• semlorna

rmc linköping - ivf

Nej, alla äggen såg mogna och fina ut så dom hade ingen förklaring utan var lika förvånade som vi. Inga spermier hade tagit sig in trots att dom var pigga så det är hårda skal eller något allvarligt fel vår barnlöshet beror på. Ska få lite lägre dos den här gången, kanske hjälper.

Har också känt av ovitrellen men jag tror morfinpreparatet vid ÄP gjode en del också. Trötthet och illamående behöver inte vara fel konstigt nog, håller tummarna :) 

• semlorna
    strumpa skrev 2013-04-02 22:36:48 följande:
    Vet faktiskt inte om man får mens om man inte haft äl, nått jag har fått för mig bara...jag väntar mens nästa vecka. Men det vore ju bra om jag fick äl sen efter det iom att vi ska försöka då. Hoppas du hittar din äl :)

Visst får man normalt mens ändå men den kan bli lite försenad eller annorlunda än normalt.
  • semlorna

Är det fler som snart börjar spraya? Jag fick mens igår så 29e drar vi igång igen

• semlorna
    Pastell1983 skrev 2013-04-16 19:43:32 följande:
    Hoppar in i tråden med en liten fråga bara, kommer eventuellt behöva göra IVF senare i år på Rmc Linköping och jag undrar lite hur de räknar där. Bor i jönköpingslän och får 2 landstingsfinansierade försökt. Undrar hur de räknar i linköping som ett försökt? Ingår FET i första försöket eller räknas det som försök 2?

Tacksam för svar om nån vet
    Varje gång man får tillbaka ett/flera embryon så räknas det som ett försök som jag förstått det.
  • semlorna
    Pastell1983 skrev 2013-04-20 18:00:53 följande:
    Tjejer, måste bara fråga en sak till jag kom på, hoppas inte ni tycker jag är jobbig Men hur är det i linköping, när de väljer metod? Föredrar de långa metoden där? Och när får man köra korta? Trevlig helg!

Jag fick höra att de av tradition föredrar långa.
  • semlorna
    strumpa skrev 2013-04-21 18:51:10 följande:
    Det beror nog på vilket "problem" man har. Har man regelbunden mens och äl får man nästan säkert köra korta metoden. De föredrar säkert den långa metoden då de lättare kan planera, justera och lägga sina egna scheman på ett enklare sätt.

Nja, jag har regelbunden mens och ÄL och fick ändå inte korta som alternativ.
  • semlorna
    strumpa skrev 2013-04-21 22:02:46 följande:
    Okej, dåligt av dem tycker jag.

Kanske det är men jag är inte nog insatt i skillnaderna på behandlingsresultaten och annat för att ha en åsikt.
  • semlorna
    Nedrud skrev 2013-04-25 19:09:35 följande:
    Jag tycket de är skit jobbigt just nu.. Mår dåligt av att inte veta..

Det är skitjobbigt ibland men man får försöka kämpa på ändå. Vad är det du vill veta?
  • semlorna
    Nedrud skrev 2013-04-25 19:37:03 följande:
    Typ allt, gör de ont, hur länge får vi vänta innan vi får tid, får man sätta in mer än ett ägg, mm... Kommer grubbla ihjäl mig tror jag ..

Troligtvis får ni vänta till efter sommaren. Ont, ja lite troligtvis men de flesta svarar bra på smärtlindringen så det är inte så illa. De flesta får bara ett ägg tillbaka.
  • semlorna
    Nedrud skrev 2013-04-25 20:18:42 följande:
    Jag vill sätta igång nu, har väntat i två år. Vet att två år inte är mycket, och att jag kanske är lite ego men jag vill va gravid NU...

Vem vill inte det... Försök att fokusera på att ni snart får hjälp
  • semlorna

Börjar med sprutorna imorgon så nu är det bara två veckor kvar till ÄP, så skönt!

• semlorna
    Limalie skrev 2013-10-16 14:35:35 följande:
    Hoppar in här med några frågor. Ska börja med puregon när jag får mens om drygt 2 veckor, ska köra korta protokollet. Har fått recept och har beställt på apoteket , de hade inte dessa hemma. Dock står det inte hur mycket jag ska börja spruta med? Hon nämnde 100 iu något TROR jag men är osäker. Ska ju ringa dom första mensdagen, får jag då lite mer info om allt? Hur mycket jag ska börja ta? När första vulet blir? I dagsläget vet jag ju ingenting mer än när jag ska börja, på dag 3, vilka sprutor och hur man tar dom osv. Fick en hel bunt med infopapper men det var allt. Dock väldigt nöjd med dom efter första besöket igår på RMC supertrevliga!

Nu körde vi långa men jag fick all info jag behövde när jag ringde vid mensen. VUL och sånt bokas in eftersom.
  • semlorna
    Limalie skrev 2013-10-16 14:48:46 följande:
    Tack snälla för svar då känner jag mig lugnare. Så mycket info att ta in, men det löser sig.

Ja det är det. Se till att skriva ner allt och oroa dig inte, de är VÄLDIGT tydliga med allt och ber dig upprepa så allt stämmer :)
Svar på tråden rmc linköping - ivf