!
    Vart kommer ni ifrån?

Lycka till imorn Fru Lila!

Hoppas allt går bra för dig Mysan83! Är det ditt 1:a försök?

• Longing4u
    FineS skrev 2013-02-04 22:17:00 följande:
    14 blåsor är ju rätt bra:) Ååå, nu har du inte långt kvar:) Känns allting bra? 
    Jag väntar min mens nästa onsdag..så ett litet tag kvar tills vi är igång. Men när jag tänker efter så kommer vi ju veta resultatet av behandlingen om typ en månad, och om man tänker så är det ju inte långt kvar;)

Norrköping är ju rätt nära, vi kör alltid ner och när vi kommit till norrköping så tycker vi att vi nästan är framme. Vi bor i Sthlm, inte så fruktansvärt långt det heller. Bara lite jobbigt att sitta i bilen ner vid återförande eftersom man aldrig vet om dom kommer ringa med tråkiga besked. So far har vi klarat oss!  
    Nää, Sthlm är ju inte så långt bort.. Smidig väg, om än lite tråkig =) 
    Ni får väl ta blodprover och göra vul där uppe ändå va? 

Allting känns bra här.. ÄP blir på måndag ist för fredag, de ville vänta lite! Lika bra det antar jag så att fler hinner växa till sig! Jag är nöjd iaf
    strumpa skrev 2013-02-04 22:39:28 följande:
    Har förlorat mina tvillingar ;(. På kub-ul visade det sig att hjärtana hade slutat slå i v12, jag var då i v13. Hemskt ;(. Allt såg så bra ut på ul i vecka 10, de små hjärtana pickade och de sprattlade. Opererades/skrapades i torsdags ;(. Det var två hemska dagar innan op att veta att man bar på döda foster i magen. Men nu är allt borta och vi försöker blicka framåt.
    Ska göra ett nytt FET när vi orkar, får och kan.
    Men strumpa.. Fy F*****n vad hemskt. Vet inte vad jag ska skriva men ALL styrka tiller <3
  • Longing4u
    Cillah skrev 2013-02-05 19:24:41 följande:
    Tittar in här! Jag är en 30 årig tjej som nyligen dragit igång med mitt första IVF-försök. Idag är jag inne på sprutdag 7 med Suprecur. Hittills känner jag inte av något utav det, skönt! Ska in på VUL 13 Februari för att se hur det står till. Ja en spännande resa detta, men även med en portion nervositet Flört
    Hej och välkommen Cillah! Du försvann från mitt förra inlägg! Hoppas det går bra för dig med sprayandet! 
    Minns att jag fick världens huvudvärk första omgången jag använde suprecur..Hoppas du slipper det!
  • Longing4u
    LittleE skrev 2013-02-14 08:13:51 följande:
    Grattis Longing4u!!
    Cillah skrev 2013-02-14 20:06:08 följande:

Vad härligt, stort grattis och lycka till!! Flört

Tack så mycket! Bara hoppas det går vägen! Inte bara för mig, utan för oss alla! 
  • Longing4u

För oss blev det negativt så nu drar vi vidare till Carl von Linné.

Vid vårt första försök på rmc blev inte heller något befruktat, av 21 ägg.
    Konstigt att det händer så många..

Hoppas det går bra för er alla!

Svar på tråden rmc linköping - ivf