rmc linköping - ivf
Jag mår bättre nu , lite ont i magen och min eviga förkylning vägrar försvinna.
Lindabell: Lycka till i morgon !
Strumpa: Lycka till du oxå !
Jag mår bättre nu , lite ont i magen och min eviga förkylning vägrar försvinna.
Lindabell: Lycka till i morgon !
Strumpa: Lycka till du oxå !
LindaBell:
Hur gick det idag ? Fick du några till frysen ? Jag har varit nervös idag för att dom skulle ringa men ingen ringde så i morgon blir det Linköping. Ska bli kul !
Lindabell:
Gjorde det ont att sätta tillbaks det ? Jag har fortfarande ont ifrån äggplocket, jag är rädd att det ska göra ont i morgon. Det verkar inte vara så många som får ägg till frysen nu för tiden, så det är säkert rätt vanligt nu för tiden.
Grattis till toppenägget !
Av 21 ägg blev 12 befruktade ivf och vi fick 3 till frysen och ett toppenägg i magen !
Väntrum
lärkan80: Väntar på spraystart...
strumpa: IVF 1, samtal 8/9
majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
Sprayare/sprutar
Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, VUL och blodprov 5/10
Sprutare
FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10
Äggplockning
LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). ÄP onsdag 29/9.
Ruvare
Strössel: Ett toppenägg testdatum 16/10 och 3 till frysen.
Gravida 
1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt
Haha ... nu finns vi med på listan på många ställen =D Nu känns det skönt att det är avklarat, nu ska vi se till att vi får ett plus. Köpte ett gravtest när jag ändå var i Linköping så det är oxå färdigt.
Håller tummarna för oss !
Lindabell: Jag är sjukskriven så hur jag ska få 14 dagar att gå snabbt är inte det lättaste. Ja man ska testa oavsett vad.
Frulila: Man gör ultraljud jag tror jag gjorde 2 eller 3 och sprutmängden beror på hur äggen utvecklas dom vill ju inte att du ska bli överstimulerad. Jag fick oxå 3 paket ett på 900 -600-300 jag tog hela 900 ampullen och sen lite på 600 beror helt och hållet hur äggen växer. Växer dom för bra får du minska på mängden växer dom dåligt får du öka mängden osv.
mg79:
Ni kommer dit och så får han lämna ett spermaprov du får gå in i ett rum där det finns plats för 5 par men det är skynken emellan. Du får byta om till sjukhuskläder som ligger på sängen. Där inne står en bricka med saft och en tablett du ska ta, dom kommer fråga om du vill ha en lugnande tablett oxå. Sen kommer en sköterska och sätter in kanylen i armen. Sen hämtar dom er in i ett annat rum där du får väga dig och sen lägga dig i gyn stolen och din man sitter brevid. Där tvättar dom dig i underlivet, och sen görs ett ultraljud och sen får du smärtstillande i kanylen och sen börjar dom suga ut äggen. Sen lämnar ni rummet och lägger er i rummet där ni var från början och där vill dom att du ska ligga i ca 2 h och dom kommer och berättar hur många ägg det blev och hur din mans sperma prov var. Sen får ni åka hem.
Sen två dar senare så åker ni dit och får ligga i samma rum som ni låg i när ni plockade äggen. Men innan får ni gå in i ett rum där dom berättar hur många ägg som blev befruktade och om ni fick några till frysen. Du ska ha en fylld urinblåsa som underlättar när dom stoppar in ägget. Sen stoppar dom in ägget går på några minuter och känns ingenting och sen ligger du en halvtimma då du ska ha med dig en progesteron. Sen åker du hem.
mg79 :
Glömde skriva din man måste följa med för om ni får ägg till frysen så ska ni skriva under papper den dagen ni sätter in ett ägg.
Progesteron stimulerar livmoderslemhinnan att bli mottaglig för ägget och möjligöra att ägget kan inplantera i slemhinnan ett slidpiller man tar 3 ggr om dagen.