• Cathy

rmc linköping - ivf

Hjärtefröjd skrev 2011-12-13 17:20:21 följande:
    Vi har gjort fyra återföringar, varav tre FET...
    Hej Hjärtans Fröjd! Tråkigt att inget av embryot har velat fästa. Vad har RMC sagt om det? Så länge man inte gör PGD kan man förstås inte veta hur fint embryot är men det känns ju konstigt att du inte plussat på nån av det där 4 (för du har plussat tidigare). Låter som om immunologin har nåt med saken har göra, har du funderat på prednisolon..? Såg din fråga om kort/lång metod - du fick jättebra resultat med kort så jag förstår inte varför RMC föreslår lång. Deras okunnighet om immunologiska problem förmodligen..
    Stor kram, lycka till med nästa försök  {#emotions_dlg.flower}
  • Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2012-01-06 19:15:57 följande:
    RMC anser att vi "bara haft otur" eftersom inga av de fem embryon vi återfört har fäst. Tyvärr köper jag inte riktigt den enkla förklaringen.

Jag kommer förhoppningsvis få köra korta metoden igen, efter lite övertalning. Tyvärr verkar de ovilliga att skriva ut prednisolon på RMC, men jag ska ta upp det igen när jag pratar med de på måndag.
    Tyvärr är jag inte alls förvånad över att de säger så..De har nog ingen kunskap om immunologi. Stå på dig, de kommer nog att låta dig köra kort igen. Dessutom har du bevis på att du får bra embryon med det protokollet (varför skulle de annars ha fryst så många?). Har du köpt Dr Beers bok 'Is your body baby friendly'?  kram  
  • Cathy

Hjärtans fröjd; man får prata med en läkare mellan försöken men man får nog be om det själv..

• Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2012-01-08 18:47:29 följande:
    Konstigt att man inte får göra det automatiskt... men men, inte så förvånade.

Kommer du ihåg vilken dag du började spruta vid korta protokollet? För visst har du kört korta? 

Det är väl enklast för dem att inte ta ngn avstämning..Jag började CD 3.

• Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2012-01-09 09:37:55 följande:
    Pratade med RMC nyss och tydligen har läkaren skrivit att jag ska starta med korta metoden (Gonal-F) på dag 5.

Någon som startat så sent? Förra gången startade jag på dag 3...
    Nej, det där måste vara nåt fel..Man startar nog aldrig så sent, inte på nån klinik. Kolla med dem igen!
  • Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2012-01-09 15:07:40 följande:
    Nu har jag pratat med sköterskan på RMC och hon vidhöll att Barbara vill starta min behandling på dag 5, men hon kunde inte svara på varför.

Men men, vi kör väl på det då... i annat fall måste vi vänta en månad på telefontid med läkaren. Och sen en månad till på att köra igång.
    De borde väl veta vad de gör men låter märkligt i alla fall..För man börjar ju tidigt för att kunna rekrytera fler folliklar än vanligt och för att de ska bli jämnstora. Lycka till iaf! kram {#emotions_dlg.flower}  
  • Cathy

bebisdrömmar; har du fått tillbaka ett tvådagars? Embryot måste först bli en blastocyst (femdagars) och kan därefter fästa. Ett embryo sägs fästa ca en vecka efter ÄP. Ruva lugnt Flört kram

• Cathy
    bebisdrömmar skrev 2012-02-13 10:53:52 följande:

Tack för svaret! Jag fick tillbaka ett 2-dagars, så då förstår jag att det är alldeles för tidigt än. Måste försöka lugna ner mig nu! :)
    Ja, embryot gillar nog mest lugn Flört Lycka till! kram
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-13 10:52:30 följande:
    Ni som gjort korta metoden på RMC nyligen. Vilken dag har ni fått börja spruta?
    Jag trodde alla på RMC får börja med sprutor CD3? Skulle jag vara du skulle jag be att få 'kompensation' för sista försöket, du som fick börja så sent. Visa dem den här:
    http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=391
    (Toppen, läste att du ska till Aten!) kram

• Cathy

Kliniken jag går på nu sa att man senast ska börja spruta CD3, det har ju att göra med dels antal blåsor och att det växer i jämn takt. Jag tycker RMC har gjort ett fel i din behandling och egentligen borde de stå för det misstaget..

• Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-09 12:30:01 följande:
    Jag börjar spruta ikväll, vilket innebär att ÄP optimalt borde blir lördag eller söndag om två veckor, vilket känns sådär eftersom RMC inte gör äggplock på helgen. Hur brukar de göra när det blir såhär? Har ni fått plocka tidigare eller senare än den optimala dagen?
    Spännande med sprutstart! Roligt att du är igång igen! En distansgyn till RMC sa en gång till mig att varken måndag eller tisdag är optimala dagar att börja men det beror nog på om man kör korta/långa och hur snabbt blåsorna brukar växa och det är ju så individuellt. Du börjar CD3 eller hur, då tror jag att du har har ÄP precis innan helgen Flört Lycka till! kram    
  • Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-09 19:31:30 följande:
    Jo, jag är på CD3 idag och kör korta metoden med Menopur 225ie/150ie, så det är ju möjligt att jag reagerar annorlunda denna gång än tidigare. 
    Ja eller du kanske haft ÄP efter CD14..? Då förstår jag din oro. Men har inte du jättelång cykel så borde det funka med ÄP på CD 14. Håller tummarna, kram
  • Cathy

Hjärtefröjd; grattis till lyckad ÄP! Då var det inte så tokigt att göra ÄP först nu på måndag?
    Håller tummarna att det blir många fina embryon! Stor kram

• Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-23 14:50:40 följande:
    Cathy: Nä precis, men det var nog i sista stund, äggblåsorna var gigantiska... de flesta kring 30 mm.
    Vilken tur att de flesta kunde fångas! Kan tänka mig att de hunnit bli rätt gigantiska. Glad Hoppas att du ska få ditt plus nu!
Svar på tråden rmc linköping - ivf