• Emsie83

rmc linköping - ivf

Idag gjorde jag äggplock. Av 12 tömda äggblåsor fick vi ut 11 ägg! Jag blev så glad att jag grät. Hade blivit glad om jag fick 3 ägg eftersom jag har lågt amh-värde. Nu hoppas jag på befruktning!

Kram kram!

It only takes one!
  • Emsie83
    bebisdrömmar skrev 2012-02-21 20:04:24 följande:
    Grattis! Håller tummarna för många befruktade ägg! Kram

Tack :)

Vi ska göra återinföring kl 13 imorgon om allt går som det ska.
    It only takes one!
  • Emsie83
    LillaRäven skrev 2012-02-22 12:32:51 följande:
    Får man reda på dag och tid för ET när man får reda på dag och tid för ÄP?

Många konstiga frågor, tacksam för svar

Dag fick vi reda på innan äp men tid fick vi reda på precis efter äp. I samband med hur många ägg osv.
    It only takes one!
  • Emsie83
    bebisdrömmar skrev 2012-02-22 15:40:10 följande:
    Tjuvtestade idag...jag vet, jag vet...det är alldeles för tidigt! Bara RD 11, men det blev + Yiiiihooo! Än så länge är jag gravid i alla fall! Men jag vet hur det kan gå så jag glädja med måtta.

Grattis! Håller tummarna för dig :)
    It only takes one!
  • Emsie83

Så nu är jag ruvare! Idag satte de in ett embryo av absoluta toppkvalitet så det känns super. Två till frysen också.

It only takes one!
  • Emsie83

Grattis annahojn och bebisdrömmar! Själv är jag på rd 10 och det känns som om mensen ska komma när som helst. Men än så länge ingen blödning så det är bara att hålla tummarna.

Hur har ni känt er innan ni plussade?

Kram

It only takes one!
  • Emsie83

Jag har plussat :) är så glad! Har längtat så länge efter ett plus på stickan.
    Nu är det bara att hålla tummarna att pyret vill stanna kvar ett tag till.
    Den 11/4 ska vi på ul och hoppas då se ett bultande litet hjärta.

Önskar er alla stort lycka till! {#emotions_dlg.flower}

It only takes one!
  • Emsie83
    minime85 skrev 2012-03-13 19:26:01 följande:
    Stort grattis! Är ganska ny i tråden så du får gärna berätta om er väg till + ;)
    Jag har skrivit en kort info om vägen till plusset på min sida :)
    It only takes one!
  • Emsie83
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-22 18:46:28 följande:
    Elisabeth är klart bäst, Barbara är helt okej... Karin har jag däremot ingen positiva upplevelser av.
    håller helt med! Positiva upplevelser av Elisabeth, men Barbara är också bra tycker jag. vet inte om jag var lite extra känslig när jag träffade karin men upplevde henne mer okänslig eller vad man kan säga.
    minime85 skrev 2012-03-22 18:02:07 följande:
    Gissa vad som låg i brevlådan och väntade på oss idag?! En tid till rmc för ivf-samtal nu på onsdag (den 28e)!! Skrattande Helt oväntat! Men så står det ju oxå att det är en "extramottagning" så därför blev det kort varsel. Tur att både jag och sambon kan då ;)

Även om vi nu inte hinner påbörja någon behandling innan sommaren så känns det iaf jättebra att komma in i kön! Nöjd tjej!
    Härligt! Lycka till!
    It only takes one!
  • Emsie83

Alla sköterskorna jag haft kontakt med utom en har varit supergulliga och förstående. Vet inte vad hon heter dock. Jag gick och väntade på mitt amh värde och ringde in och frågade om resultatet kommit in- jag blev typ utskälld och hon undrade varför och hur skulle jag kunna veta vad som är bra värden och inte! Jag upplevde henne så otrevlig att jag började gråta. Jag borde ju sagt att det borde väl du veta men det kom jag på efteråt förstås. Men detta var en engångsföreteelse och sen har jag inte stött på några stora problem. Jag var nog lite känslosam och sorgsen denna period kan tilläggas. De borde ju vara vana att hantera känslomässiga människor i jobbet, då är det viktigt att vara trevlig oavsett!

• Emsie83

Vill tillägga att det genomgående intrycket är mycket positivt förutom väntetiden pga sommar och jul stängt. Har hela tiden känt mig väl omhändertagen och trygg när jag varit där.

Fine och minime: lycka till med behandlingen! :)

• Emsie83

Stort grattis till plus!

Detsamma gällde mig också, jag slutade på td och idag är jag i v 20.

Lycka till :)

It only takes one!
Svar på tråden rmc linköping - ivf