-
Enligt FASS så kan gonal-f förvaras i max 25 grader i 28 dagar, så det är inga problem att ha den framme om från det att du börjar ta.g l i m r a skrev 2011-03-29 13:00:26 följande:Visst kan man låta gonal f sprutan ligga utanför kylen när man börjar spruta? -
Lycka till med sprutandet glimra.g l i m r a skrev 2011-03-29 15:29:52 följande:Ylva75: kanon börjar spruta idag så kan ja ha resten framme tills den tar slut. Fy sjutton nu börjar det då.. Huvva
Jag ska i morgon och ta prov och göra VUL och förhoppningsvis börja spruta snart jag med. Har ju sprayat i två veckor nu, så det bör väl vara dax snart. -
Arona79: Lycka till med ÅP i morgo. Håller tummarna för många fina ägg..
glimra: det gör inget att tycka det är jobbigt med sprutorna. Behandlingstiden är ju inte jättelång.
ocean pearl: Lycka till med ET i morgon....sedan är det bara att ruva på.....
ego: var igår på VUL och blodprov. Rmc ringde vid 11 idag och jag ska börja med sprutor från ikväll. Nytt prov på tisdag 5/4 och VUL 6/4, spännande, nu börjar det hända saker. Är inte så orolig över sprutorna. Brukar ju sticka andra dagligen i jobbet, och är inte spruträdd av mej, så det ska nog gå bra. -
Hej på er tjejer! Var på VUL igår efter sex dagars sprutande med GonalF, har inte hänt massor på dessa dagar, men det fanns ett tiotal blåsor mellan 8-13mm, så efter lite detektivletande från deras sida så fick de tag på mej på jobbet igår em, och jag skall fortsätta spruta över helgen med samma dos och nytt prov sön på kk-avd och sedan VUL på måndag morgon.
Hamnade i en negativ svacka igår efter VUL och tror inte att detta kommer att fungera, känns som att inte min kropp reagerar som den ska..... men det hjälper ju inte att deppa ihop, så nu är det nya tag. Ut på promenad och sedan städning av hemmet innan det är dax för nattjobb inatt.
Nu har jag hävt ur mej lite, känns lite bättre. Lycka till alla där ni är......spray/sprut/ÄP/ET/ruvare.... -
glimra: Hoppas innerligt att ni inte ska behöva avbryta nu, utan att de kanske justerar dosen.
Englali: Vad skönt att allt såg bra ut. Det är så lätt hänt att man missförstår. Tur att det inte verkar ha påverkat så mycket.
Ego: Varit på VUL idag, hade vaxt till sej bra. Flera blåsor på 20mm,. De ringde nyss från RMC och det blir ÄP på torsdag denna veckan. Spännande men oxå lite ovisst. -
Englali: Jag sprutade i tolv dagar tom igår. Skall i kväll ta ovitrelle för äggmognad. I morgon medicinfri för ÄP på trosdag. Håller tummarna för att du får ÄP början av nästa vecka. Känner du av något? Jag könde inget innan jag var på VUL igår och läk var inne och puttade runt lite. efte det kändes det lite svullet på vä sida ( där jag har flest blåsor), vet inte om det är inbillning eller inte....
Har nu en natt kvar att jobba. Har tagit ledigt natt till och från ÄP. Sedan ledig i helgen så får vi se hur jag mår i nästa vecka (sista nattveckan för i år). Ska fråga på torsdag om nattarbete kan påverka förutsättningarna eller om det är OK att jobba de sista nätterna.Vill ju inte riskera något efter allt man lägger ner, så viktigt är ju inte jobbet.
Oj vad jag svamlar...börjar nog bli lite nervös inför torsdagen. Bättre att ta tag i något här hemma...typ baka bröd eller något, eller ta en vända med damsugaren...... -
Ja det borde vara sista GonalF. Hur du skall göra med orgalutan vet jag inte.. Har de inte sagt ngt?? Ring annars så att det blir rätt. Hoppas på ÄP för dej på fredag!g l i m r a skrev 2011-04-12 13:27:25 följande:Så om ja får plock på fre så borde min sista dag för gonal-f va idag sen ovitrelle imon. Men hur gör man med orgalutran? -
glimra: Så klart att du ska ha hopp fram tills de ringer. Och frysen är ju bättre en inget alls. Håller tummar och tår för att du får ett bra besked.
-
härligt glimra.....nu kör vi så det ryker å hoppas på fina guldägg till oss!!!
-
Hej på er. Hemma efter ÄP i förmiddags. Fick ut 12 fina ägg som nu ska gosa med mannens simmare tills på lördag då vi har ET kl 11:00 om allt går enligt planen.
-
Det gick bra med ÄP....gjorde lite ont men inte så farligt. Fick smärtlindring så jag var nöjd. Men det som oroade lite var att mitt BT var lite högt. Skall kolla på VC till veckan..... Detta oroar mej nästan mest. För hur det går med celldelning an inte jag påverka. Ska tillbaka på lördag för ET om det går som planerat.g l i m r a skrev 2011-04-14 16:29:37 följande:Ylva75: hur gick det? Ja ska dit imorgon:)
Lycka till i morgon..... kommer att gå så bra för dej! -
GRATTIS, GRATTIS!!! Vilken fantastisk skörd......då är vi förhoppningsvis hönor över påsk å ruvar som bäst. Hur känndes det? Gjorde det mycket ont?g l i m r a skrev 2011-04-15 13:03:24 följande:Nu är ja snart hemma efter äp, 31 blåsor och 20 ägg blev det. Nu hoppas ja att nåt går att sätta tillbaka på måndag:)
Jag har inget hört idag och det bådar ju gott inför morgondagen. Beger oss till US kl 11 i morgon.
Vila gott i helgen å ladda inför måndag.... -
Hemma från RMC....tog en lunch hos vänner på vägen hem. Har gått bra idag, Fick tillbaka ett "topp embryo" men det blev inga till frysen. Så vi får innerligt hoppas att det räcker med denna gång. Nu väntar två lååång veckor innan TD som är den 30/4.
-
Fick ut 12 ägg ur 20 blåsor. 5 blev befruktade, men bara ett blev toppkvalitet. Så nu ruvar jag på .....g l i m r a skrev 2011-04-16 17:09:52 följande:Håller alla tummar jag har.. Hur många ägg fick ni ut vid plock?
Lycka till på måndag..... -
Hej på er!
englali: Skönt att ÄP är avklarat, jobbigt att du inte mådde bra, men nu är det ju överstökat och behöver förhoppningsvis inte göra det igen. Hoppas på ett guldägg till dej på torsdag.
Glimra:Härligt med en ruvare till. Håller tummarna på att det blir två....
Ego: Har inte varit här sedan i söndags, legat inne på observation för mitt blodtryck som nu är lägre, men fortfarande inte helt bra. Har fått en medicin som man ger till gravida, är tydligen inte så många blodtrycksmediciner som går att använda då. Men fick reda på att jag inte har haft högt blodtryck så länge då de kollade ögonbotten och dess blodkärl. Nu ska jag åter vila i soffan..... Ta det lugnt mina vänner!!!