• Cillah

rmc linköping - ivf

Tittar in här! Jag är en 30 årig tjej som nyligen dragit igång med mitt första IVF-försök. Idag är jag inne på sprutdag 7 med Suprecur. Hittills känner jag inte av något utav det, skönt! Ska in på VUL 13 Februari för att se hur det står till. Ja en spännande resa detta, men även med en portion nervositet Flört

• Cillah
    FineS skrev 2013-02-05 19:41:24 följande:
    Hej Cillah, vad skönt att du inte märker av sprayn:) Kommer du fortsätta med gonal-f? Får man fråga varför ni får göra IVF? Lycka till nu:)
    Ja jag kommer fortsätta med Gonal-f. Jag har stopp i äggledarna, och nu för tiden opererar de helst inte det så det fick bli IVF för oss efter att ha försökt i två år. Varför gör du IVF? Och vart i processen är du?
  • Cillah
    FineS skrev 2013-02-05 20:08:31 följande:
    Ja, med stopp i ägglederna kan det bli rätt svårt att få till det..hoppas ni får den hjälp som behövs nu då. 
    Vi är oförklarlig barnlös, inga fel hittas. Nu kör vi snart igång med nytt färsk försök, 4 misslyckade insättningar med 5 embryon, så nu hoppas vi det är våran tur snart.  

Jag håller tummar och tår för er!! Bor ni i närheten av Linköping?
  • Cillah
    strumpa skrev 2013-02-05 21:07:35 följande:
    Cillah, jag har också stopp i äggledarna. Vad jag har förstått är det ett "bra" fel om allt annat funkar. Vi lyckades på vårt första IVF-försök som resulterade i en liten som :). Nu är vi igång med FET-försök men har precis fått ma. När vi är redo så försöker vi igen.
    Hoppas det går bra för er ❤

Gud va härligt att ni lyckades på första försöket! Ja det är vad jag också har hört, så man kan ju hoppas att det vill sig på första, men jag vågar knappt hoppas...

Jag håller mina tummar för att ni ska lyckas igen!   
  • Cillah
    FineS skrev 2013-02-06 13:55:55 följande:
    Tack det samma:) Nej, vi bor i Stockholm. Det var så himla lång kö så vi åberopade vårdgarantin. Bor ni i Linköping?

Vi bor inte i Linköping, 5 mil ifrån i en liten stad som heter Vadstena. Så vi ska inte klaga, tar inte så lång tid att åka. Måste vara segt för er att åka den biten ni har varje gång!
  • Cillah
    Longing4u skrev 2013-02-06 13:51:26 följande:
    Hej och välkommen Cillah! Du försvann från mitt förra inlägg! Hoppas det går bra för dig med sprayandet! 
    Minns att jag fick världens huvudvärk första omgången jag använde suprecur..Hoppas du slipper det!
    Jo det går väldigt bra, har inte märkt något alls än. Är nu inne på dag åtta, men det kanske tar en stund om man märker av det. Hur går det för dig på er IVF-resa?
  • Cillah
    FineS skrev 2013-02-06 16:47:20 följande:
    Det är lugnt:) Som tur är får vi göra alla vul här uppe.  Annars hade det inte gått;)

Nu vill jag bara ha min mens så att vi får börja!! En vecka kvar;) 

En vecka går fort!! ;) Lycka till!
  • Cillah
    NoA22 skrev 2013-02-06 17:51:49 följande:
    Hej, jag hittade precis in här, hoppas det är okej att jag följer med på er resa :)
    Jag gjorde ÄP igår och ska göra ET i morgon kl 14, om det finns några fina befruktade ägg att sätta in. Men de skulle ha ringt idag om det inte hade gått vägen och än så länge har jag inte fått något telefonsamtal. Så förhoppningsvis blir jag ruvare i morgon :)

Lyckoönskningar till er alla här i tråden!!

Gud va spännande, ska hålla tummarna för dig! Är det första försöket? Bor du i Linköping?
  • Cillah
    NoA22 skrev 2013-02-06 19:29:15 följande:
    Japp det är första försöket :) Nä jag bor i Norrköping, så det är ju inte så långt ifrån. HAr gjort alla undersökningar under behandlingen här hemma i Norrköping, så jag har bara behövt åka till Linköping igår och så i morgon då för ET, så det har varit skönt... Hur går det för dig? Du hade börjat med sprayen va?
    Även första försöket för oss,är både nervöst och spännande!;)Jag är inne på spraydag nr.8 . Känns än så länge väldigt bra, har inte märkt något av det. Jag ska in på första ultraljudet den 13 Februari...får se hur det ser ut. Hur lång tid efter spraystart plockade du äggen?
  • Cillah
    NoA22 skrev 2013-02-06 21:08:23 följande:
    Jag mådde bra hela sprayningen, håller tummarna för att du göra det också!! :) Jag började spraya den 8 januari och började med sprutorna den 24 jan och så äggplock nu den 5 februari. Så det var exakt 4 veckor från spraystart till ÄP :) tiden har gått jättesnabbt eftersom det är massa delmål på vägen :) bävar dock för tiden mellan ET och TD, det kommer nog vara en sjuuuukt låååååång tid...!!

Jag håller med dig, det kommer vara sega veckor...man kommer nog att vara som på nålar!! Men sååå spännande! Håller tummarna för dig!
Svar på tråden rmc linköping - ivf