• Hjärtefröjd

rmc linköping - ivf

RD 8 idag (då de flesta verkar börja plussa) och testet visar inte tillstymmelse till plus. Så vi får väl helt enklet ställa in oss på FET i höst istället.

Eller kan man göra ostimulerad FET redan mådan efter stimulerad IVF?

• Hjärtefröjd

Totalt minus idag på RV11, så nu ger vi upp för den här gången och laddar inför FET efter sommaren.

Det känns just nu som en helt okej plan, även om det såklart hade känts ännu mer okej att plussa.

• Hjärtefröjd
    pållan skrev 2011-05-30 21:23:19 följande:
    Hjärtans fröjd: vad tråkigt om det är så. Men bra att ni fick så många embryon till frysen! Och om man ska tänka positivt så får du i alla fall en sommar utan illamående och med kallt vitt vin Fast jag tänker hålla tummarna för er några dagar till.... kram!
    Precis... vi siktar in oss på vin i sommar och FET i augusti/september - gärna med efterföljande illamående.
  • Hjärtefröjd

Vår första IVF misslyckades tyvärr, precis som misstänkt. Men nu tillbringar vi helgen i ett soligt Berlin och dricker vin som plåster på såren... alltid något.

• Hjärtefröjd

Någon som gjort FET i naturlig cykel? Hur går det till? Äter man några läkemedel trots att det är ostimulerat? Hur länge måste man vänta efter misslyckad IVF?

• Hjärtefröjd
    g l i m r a skrev 2011-06-23 23:14:57 följande:
    Hej! Det va längesen, hur går det för alla? Vill bara önska er en Glad Midsommar om ni fortfarande är inne och läser.. Kram på er!
    Detsamma!

Vi "njuter" av den regniga sommaren och inväntar FET i augusti/september.
  • Hjärtefröjd

Någon som gjort sotimulerad FET och vill berätta hur det går till? Jag fattade det som att jag skulle ringa när jag får positivt ÄL-test i augusti. Men sen då?

Gör man VUL för att kolla slemhinnan och att ägglossningen verkligen skett innan man gör FET? Hur många dagar efter positivt ÄL-test är det dags att resa till Linköping för insättning?

• Hjärtefröjd
    lindy01 skrev 2011-07-13 17:56:13 följande:
    Dom var väldigt omtänksamma och peppande, fick det att kännas som inte en så jättestor grej och dom har varit bra på att svara på frågor och mail.
    Instämmer till fullo!

Vi är väldigt nöjda med RMC, men blev tyvärr inte gravida på första försöket. Men men, efter sommaren tar vi nya tag.
  • Hjärtefröjd

Frågar igen... är det någon som gjort ostimulerad FET och vill berätta hur det går till?

Hur många dagar efter positivt ÄL-test gör man återförandet?

• Hjärtefröjd

Jag skulle ringa RMC idag på morgonen för att planera in FET, men suck... telefonkön är redan fylld.

Det skulle inte förvåna mig om jag inte får göra FET den här månaden heller...

Svar på tråden rmc linköping - ivf