• minime85

rmc linköping - ivf

FineS skrev 2012-05-15 08:17:07 följande:
    Japp, ET på onsdag, åker in efter lunch. Riktigt nyfiken på hur många som klarat sig! Jasså, kanske du fått en inneboende?!!!;)  Blev du illamående av proggisarna redan från början, eller har illamåendet kommit på senaste tiden?  

Illamåendet kom direkt tyvärr :( Idag har jag en skitdag, allt känns värdelöst.. F*ck att behöva gå igenom det här!!!
  • minime85
    FineS skrev 2012-05-15 21:40:32 följande:
    Usch för sådana dagar!!! Visst känner man sig som en riktig bitterf***a vissa dagar, det gör jag iaf, *fniss*. Hoppas du mår lite bättre nu:) Kram 

Haha, jag håller med! ;) Stackars sambon! Är lite gladare nu men magkänslan är ju svår att bortse från :(
  • minime85

Hur går det för er tjejer? Själv är jag på RD 8 och mår ganska bra. Illamåendet från vaggisarna finns dock ständigt närvarande och över natten har jag dessutom fått ont i brösten. Ska tjuvtesta på söndag (RD 10), är det för tidigt eller kan det visa en ev. graviditet på ett 2-dagars odlat embryo?

Hoppas ni mår bra och har en skön fredag!

• minime85

Fine S - Tack! :) Jag är väldigt nyfiken, känner en del i tjejmagen nu. :) Härligt att du fick ett så fint embryo och även två till frysen, det är ju jättebra! ;)

• minime85

Tjuvtestade imorse (rd 10).. Fick plus.. Känns overkligt! Nu va plusset iofs ganska svagt, men ska testa imorgon igen och om det är starkare så vågar jag tro på det! :D LYCKLIG TJEJ!

• minime85
    FineS skrev 2012-05-20 19:26:42 följande:
    GRATTIS!!! Jag kände det på mig! ägglossningssprutan är ute av kroppen för "länge sen", så något är det nog;)
    Tackar, du är så söt! :)

Status för dagen är lite molvärk över livmodern ibland samt att det känns stramt i ljumskarna (?) när jag ligger ner och vänder på mig :D Kanske att illamåendet blivit lite värre, men det kanske är psykosomatiskt!? :P
  • minime85

Ja då, testet imorse var liite starkare än det igår så just nu kan jag säga att jag är gravid! :D Kan fortfarande inte förstå att det här händer oss!

• minime85

Fine S - eller så beror det på att du har ett litet pyre som växer och frodas! ;) Det håller jag tummarna för! :)

• minime85

Fine S - Hur går det för dig? Är så nyfiken! ;) Blir det att tjuvtesta i helgen? Tog ett till test imorse, kunde inte låta bli, och teststrecket har blivit riktigt starkt och fint! Underbart! Är på rd 15 idag..

• minime85

FineS - Du kommer behöva vänta till efter semestern om inte detta försök fungerar :( Det sa de iaf till mig.. Men jag håller självklart mina tummar att du slipper tänka på FET! ;)

• minime85
    FineS skrev 2012-05-28 14:25:14 följande:
    Oki, tack då vet jag:)

Sexförbud är kanske fel ord, men obeskyddad sex får man ju inte ha, och vi är tyvärr inga fan av kondomer (allergi mm). Träningsförbud fick jag i samband med hormonstimuleringen då äggstockarna kan vrida sig om sig axel, och också efter ÄP och två veckor framåt. 

Sen läste jag på en iVF-sida från USA att dom inte rekommenderar penetration eller orgasm tills man vet om det funkat eller ej. Better safe than sorry;)
    Precis! -jag har verkligen tagit RMC på orden när det gäller träning- och sexrestriktioner :P Såg fram emot att börja röra lite på mig nu efter allt men eftersom jag blivit överstimulerad i.o.m. graviditeten så blir det ytterligare träningsförbud :(
  • minime85
    FineS skrev 2012-05-28 15:04:35 följande:
    Vilka symtom har du på överstimulering?
    Hat vätska i buken (4 cm), förstorade äggstockar (6 & 7,6 cm, inget extremt alltså) samt en cysta på höger äggstock :( Att inte kunna djupandas är värst, känner mig som en gamling som kippar efter andan Tungan ute
  • minime85
    FineS skrev 2012-05-28 15:15:41 följande:
    Usch! Hoppas det snart blir bättre:)
    Tack! Det var värst i mitten på förra veckan och nu tror jag det börjar ge med sig!? Smärtan är nästan borta iaf, flåsandet och svullnaden är som tur är lättare att hantera! Flört
  • minime85
    FineS skrev 2012-05-28 15:34:59 följande:
    Vad skönt! Mitt magont håller i sig, vet inte vad det är.. Värst på eftermiddagarna och kvällen..kanske fått någon magkatarr?! 
    Du tror inte du är gravid då? Glad Hoppas hoppas!

Någon som vet vad som gäller med vagitorierna? Tog den sista imorse och nu är jag livrädd att allt ska skita sig.. Får man nya om man blivit gravid eller ska kroppen klara allt själv? Förvånad
  • minime85

Jag slutade med vaggisarna på TD. Var väldigt orolig att något skulle gå fel men idag är jag i vecka 8+2 och allt ser jättebra ut! :) Lycka till!

• minime85
    Hjärtefröjd skrev 2012-08-20 22:43:14 följande:
    Vi gjorde sex IVF-försök (tre ET och tre FET) i Linköping under 2011/2012 utan att lyckas. Allt såg perfekt ut varje gång, och läkarna i Linköping menade att våra misslyckanden och tidiga missfall berodde på att embryona slutade dela sig efter återförandet.

Vi trodde inte riktigt på det och valde istället att åka till Aten för att genomgå en immunologisk utredning och behandling för att ta reda på om det kunde vara mitt immunförsvar som hindrade embryona från att fästa. 

Två veckor efter påbörjad behandling i Aten blev vi gravida naturligt och är nu i vecka 12.

Så underbart! Stort grattis! :) Är själv i v 18 efter IVF:et vi gjorde i maj på RMC :)
  • minime85

Kaylee - det beror på hur mkt kö det är och vart i cykeln man är. Jag fick börja spraya ca 3 v efter mötet, detta var i mars. Lycka till!

• minime85

Vi bor i Östergötlands landsting. Vi har 3 embryon i frysen och när vi vill göra syskonförsök så kostar det 8000kr har jag för mig!?

Svar på tråden rmc linköping - ivf