• bebisdrömmar

rmc linköping - ivf

TB1 skrev 2011-03-03 21:29:53 följande:
    Ja det är ett väldigt gott betyd åt kliniken :)
    bebisdrömmar skrev 2011-03-03 20:14:12 följande:

Idag kom brevet från RMC!!! Vi ska på info den 30 mars! Med andra ord tog det kortare tid än för väntat! Så skönt att det är på g nu! Jag mailade ju i förgår, fick svar igår och idag kom brevet! Slump? kanske, eller så lönar det sig att ligga på lite!

Åh va roligt att ni har fått en tid så snabbt! Nu ger du mig förhoppningar att vi också kanske hinner få komma på samtal innan sommaren! :)
    Maila eller ring om du inte redan har gjort det! Det hjälpte ju mig! Lycka till!
  • bebisdrömmar

Idag har vi varit på det första infomötet på RMC. Äntligen är man igång! Hoppas på mens snart så man kan börja räkna ner mot spraystart!

• bebisdrömmar

Arona79: Så tråkigt :( Hoppas du får ny styrka snart igen!

Jag fick mens idag! Det betyder att jag ska ringa till RMC för spraystart! Yippie!
    Men jag undrar om man kan ringa på en söndag eller om det måste vara vardag?
    Vi ska åka utomlands i maj vilket betyder att jag kommer få spraya extra länge eftersom jag inte kan ta med sprutorna eftersom det är risk för att de inte klarar värmeomslag. Är det någon som har sprayat längre än planerat?

• bebisdrömmar

En fråga: Hur vet man vilken spruta man ska ta ut från Apoteket? Läkaren har skrivit ut Gonal-f i tre olika styrkor. I infopappren står det att de rekommenderar att man tar ut det största alltså 900IE. Hur funkar det? Byter man bara kanyl och använder så mycket man behöver då eller? Fattar inget just nu känner jag! ;)

• bebisdrömmar

Hej på er! Det var längesen jag skrev, men jag har följt er! Det har hänt jättemycket här! Har gått igenom behandlingen inför ivf. Hade lite låg dos så resultatet blev sämre än vad vi hoppats på, men som de sa på kliniken "det räcker med ett ägg för att det ska bli barn!" Jag genomled de två veckorna innan testdag och testade vid midsommar ett fint plus!!! Men... tyvärr kan jag inte låta mig själv glädjas. Jag har knappt några symtom och jag inbillar mig att det äg kört stup i kvarten. Har haft en ma tidigare och har svårt att låta bli att jämföra de nådd graviditeterna... och jag vet ju hur det slutade sist :( Jag ska vänta någon vecka till och testa med cb digital för att se om det slår om till 3+. Hur går det för er andra?

• bebisdrömmar

Testade idag igen med clearblue digital, resultatet blev gravid 3+ Nu får jag försöka stå ut till ul i vecka 7! Överlycklig, men så otroligt orolig att lyckan ska vara kortvarig! Håller tummarna för er andra!

• bebisdrömmar

Tack! Vad gulliga alla är. Har varit rosa på pappret två dagar nu utan smärta och ett litet hopp fanns kvar tills idag när smärtan kom och jag började blöda klumpar. Hoppas bara att smärtan inte blir värre! Ringde bm och hon sa att det bara var att avvakta och se vad som händer. Hoppas kroppen sköter det själv för sist när jag fick ma och tog "utdrivningstabletter" trodde jag att jag skulle dö av smärta!!! Vi satsar på en ny omgång till hösten, men blir det ett till missfall, blir det utredning då? Har läst att man ska ha 3 missfall innan utredning, eller gäller inte det för oss som är utredda för ivf kanske?

• bebisdrömmar

Hallå alla kämpar! Ringde RMC idag för nytt försök. Skulle återkomma vid nästa mens. Har fortfarande inte fått någon koll efter missfallet. Min gyn säger att det inte behövs. Hoppas verkligen inte att det är nåt strul som försenar vårt andra försök! Jag småblödde länge länge efter missfallet, rosa på pappret, men skulle det vara något kvar borde jag väl få ont eller en infektion? Hoppas att allt rullar på så att det blir av innan vintern! Denna gången kommer jag dock kräva lokalbedövning vid äggplock! Lycka till alla! I höst är det vår tur ! :)

Svar på tråden rmc linköping - ivf