• NoA22

rmc linköping - ivf

Hej, jag hittade precis in här, hoppas det är okej att jag följer med på er resa :)
    Jag gjorde ÄP igår och ska göra ET i morgon kl 14, om det finns några fina befruktade ägg att sätta in. Men de skulle ha ringt idag om det inte hade gått vägen och än så länge har jag inte fått något telefonsamtal. Så förhoppningsvis blir jag ruvare i morgon :)

Lyckoönskningar till er alla här i tråden!!

• NoA22
    FineS skrev 2013-02-06 17:55:48 följande:
    Hej NoA22, Lycka till imorgon!!:) Är det ert första försök?
    Ja det är första, jag är sjukt nervös för hur det ska gå!!
    Hur ligger du till i behandlingen? 
  • NoA22
    Cillah skrev 2013-02-06 19:25:25 följande:

Gud va spännande, ska hålla tummarna för dig! Är det första försöket? Bor du i Linköping?
    Japp det är första försöket :) Nä jag bor i Norrköping, så det är ju inte så långt ifrån. HAr gjort alla undersökningar under behandlingen här hemma i Norrköping, så jag har bara behövt åka till Linköping igår och så i morgon då för ET, så det har varit skönt... Hur går det för dig? Du hade börjat med sprayen va?
  • NoA22
    FineS skrev 2013-02-06 18:28:17 följande:
    Har dom inte ringt idag kommer det nog gå jätte bra! Självklart finns det ju ingen garanti, men mest sannolikt är du ruvare fom i morgon;) Håller tummarna! 

Vi har gjort 2 färska och 2 frys försök så långt, börjar med nytt färsk försök om en vecka. 
    Då håller jag tummarna för dig om en vecka :) pepp pepp!!
  • NoA22
    Cillah skrev 2013-02-06 20:46:47 följande:
    Även första försöket för oss,är både nervöst och spännande!;)Jag är inne på spraydag nr.8 . Känns än så länge väldigt bra, har inte märkt något av det. Jag ska in på första ultraljudet den 13 Februari...får se hur det ser ut. Hur lång tid efter spraystart plockade du äggen?
    Jag mådde bra hela sprayningen, håller tummarna för att du göra det också!! :) Jag började spraya den 8 januari och började med sprutorna den 24 jan och så äggplock nu den 5 februari. Så det var exakt 4 veckor från spraystart till ÄP :) tiden har gått jättesnabbt eftersom det är massa delmål på vägen :) bävar dock för tiden mellan ET och TD, det kommer nog vara en sjuuuukt låååååång tid...!!
  • NoA22
    FineS skrev 2013-02-07 13:24:17 följande:
    Hur har det gått idag NoA?:)
    Nu kan jag äntligen titulera mig ruvare :)
    Det gick bra idag, ET kändes inte allt, var lite orolig att det skulle gör lite ont, men jag märkte inte ens att de höll på. Vi fick ett fint befruktat ägg tillbaka och ett till frysen, så det får vi vara nöjda med. Det var 4 ägg som blev befruktade, men bara dessa två som delade sig som de skulle. Önskar att det skulle varit fler till frysen, men vi är nöjda :) Har fått testdag den 26 feb, känns som en evighet dit, men det är bara att hålla ut!! :)
  • NoA22
    FineS skrev 2013-02-08 10:04:03 följande:
    Grattis!!:)

Embryon till frysen är bonus. Rätt skönt att ha ett i reserv iaf:) 

Haha, ja det är bara att bita ihop nu, tiden kommer gå låååångsamt vissa dagar sen plötsligt är testdagen där. Är du en tjuvtestare? 
    Skulle nog inte vilja säga att jag är en tjuvtestare... men man vet ju aldrig hur jag kommer känna längre fram. Jag har BIM i en vanlig menscykel nästa helg, så om jag bara tar mig förbi det så kanske man känner sig lite lugnare. Undrar när man börjar känna något!? Känner inget än i alla fall. 

