• LindaBell

rmc linköping - ivf

Strössel; det har gått bra idag. Det blev 20 ägg! Har ont i magen nu, men det släpper väl så småningom. Allt gick jättbra, bra bemötande och omhändertagande. Vi har ca 11 mil att åka. Vi var där 7.30 och gick från avdelningen ca 11.15
    Nu hoppas jag att många äg blir befruktade, jag bävar för att de ska ringa under morgondagen och säga att inget hänt, det får bara inte ske. Nä, jag SKA tillbax för ET på fredag så det så!
    Börjar med vaggisar ikväll.

Stort lycka till imorgon !!!!!!

• LindaBell

Strössel; oj fin skörd du också!! Härligt! Men fy att du skulle behöva må så där och att du skulle behöva känna dej så hjälplös och utelämnad. På ett sjukhus!! Skam!

• LindaBell

Nu ruvar jag!! Har fått ett toppkvalitéägg tillbaks!
    Men annars var väl resultatet inget upplyftande.
    Vid vår förra IVF fick vi ut 21 ägg varav endast 1 blev befruktat. Denna gång blev det 20 ägg, varav 8 togs till IVF = 2 befruktade och 12 till ICSI=6 befruktade. Toppägget är ett ICSI-ägg. MEN inget av alla de befruktade äggen höll för nedfrysningskraven!! Så inget till frysen denna gång heller:(

• LindaBell
    Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, VUL och blodprov 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}
    Strössel: Äggplock tors 30/9. 

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10

Gravida Gravid

1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt
  • LindaBell

Strössel; åh så bra! Grattis!!

Vi uppdaterade visst listan samtidigt, men din kom sist, jag gör om igen!

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, VUL och blodprov 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    Strössel: Ett toppenägg testdatum 16/10 och 3 till frysen.
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

• LindaBell

Strössel; så du köpte ett du. Jag har nog mer tänkt att har jag inte blött någonting fram till TD så kan jag ju våga testaObestämd, men det är väl så att man ska testa hur eller hur på testdagen?!
    Usch, jag vet inte hur jag ska få dessa 2 veckor att gå? Tips? Hur ska du göra för att de ska gå så fort som möjligt och för att inte tänka ihjäl sigFlört?

• LindaBell

Strössel; ruvardag 4 idag (suck! vad tiden går sakta...) Nej, jag känner ingenting, vet ej om det är bra eller dåligt.
    Kände inget förra gången heller, förutom att jag kände när ägget fäste!!

• LindaBell

Så känner man inte det denna gång så lär jag väl tro att det är kört, fast jag vet att det är ovanligt att känna det.

• LindaBell

Grattis Piggelin80!! Så underbart!!

Strössel; jag känner heller ingenting, är på ruvardag 6. Suck, så långsamt. Men försöker inte misströsta, jag kände inget förra gången heller och då plussade jag ju på TD sen! Trött är jag dock, men det har jag varit sen flera veckor. Och magen är svullen, men det är efter sprutorna, det var likadant förra gången, det satt i ett bra tag.

• LindaBell

Frulila; grattis till din enorma skördSkrattande Håller tummarna stenhårt för att det blir ET på måndag!!

Själv är jag på RD 8 Har inhandlat grav.testet idag, men kommer inte att tjuvtesta. Lever hellre på hoppet så länge det går. Tjuvtestade inte förra gången heller, jag t o m sköt på det 2 dagar!! Vi hade TD en torsdag, men jag kände att blir det neg kommer jag bli så grymt ledsen och nere att jag inte skulle orkat gå till jobbet. Så vi bestämde att vänta tills lördagen. Och då var det +!!
    Förra gången hade jag inga symtom heller förutom stor svullen uppspänd mage som också är lite öm och det är lika nu.
    Man är lycklig för var dag som går utan blödning.

• LindaBell

Strössel; hoppas allt går bra och att det inte är något farligt!

Själv är jag också rädd för att vara överstimulerad eller åtminstone på gränsen. Jag tänker ge det ett par dagar till, sen tänker jag nog be att få bli kollad. Min mage är otroligt spänd, ser närmast höggravid ut. Den är öm, inga sådana smärtor som du verkar haft Strössel, men öm och på nätterna har jag svårt att hitta skön liggställning. På rygg känns bäst, men att ligga på sidorna gör ont. Jag har varit lätt, lätt illamående, och igår hade jag ingen vidare aptit, åt lite på hela dagen, men var ändå inte hungrig på kvällen. Imorse var jag kraftigt illamående ett tag, det riktigt sökte mig, fick sätta mig ner en stund, var både illamående och kallsvettig.
    Ruvardag 10 idag, det närmar sig...

Lycka till idag Strössel, meddela oss sen hur det gick och hur du mår. Kram!

• LindaBell

Strössel; Ja, nu är det inte länge kvar, hua! Hur mår du???
    Igår var jag på gyn pga min stora, stora mage som ömmar. Jag är även lätt illamående ibland och aptiten är sämre under vissa tider, har t ex svårt att få i mig gröten på morgonen. Nåväl jag var där och jag hade överstimulering typ av måttlig art. Hon ville sjukskriva mig men det ville inte jag, men jag ska tillbax imorgon igen för ny koll så vi får se då. Det togs en massa prover bla grav.test (blodprov) och det kanske jag får svar på imorgon...usch vet inte om jag vill veta. Jag blev lite nedslagen av besöket för jag frågade bl a om livmoderslemhinnans tjocklek och hon sa att hon inte tittat så mycket på den, men den såg ganska fin ut men det fanns tydligen inte någon rundning på den (som man tydligen ser vid en graviditet??), men hon sa att det nog var för tidigt. Fast man suger ju åt sig allting nuförtiden och tolkar allt på sitt eget vis, så jag tänkte att det finns ju de som testar pos på RD 9-10 och här ser hon inget på RD 11, hon ville nog bara inte lämna tråkigt besked tänker jag. Så sen när de tog blodproverna så började tårarna bara strömma helt okontrollerat, usch, vilken jobbig tid detta är.

• LindaBell

Frulila; det beror nog på hur överstimulerad man har. Jag rekommenderades vila och att dricka mycket, men som sagt det beror nog på hur mycket, hur man mår och hur proverna är. Svårare fall brukar väl bli inlagda.

Svar på tråden rmc linköping - ivf