• FRU LILA

rmc linköping - ivf

Bra insats med en listaSolig

Jag lägger till mig i väntrummet då jag börjar spraya nästa vecka. Kul att följa varandra. Vi får bli mer aktiva här tycker jagGlad

Väntrum
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    FR LILA: IVF1, spraystart 8/9

Sprayare/sprutar suprefact

Sprutare
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8.

Äggplockning
    majsannaIVF 2, sprutstart 22/8 Puregon. Äggplock 2/9

Ruvare

Gravida Gravid
  • FRU LILA
    Majsanna: Förstår absolut om du är nervös om det blev så jobbigt för dig förra gången. Håller tummarna för dig och att allt ska gå bra.
  • FRU LILA

Klart du ska vara med i listan, våranresa. jag har lagt till dig som sprayare. Lycka till. Jag ska själv börja spraya på onsdag.

Väntrum

FR LILA: IVF1, spraystart 8/9
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9

våranresa: IVF1: Spraystart 2/9

Sprutare
    Grynets Gryta: IVF 1, sprejstart (Suprecur) 13/8, sprutstart (Gonal-F) 2/9, VUL 8/9

Äggplockning

Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9

Ruvare
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, Återförande av 2 embryon 30/8 
    majsannaIVF 2, sprutstart 22/8 Puregon. Äggplock 2/9, ET 4/9. Testdag 18/9.

Gravida Gravid

• FRU LILA

Har idag börjat spraya. Har därmed blivit uppropad från väntrummet. Äntligen!!

Väntrum

FRU LILA: IVF 1, spraystart 8/9, VUL och blodprov 22/9

Sprutare
    Grynets Gryta: IVF 1, sprejstart (Suprecur) 13/8, sprutstart (Gonal-F) 2/9, VUL 8/9

Äggplockning

Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9

Ruvare
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, Återförande av 2 embryon 30/8 

majsanna IVF 2, sprutstart 22/8 Puregon. Äggplock 2/9, ET 4/9. Testdag 18/9.

Gravida Gravid

• FRU LILA

1 Tea: Håller tummarna för ett starkt Plus imorgon. Lycka till!!

• FRU LILA

Denna tråd har varit till nytta att skriva av sig och även läsa om er andra och er väg genom ivf-behandling. Många gånger har jag känt mig lyckligt lottad att vi får hjälp med ivf och ökar våran chans att kunna bli föräldrar men nu några dagar tycker jag mest synd att vi ska behöva gå igenom allt detta. Många dagar går allt bra med arbete och har alltid något och göra på kvällarna. Jag tar min behandling ett steg i taget och har ingen plan alls mer än att spraya och vara på ultraljud 22/9. Vill bara tänka på nuet och inte planera eller tänka mer framåt när jag inte kan planera något då allt nu är i naturens och läkarnas händer. Det blir för mycker för mig känner jag nu med familjeliv. Tidigare behövde jag läsa om andra i samma situation och lära och förstå om ivf men nu tycker jag det blivit för mycket. Jag vill bara ta det som det kommer och förlita mig på att läkarna gör det de kan för att vi ska bli gravida.
    Jag avslutar min familjeliv och tar det som det kommer. Tar bort mig från listan.

Kanske går in och läser i forumet någon gång och följer er ändå...

Stort lycka till alla och önskar er alla och mig en bebisGravid eller två DrömmerDrömmerDrömmer

Väntrum
    lärkan80: Väntar på spraystart...

Sprayare/sprutar

Sprutare
    Grynets Gryta: IVF 1, sprejstart (Suprecur) 13/8, sprutstart (Gonal-F) 2/9, VUL 8/9, VUL 13/9.

Äggplockning

Ruvare
     majsanna : IVF 2, sprutstart 22/8 Puregon. Äggplock 2/9, ET 4/9. Testdag 18/9.
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9

Gravida Gravid

• Fru Lila
    Hjärtefröjd skrev 2011-07-13 18:42:55 följande:
    Frågar igen... är det någon som gjort ostimulerad FET och vill berätta hur det går till?

Hur många dagar efter positivt ÄL-test gör man återförandet?

Undrar också detta??
  • Fru Lila

Har hängt i denna tråd för LÄNGE sedan när vi gjort våra två IVF-försök. Vi har ett ägg i frysen och jag undrar lite hur det går till när vi känner att det är dags att använda detta.
    När kontaktar jag RMC? Får man välja själv ostimulerat försök? Ägglossning, insättning, besök och kontroller? Ja om någon har genomgått detta så berätta gärna och jag är tacksam om jag får fråga en del. Har många funderingar och jag vill gärna veta hur det går till och vara förberedd.   

• Fru Lila

Cathy: Ja vi gjorde vårt andra försök februari-april, stämmer. Men nu frågar jag bara lite om FET och läser runt lite. Känner mig inte alls redo ännu. Men ev  i början nästa år kanske ändå. Men tack för lyckoönskningen, jag sparar denSkrattande

• Fru Lila

Varit med i denna tråd i omgångar. Körde våra två ivf-försök 2010 och 2011. Kan inte säga att det gick så vidare och det var tufft kroppsligt båda gångerna. Men efter mycket dividerande ska vi vid denna mens i början av februari ringa RMC för vår lilla frysis, ända och sista som vi fick vid sista ivf'n. Motte den överleva.
    Följer gärna med och följer er som kör ivf eller fet!

• Fru Lila

Jag hoppas på ostimulerat. Både för att medicinerna vid båda ivf'erna gjort att jag mått dåligt, men även att jag har regelbunden mens och ägglossning. Får se vad RMC tycker med;)

• Fru Lila

Mens idag så det blir samtal till RMC imorgon för att prata FET. Vill köra nu, ivrig, nervös, ledsen, förväntansfull....känslobana....
    Hoppas det går bra för er som ska på VUL i dagarna, och er som påbörjat behandling.

• Fru Lila

Longing4u: Hoppas veckan går bra och äp på fredag.

Strumpa: Så fruktansvärt grymt, så hemskt för er. Vad ska man säga....åh... Fick själv missfall 2009. Några år sedan nu men kommer ihåg det så väl hur smärtsamt det var usch. Kram!

Har ringt RMC och väntar samtal nu på morgonen.

• Fru Lila

Mysan83: Då kanske fredag blir äggplockardagen i denna tråd.

Själv har jag pratat med RMC idag. Kan köra FET denna månad. Inte påläst om detta längre. Trodde FET skulle ingå i landstingsförsöken men icke. Blir att betala 9 000 själva. Det är ju värt det om vi lyckas men känns konstigt.....
    Blir nya blodprover och nya undersökningar. Ska fundera på allt till i morgon och rkngs tillbaka. Bara att jag är redo för allt?!

• Fru Lila

Det hade jag också för mig men det sa hon inte idag.
    Min man känner sig så där över denna karusell just nu. Mycket privata andra saker och ville vänta. Jag förstår honom helt och vill att vi båda är redo så vi väntar till hösten. Ringde RMC igen. Tror väl jag är knäppð??? Men vill ha min man med på allt, att vi gör det tillsammans. Inte att jag drar med honom men oftast är väl vi kvinnor de drivande i allt detta.

Svar på tråden rmc linköping - ivf