Nu är det inte långt kvar för dig till start :) 
  • NoA22

För oss är det tyvärr kört denna gång :( Jag håller tummarna för att det går bättre för er andra =)

• NoA22

Jag väntar på min mens. Borde komma idag eller i morgon. Sen är det dags att börja leka detektiv för att hitta ägglossning. Sen blir det FET förhoppningsvis v15 :) Då ligger ju vi ganska nära varandra LindaF och Strumpa :)

• NoA22

Longing4u och FineS vad tråkigt att det inte gick vägen för er!! :( Håller tummarna för att det går bättre på nästa klinik! Om det inte går för oss på kommande FET drar vi oxå vidare. Blir samma som ni Loning4u, alltså Carl von Linné. Har hört att de är bättre där :) Lycka till framöver!!

• NoA22
    strumpa skrev 2013-04-02 21:27:31 följande:
    Hur går det för dig NoA22? Själv väntar jag på mens men är orolig för att den inte kommer dyka upp i rätt tid då jag är säker på att jag inte haft någon äl...men jag vet inte. Det är så jobbigt med all väntan.
    Ja det är sjukt jobbigt med all ovisshet och väntan. När var mensen beräknad egentligen, är den försenad nu? Får man inte mens om man inte haft ägglossning?
    Jag fick min mens i tisdags förra veckan =) dock 4 dagar försent. Jag brukar ha en cykel på 29 dagar men nu blev det 33 dagar. Men nu är den förbi så nu ska jag börja ta ägglossningstest i morgon :) Enligt RMC skulle jag börja ta först på fredag på cd 11, men jag börjar ändå i morgon, vill inte riskera att missa den...
    LindaF skrev 2013-03-28 21:42:13 följande:
    Hej strumpan :) Ja det blev det men tyvärr med besvikelse. Vi hade ju 6 embryon i frysen,de hade varit tvungna att tina allihopa när vi kom dit. Det sista såg bra ut men en stund senare när insättningen skulle ske hade även det tappat i kvaliten :( De satte in 2 embryon men de var ju tyvärr bara 2celliga och det känns ju inte så hoppfullt :(
    Hur känner du dig? Håller tummarna för att de fortsatte sin celldelning i dig och att de/eller den fäster fint =) Jag är lite orolig för vår eskimå, vi har ju tyvärr bara en. Så allt hänger ju på att den vill tina fint och överleva.

• NoA22
    FineS skrev 2013-03-21 15:13:34 följande:
    Tack för tummarna och lyckönskningarna:) Vi kommer söka hjälp utomlands faktiskt, så vi får se hur det går;) Lycka till med FETet!
    Spännande med utomlands. Vilket land? Hur kommer det sig att ni väljer att vända er utomlands? Är de bättre? billigare?
  • NoA22
    FineS skrev 2013-04-03 10:18:43 följande:
    Vi kommer åka till Grekland redan nu i April för immunologisk utredning/behandling. Jag känner på mig att det är något som är fel med mig och den kunskapen sitter man inte på i Sverige, därför väljer vi att vända oss utomlands.
    Vad bra att det finns möjligheter att komma till ett annat land som har bättre kunskap. Hoppas att det kan lösa era frågetecken och att de kan hjälpa er hela vägen till en bebis :)
  • NoA22
    strumpa skrev 2013-04-09 21:28:00 följande:
    Yes! Mensen kom på utsatt tid. På måndag blir det ul-kontroll och sen ska jag börja med äl-stickor på torsdag nästa vecka. Än så länge har jag hoppet kvar och troligtvis blir det insättning om två veckor :).
    Spännande :) skönt kroppen har återhämtat sig och att mensen kom när den skulle. Hur kommer det sig att du ska göra en ul-kontroll? Vad innebär det, vad ska de kolla? Det var inget som jag fick göra. Lycka till med ägglossningsletandet :)

Själv fick jag ju mens för ca 2 veckor sedan och idag fick jag glad gubbe på CB ägglossningstest, så nu blir det FET på fredag om min älskade lilla eskimå klarar upptiningen!! Det är mitt största orosmoment just nu... Hoppas verkligen att det går vägen!!
  • NoA22
    strumpa skrev 2013-04-09 22:14:11 följande:
    Åh vad spännande! Håller tummarna! Jag sa själv att jag ville göra en check inför nästa FET så man kan se om man har bra förutsättningar och att allt ser ok ut, slemhinnan och allt.
    Aha ok vad smart, det har inte jag tänkt på :)
  • NoA22

