rmc linköping - ivf
Måste gratta dig Strössel i denna tråd också. Stort grattis, så roligt.
Måste gratta dig Strössel i denna tråd också. Stort grattis, så roligt.
Jajamän. Men då gjorde inte långa behandlingen nu väl utan tog från frysen?
Min stora önskan till denna gång är att få till frysen. Fick inget ägg till frysen förra gången.
Välkommen till RMC. Tråkigt att ni ska behöva åka så långt.
Tror standard är långa metoden om inget skulle inträffa under första behandlingen och att det skulle underlätta att göra korta därefter. Inte för att ni ska behöva mer än en gång...
Kommer faktiskt inte ihåg måtten. Jag började med sprutorna och gick på VUL en vecka efter. Då sa jag att jag var så öm i nedre magen och att det spände. Efter VUl sa läkaren att det inte var konstigt för många äggblåsor var redan stora nog. De sa då att det nog skulle bli äggplock på fredagen, undersökningen var på måndagen. Efter svar på blodprovet ringde de på eftermiddagen och jag sprutade lägre dos två dagar till och sedan blev det äggplock på fredagen. Det gick så fort. Men jag kommer faktiskt inte ihåg måtten alls.
Pållan: Sprutade med 900-sprutan med styrka 112,5 i en vecka. Efter VUl blev det 112,5 på 300-sprutan i två dagar. Tror jag att det var.
Det spänner och växer. Får se vad de säger imorgon. Man blir ju så svullen imagen så man ser ju gravid ut. I alla fall jag blev riktigt svullen om magen. Under IVF är tunika det bästa som finns. Bra mode nu.
Lycka till imorgon Erica b. Det är nära nu!
Min man var med på de flesta besök men nu andra gången ska jag gå på VUL och blodprov själv. Äggplock och insättning måste de ju vara med så klart. Men första gången visste man ju inte vad som skulle ske varje gång.
Tror nog också du klarar dig själv. Får hålla oss uppdaterade..så spännande...
Kul Erica b att du hade många äggblåsor. Kanske blir äggplock nästa vecka då?! Tror jag skrivit det tidigare, så tjatigt hihi.
Håller med emsm om äggplock. De tar det väldigt lungt och man får ligga i deras sjukhuskläder i en säng och drick saft i mängder. Men de tar hand om en bra under tiden. Har även bra koll på en efteråt också innan man får gå hem. Kan skriva så långt inlägg om detta så jag stoppar här känner jag för er skull haha.
Vi är många i tråden och TS är inte kvar. Tänkte om vi skulle skriva lista seperat och ha koll på varandra under våra IVF/insemination försök?
Ja jag kan göra en under dagen om ni vill. Tråkigt att det inte går att skriva den upp vid trådstart så vi hittar den lättare