• semlorna

rmc linköping - ivf

intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-29 20:30:56 följande:
    Grattis till plus strumpa!

Hur länge fick ni förresten vänta på kallelse till första besöket?
    Två månader lite drygt.
  • semlorna
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-31 16:02:17 följande:
    Åh shit det är ju jättelänge.. Min gyn sa att jag skulle få nån slags förtur, undrar vad som menas med det... :s

Länge? Jag tyckte det gick fort :)
  • semlorna

Gjorde äggplocket igår och personalen var så himla bra! Nu hoppas vi på bra ägg och spermier så vi får åka dit imorgon igen :)

• semlorna
    FineS skrev 2013-03-02 23:10:54 följande:
    Nu är jag ruvare:) Eftersom vi misslyckats alla gånger tidigare fick vi nu tillbaka två stycken, hoppas att det kan höja chanserna liiite iaf. Håll tummar och tår, nu jävlar! ;)

Lycka till! Håller tummarna för er
  • semlorna
    FineS skrev 2013-03-03 20:03:14 följande:
    Lycka till!:):) Undrar en sak, är det många av er som fått embryon till frysen vid era försök? Och hur många i sådana fall? 

Vi fick inga embryon alls.
  • semlorna

Jag hoppas jag kommer börja blöda snart, vill ha lite koll på när nästa behandling drar igång. Hoppas Att ICSI ger oss bättre resultat!

• semlorna
    Cillah skrev 2013-03-07 09:58:13 följande:
    Jag blev sååååå besviken. Fick avbryta behandlingen pga influensan, skulle ha plockat ägg i morgon. Så typiskt min otur! Hoppas att det går bättre för er andra! 

Så tråkigt, hoppas ni är igång snart igen
  • semlorna
    FineS skrev 2013-03-07 13:58:09 följande:
    Tråkigt att gå och vänta på mens. Kommer ni köra igång vid denna mens? ICSI funkade bättre för oss iaf.

Ja det är surt men i och med att jag inte kom till ET så är det bara att vänta. Ska ha en ren cykel först så kommer dra igång sprayning i maj nångång.
  • semlorna
    FineS skrev 2013-03-07 15:34:32 följande:
    Denna väntan.... Hoppas ni lyckat bättre nu till sommarn. Och som du säger att ICSI funkar bättre för er! Första IVF körde vi med vanlig befruktning, och då var befruktnings procenten låg, dom två sista gångerna har typ halva gänget befruktats med IVF och andra halvan med ICSI. Som sagt jag tycker det har funkat bättre på oss, själv om dom inte har hittat några fel på varken mina ägg eller mannens sperma. 

Ladda mycket energi nu tills det är dags att köra ett race igen.  
    Fick 16 fina ägg så det var lite av en chock när dom ringde. Men nu vet vi i alla fall och förhoppningsvis är det "bara" hårda skal.

Hur mår du nu under ruvningen? 
Svar på tråden rmc linköping - ivf