• Hjärtefröjd

rmc linköping - ivf

Förresten, jag vet inte om jag missuppfattade saken eller är det så att vi Stockholmspatienter har tre fulla IVF-försök och att eventuella FET är bonus utöver det?

Barbara sa just så, men det lät ju nästan för bra för att vara sant.

• Hjärtefröjd

Mumlan74: Härligt, även om jag såklart hoppas att det ska ta sig på första försöket.

Men det är ju galet att det ska skilja sig beroende på var man bor. Om jag inte fattat det fel har man bara två försök som Linköpingspatient och då är eventuella FET inräknade.

• Hjärtefröjd

Erika B: Eh, jag ställde en fråga eftersom jag själv tyckte det var konstigt. Dessutom skrev jag att jag tyckte det var galet, dvs orättvist, med olika antal försök beroende på var man bor.

Ledsen om du tog illa vid dig, det var ju inte min mening...

• Hjärtefröjd
    Honken skrev 2010-12-02 21:32:06 följande:
    Hjärtans fröjd: Skönt att det gick bra för dig idag! Och skönt att du fick de sprutorna du ville! När sätter du igång? Hur var Barara?
    Jag tyckte Barbara var bra, både kunnig och empatisk. Vi sätter igång efter nyår!

Blev riktig positivt överraskad av RMC som helhet!
  • Hjärtefröjd

Ocean pearl: Som Barbara förklarade för oss är enda skillnaden att man går direkt på sprutorna vid korta metoden, alltså utan att nedreglera med spray.

• Hjärtefröjd
    g l i m r a skrev 2010-12-10 15:48:28 följande:
    anlijoos: eftersom jag måste vänta tills jag fyllt 25 så kommer de skicka min remiss nu innan jul och jag fyller 1/1 så sen hoppas jag att det går undan... Hoppas ska man ju alltid iaf..
    Varför måste du vänta tills du fyller 25? Någon sådan gräns finns väl inte egentligen?
  • Hjärtefröjd
    Calimba skrev 2010-12-27 17:45:19 följande:
    Tjuvtestade på RD 13 den 26/12 och fick då två starka streck Skrattande. Idag på RD 14 och TD så visade att jag är GRAVID Hjärta !!! Kan inte få in det i huvudet än bara.
    Grattis, vilken julklapp (om än några dagar efter julafton)!
  • Hjärtefröjd
    pållan skrev 2011-02-10 13:30:30 följande:
    Jag har tagit ett nytt blodprov idag och imorgon är det dags för nästa VUL. Fick tjata mig till det på Octaviakliniken, riktigt irriterande. Man ska ju ringa och boka tid själv, men igår när jag försökte gick det inte att komma fram på hela dagen, telefonsvararen sa bara att telefontiden var uppbokad. Ringde så fort de öppnade i morse, men då sa de att de inte hade nån tid för VUL före helgen. Jag förklarade läget, men de sa att de var trippelbokade på alla tider men skulle försöka att eventuellt få loss en tid för mig ikväll. Ringde RMC, som blev upprörda och skulle ta tag i det. Och en timme senare ringde de tillbaka från Octaviakliniken och gav mig en tid imorgon, när jag enligt RMC:s behandlingsplan skulle göra VUL - väldigt skönt  Men jag kom på mig att återigen sakna Sophiahemmet... 
    Men fy vad jobbigt att behöva boka tid och dessutom behöva tjata sig till det. Hur upplever du Oktavia i övrigt, har du kommit in snabbt eller fått vänta? Bokade du in din första VUL där så fort du påbörjade behandlingen?

Jag gillar verkligen Sophiahemmets drop in-system för blodprov och VUL.
Svar på tråden rmc linköping - ivf