• Jmelb

rmc linköping - ivf

plask skrev 2011-09-09 16:42:58 följande:
    Sprayen håller tillbaks blåsorna. Lika stora måste dom väl inte vara, bara ha en viss storlek för att vara mogna. Så har jag fattat det iaf.
     Fundera inte så mycket, man måste inte förstå allt.

LYCKA TILL!

tack för ditt svar.. nu förstår jag lite mer...det är bra att du säger till mig att inte tänka för mycket :)

Jag är ingenjör och arbetar dessutom inom laboratorievärlden på sjukhus så jag fastnar ibland i att ha full kontroll vad som händer oh varför.. men jag kanske inte alltid behöver veta hur allt fungerar i alla lägen??
    Men jag ville bara få en känsla om det var bra eller inte Glad
  • Jmelb

tillbaka från ÄP. 26 äggblåsor som gav 10 ägg. Det gjorde väldigt ont idag.. måste haft en nerv som låg emot.. fick högsta morfindos, men det hjälpte inte helt.. så nu är jag väldigt trött och ska fortsätta sova lite.
    hoppas hoppas hoppas det blir ett guldägg på fredag. 

• Jmelb

emmwis: jag går på akupunktur hos Freja barnmorskemottagningen i linköping.. Anna N heter akupunktören och är guld värd. freja ligger vid sporthallen.

• Jmelb

Miamorot:jag bor i linköping och för några år sedan minskade man antalet försök från 3 till 2. Så i östergötland får man bara två försök.

• Jmelb

jag är på rd 3 och jag håller på att klättra på väggarna. Känns mest som om jag redan har bestämt mig att det blir negativit denna gången också eftersom det var samma resultat som förra gången. så jag vill bara att dessa dagar ska gå snabbt så att jag kan få börja på en ny kula igen.

Dock vet jag inte riktigt vart jag ska be om att få den hjälpen. Då vi får ut många ägg varje gång, men alla befruktningar blir av dålig kvalité så måste jag gå igenom hela cirkusen igen.. suck..
    tror att jag kommer att leta mig privat nu istället för RMC. Någon som vet något om karolinakliniken här i linköping?

• Jmelb
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-19 10:31:29 följande:
    Karolinakliniken är väl bara en samarbetsklinik för Carl von Linnékliniken, IVF kliniken i Falun och Fertilitetscentrum i Göteborg? De gör väl inte ÄP och ET själva?

Ja så kanske det är..

• Jmelb

glimra: lycka till idag..

själv är jag på RD5 och vaknade inatt och var jättestressad. För vad vet jag faktiskt inte, men eftersom jag inte fick bort känslan så blev jag stressad att jag förstör mina små ägg i magen nu...
    denna jobbiga ruvar-noja :)

• Jmelb
    Englali skrev 2011-09-21 08:28:24 följande:
    Glimra: Lycka till idag! Melb: Jag är på ruvardag 6 idag, vet intevad jag ska känna eller tro, första 4 dagarna gick jättebra men sen har jag bara blivit mer nojjig tycker jag. Hur mår du då? Känner du ngt?

Jag känner inget speciellt, mer än att jag är uppsvälld i magen.. vet inte om det beror på att jag rör mig mindre och pga av vaggisarna.
    Brösten gör skitont, men det tror jag oxo är pga av vaggisarna.. men annars känner jag inget.. vilket jag tröstar mig med attt allt är normalt..
    när har du TD?
  • Jmelb

ligger just nu hemma med en mage som är såå uppsvälld.. dock är jag endast måttligt överstimulerad, har inte kritisk nivå på vätska i buken.. mår lite illa och vill typ inte äta något :)

• Jmelb

jag är på RD6.
    Den information jag har fått så sa de att jag hade många blåsor (26 blåsor), och sedan vid ET så såg de lite vätska i buken, som ca 1-5% får pga överstimulering och äggstockarna var lite förstorade  vilket är vanligt efter äggplock. Sedan kontaktade jag dom idag för att magen var så överspänd och svullen (sedan RD3) och gick på kontroll idag där de kollade olika blodvärden och hur mkt vätska.. men i mitt fall verkade inte vara något som de trodde kunde bli allvarligt... de ordinerade vila, promenad, saltlakrits :) 

Svar på tråden rmc linköping - ivf