• Mumlan74

rmc linköping - ivf

Spugnola: Det låter positivt med känningarna! Hoppas hoppas. Visst är det i morgon du har TD? Jag håller tummarna som sjutton.

Vi har ju gjort ett försök redan, fast privat, här i Stockholm. Blev gravid, men fick missfall i v. 13. :0( Jag hoppas att vi inte ska behöva utnyttja alla tre försöken, men jag är också halvt inställd på att det kanske inte kommer gå alls eftersom jag har ont om ägg.

Men - jag är igång och sprejar med supercur och nästa tisdag ska jag in på VUL för att se om jag är ordentligt nedreglerad. Sen blir det sprutstart förhoppningsvis.

• Mumlan74

Spugnola: det känns som om man kan stå ut med mycket för att få en liten bebbe! Om jag ska försöka vara positiv så vet jag i alla fall att ett embryo kan fästa inuti mig. Gäller bara att komma dit också. ;0) Både och som slutresultat låter bra tycker jag. Jag fortsätter att knipa mina tummar för dig. (och alla er andra som kämpar också).

Pållan: Vad skönt att det är på g nu. Skönt också att få köra korta metoden. Ju mindre man måste vänta desto skönare. :0)

Bamboocha: Jag är helt säker på att det är som Pållan säger. Jag fick öka från min startdos på 225 till 350 (? tror jag det var) för att sen landa på maxdosen för att äggblåsorna inte utvecklades som de skulle och mina hormonvärden var för låga. Vad sa de på VUL?

• Mumlan74

Bamboocha: Då hoppas vi att dosökningen räcker. :0) När jag sprutade förra gången försökte jag att sticka på lite olika ställen i magen. Man kan massera lite efter att man dragit ut sprutan - då ska det vara mindre risk för blåmärken.

• Mumlan74

Bamboocha: Jag körde bara magen och jag försökte hålla sprutan precis i 90 grader mot magen. Slarvigt av dem att glömma bort ditt ultraljud!! Men vilken tur att du hann. Förhoppningsvis är det inte så många dagar kvar innan du får göra äggplock. Styrkekram!

• Mumlan74

Bamboocha: Jag hade Gonal 900 jag med. Vet inte varför man får andra typer av sprutor. Jag hade bara tre blåsor vid äggplocket och tyckte inte att det kändes så mycket alls. De lugnande och smärtstillande som jag fick fungerade alldeles utmärkt. Sambon hade dock lite roligt åt mig för jag sa en del knasiga saker...

Jag punkterade två cystor ett par veckor innan äggplocket och gjorde det endast med lokalbedövning. Det var inte så skönt. Men äggplocket var verkligen ingen fara. Jag tror dock att det är individuellt och har man många blåsor frestar det såklart på kroppen mer.

Insättningen gjorde inte heller ont på mig.

Stor kram!

Himlan77: Hormoner kan verkligen fucka upp hjärnan ordentligt. Du verkar ha fått en riktigt jobbig resa också. Men vi finns här och stöttar och kommer aldrig tycka att du är fånig eller futtig om du ballar ur för sånt som du normalt sett inte skulle reagerat på. Stor kram till dig med. Hang in there!

• Mumlan74

idag har jag hämtat ut min menopur. nu är det bara att hoppas att jag verkligen är nedreglerad på tisdag så att jag får börja spruta på onsdag. det känns pirrigt... läskigt...
    tänk om jag inte får några ägg alls? tänk om inget blir befruktat? tänk om...

• Mumlan74

hm. jag ska göra VUL i morgon för att klla om jag är nedreglerad... idag har det gjort ont i höger äggstock, liet som vid ägglossning. :0(
    jag har sprejat duktig tre gånger om dagen med min suprecur. kan det ha gått åt skogen?

• Mumlan74

Spugnola: Ja fy farao. Jag vet. Men du... det är ganska vanligt att symtomen kommer och går i början. I morgon kan du lika gärna känna dig tokgravid igen. Stor kram. Jag håller mina tummar stenhårt för dig.

Svar på tråden rmc linköping - ivf