Lite uppdatering: Nu är jag ruvare på ett 4 celligt fint litet embryo =D Dom sa att det var lika fint som innan frysning, så det känns ju positivt :) Däremot hände de en annan konstig sak, läkaren hittade inte livmodern med ultraljudet!! Kändes ju jättekonstigt. Så de fick typ köra på kän... Hon sa att det var jätte ovanligt men att det händer och att det inte skulle göra ett sämre resultat!! Hoppas hon har rätt, men man blir ju lite orolig. När hon väl sprutade in embryot sa hon dock att hon såg vart det tog vägen och hon visade en vit prick på skärmen och sa att det var på rätt plats. Så jag hoppas att vår eskimå verkligen ligger på rätt plats i mig =)

• NoA22
    strumpa skrev 2013-04-16 13:55:59 följande:
    Allt såg bra ut igår på ul inför FET (troligtvis ) nästa vecka. Nu gäller det bara att hitta äl.
    När fick du testdag NoA22? Är det efter 14 dagar? Kram
    Åh vad skönt att allt såg bra ut =) lycka till med ägglossningsletandet =D
    Ja jag fick TD den 26 april så det är på RD 14 :) så himla skönt att slippa vänta så länge som vid vanlig IVF =) 
  • NoA22
    Pastell1983 skrev 2013-04-16 19:43:32 följande:
    Hoppar in i tråden med en liten fråga bara, kommer eventuellt behöva göra IVF senare i år på Rmc Linköping och jag undrar lite hur de räknar där. Bor i jönköpingslän och får 2 landstingsfinansierade försökt. Undrar hur de räknar i linköping som ett försökt? Ingår FET i första försöket eller räknas det som försök 2?

Tacksam för svar om nån vet
    Hej Pastell1983, välkommen hit. Du får gärna hänga kvar här om du vill =)

På RMC i Linköping räknar de varje återföring som ett försök. Så om man gör en IVF och får en till frysen, så måste man göra FET vid nästa försök och det räknas som ett försök. Så man får en IVF och FET kan man säga. Får man dock inte någon till frysen så för man en ny full IVF. Men som sagt har man i frysen så måste man nyttja dem först. Tycker att det är snålt i detta landsting, men så är det tyvärr :( Vi misslyckades på vår IVF och fick bara ett embryo till frysen så det ruvar jag på nu. Sen är det bara att öppna plånboken om det inte fungerar... MEN denna gång ska det gå vägen =D
  • NoA22
    strumpa skrev 2013-04-16 19:56:47 följande:
    26/4! Det blir ju nästa vecka :) åh vad spännande! Men förstår att väntan känns lång ändå. Du får planera in lite roliga saker i veckan så att dagarna går lite fortare.
    Kram
    Ja jag vet, sjukt det är redan nästa vecka :) har gått helt sjukt snabbt tills idag... Har såå mycket på jobbet med, så jag har knappt hunnit tänka på att jag ruvar. Tror att det är positivt, så man inte går och oroar sig och letar symtom =) Har ju BIM på onsdag nästa vecka och man kan ju testa ca 4 dagar innan BIM enligt CB, så vi funderar på att köra ett test redan då. Vet att det kan vara för tidigt, men vi gör nog en chansning ändå tror jag... om vi inte fegar ur =D
  • NoA22
    Bellisa skrev 2013-04-11 21:48:17 följande:
    Hoppar in här..jag började spraya igår.. så dag 2 med suprecur och den 24:e blir de ultraljud samt blodprov för att sedan köra igång med gonal-f.. Vårt andra IVF då första ledde till utomhavandeskap..höger äggledare fick op bort..så nu hoppas vi på att allt ska gå vägen!
    Hej Bellisa och välkommen!! =) Kom precis på att jag inte skrivit till dig =) hur går det med sprejandet? Några symtom ännu? Vad tråkigt att höra om förra IVF:n jag håller tummarna att det går vägen denna gång :)

Bara av okunskap och nyfikenhet, hur tidigt och hur märker de om det blir utomkved?
Svar på tråden rmc linköping - ivf